Mittwoch, 27. März 2024

Iz stare štampe: Elektrifikacija Mostara, trolejbusi, 1925. godine



Jugoslovenski list u broju od 12. oktobra 1925. godine objavio je tekst koji slijedi, novinara Omera Sefića, koji se ispod tekstova potpisivao kao O.H.S.:


“Elektrifikacija Mostara

Mostar 12. oktobra. Ovih dan se završavaju radovi na zgradi u koju će biti smješteni transformatori i automati za prenos struje. Odmah po instalaciji istih spojiti će se mostarski rudokop sa mrežom grada Mostara. Već dulje od godinu dan radi se na pripremama za elektrifikaciju duhanske tvornice, te će mostarska duhanska tvornica dobivati pogonsku snagu sa državnog rudokopa, pa će na taj način mnogo smanjiti produkcione troškove. Ovaj faktor se mora mmogo cijeniti, jer će se uzimati u obzir pri proširenju djelatnosti tvornica duhana, pa će mostarska tvornica radi minimalnih troškova imati prednost, tim više što nekoliko desetaka hiljada kvadratnih metara izgrađenih državnih zgrada i baraka u neposrednoj blizini tvornice leži pusto i neiskorišćeno. Isto tako leže pusti stotine dunuma neiskoriséene zemlje, takođe u neposrednoj plizini tvornice. Sada se projektuje jedna velika novotarija za grad Mostar. Naša gradska opština ne prekidajući svoj aktivni rad i užurbano podizanje Mostara, projicira u sporazumu sa duhanskom tvornicom i ugljenokopom uređenje i elektroautobuskog saobraćaja od duhanske tvornice do ugljenokopa, a preko glavne ulice, Kralja Petra ulice i željezničke stanice. U tu svrhu proveo bi se nadzemni vod za elektritčnu struju, koji bi išao sredinom ulice, a sa toga voda dobivali bi pogonsku snagu električni autobusi, koji bi prostorom odgovarali odprilike jednim tramvajskim kolima. Gradska opština namjerava čak predložiti vladi izgradnju ovakoga voda za prugu Mostar - Nevesinje - Gacko. Električna centrala na ugljenokopu je dostatno jaka, da bi sa lahkoćom mogla podnositi ovakav vod, a postojeća ulica bila bi odličan teren za stalan saobraćaj autobusa. Ovi autobusi, mogli bi se urediti za teretni saobraćaj i time jednim mahom riješiti vitalno pitanje saobraćaja istočne Hercegovine.”

(Jugoslovenski list)


Mostar za ovih skoro 100 godina nikad nije dobio trolejbuski, a ni tramvajski prevoz, o kojem je takođe bilo govora nakon ukidanja uskotračne pruge, na relaciji od Raštana do Baćevića. 

Kako tad, tako nikad.


prilog: Termoelektrana na Rudniku, 1925.

priredili: Armin Džabirov, Tibor Vrančić, Smail Špago

(NovaSloboda.ba)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen