subota, 30. studenoga 2013.

S Adnanom i Markom

Rasplinuo se miris prijeratnog Mostara...
U prepunoj sali Narodnog pozorišta u Mostaru sinoć se, u svoj svojoj ljepoti, rasplinuo miris prijeratnog Mostara, a za sve su „krivi“ dr. Adnan Pintul i Marko Govorčin, priredivši besplatni koncert za sjećanje -  „Sve tri strane rijeke“, a koji je upriličen povodom izlaska njihovog CD-prvijenca pod nazivom „14. februar“.
 
 
Adnanu i Marku, Mostarcima po vokaciji, pridružile su se i članice Mostarskih kiša, te Dijana Maksić Šoše i Katarina Glavina Prce.



S Adnanom i Markom i njihovim prijateljima pjevala je cijela sala, podsjećajući se vremena prošlog, kada je Mostar bio grad svih njegovih stanovnika, kad se nije dijelio, gluho bilo, ni na zapadni i istočni, kada su svi bili zaljubljenici u Velež, Neretvu, štigliće, kad se nije pitalo ko si i koje si vjere, kad se zajedno išlo na igranke u Abrašević i Brodare, kad su se slavile Veležove pobjede, kad se tražila ljubav na korzou, kad se spuštalo šlaufima od Skakala do Avijatičkog...





NovaSloboda.ba
 

Japanka...jabuka...


Japanska jabuka je slatko jesenko-zimsko voće. Boja može varirati od svetlo žute, preko narančaste pa sve do tamno crvene. Za nju se može reći da je pravi izvor zdravlja.

Srećom u našim krajevima japanske jabuke ima na svakom koraku, stoga nemojte zanemarivati ove plodove pune zdravlja.
 
 

Prevencija raka
Japanska jabuka je puna antioksidanta poput vitamina A, C i K. Antioksidanti štite organizam od posljedica oksidativnog stresa što može pomoći u jačanju imunog sustava i obrani od bolesti. Posljedice oksidativnog stresa često su povezane sa kroničnim oboljenjima poput srčanih oboljenja i raznih vrsta raka.

Probava
Japanska jabuka je bogata dijetalnim vlaknima koji su presudni za dobro funkcioniranje digestivnog trakta. Dijetalna vlakna stimuliraju probavu i pomažu kod problema opstipacije poticanjem crijeva što za rezultat ima izbacivanje štetnih toksina iz organizma.

Dobar vid
Ovo ukusno voće je, pored vitamina A, C i K, i odličan izvor zeaksantina. Ovi antioksidanti, koji se često nazivaju „vitamini za oči“, štite oči od oboljenja koja su karakteristična za starije osobe,  poput katarakte i makularne degeneracije umanjujući efekte oksidativnog stresa.

Zdravlje srca
Japanska jabuka na dan i doktor vam nije potreban. Je li japanska jabuka bolja od jabuke? Nedavno sprovedena studija je pokazala da japanske jabuke sadrže visok nivo dijetalnih vlakana, minerala i fenolnih jedinjenja koji su od presudne važnosti u borbi protiv arterioskleroze (glavni uzročnik srčanih oboljenja).

Znanstvenici tvrde da visok sadržaj vlakana, fenola, minerala i elemenata u tragovima čine japansku jabuku vrlo poželjnom u antiarteriosklerotičnoj dijeti.

Prijateljica imunog sustava
Jedan plod japanske jabuke sadrži  12.6mg  vitamina C, što čini 21% preporučljivog dnevnog unosa ovog vitamina. Uvrštavanje voća bogatog vitaminom C jača imuni sustav, štiteći organizam od infekcija i slobodnih radikala.

Mršavljenje
Japanske jabuke su odličan izvor dijetalnih vlakana s obzirom da sadrže 6 grama vlakana po voćki (24% preporučljivog dnevnog unosa). Dijetalna vlakna su ključna za mršavljenje jer ubrzavaju probavu i smanjuju apetit.

 

Ilustrovana mapa SFRJ


Prilog 70. godišnjici AVNOJ-a

Ilustrator mape SFRJ je Emir Isović.



 

Emir Isović, autor i ilustrator iz Sarajeva, nedavno je objavio ilustrovanu mapu SFRJ, koja je pobrala simpatije na društvenim mrežama. Ilustrovana mapa SFRJ je njegov četvrti samostalni projekt, a prošlih godina se predstavio ilustrovanom mapom BiH i ilustrovanom mapom srednjovjekovne Bosne. Sve ove mape mogu se naći u knjižarama Svjetlost komerc.

 

Na facebooku se mogu naci i detalji sa mape, kao što je ovdje za Mostar, sa starim mostom i Partizanskim.



 

Više detalja na:


 

Generacijo moja ...


 
 
Sjedila sam u čekaonici kod zubara i primijetila diplomu zubara, čije ime i prezime mi je bilo jako poznato. Tako se zvao jedan ljepotan koji je nekad davno išao u moj razred i ja sam bila potajice zaljubljena u njega.

 

Međutim, čovjek koji je ušao u ordinaciju nije bio on, već neki ćelavi i sijedi djedica, izboranog lica, s debelim naočalima.

 

Ipak, kad sam sjela na stolicu, nisam mogla izdržati i upitala sam ga: "Da li ste Vi išli u II. gimnaziju?"

 

Rekao je: "Da, maturirao sam 1973. godine. Otkuda znate?"

 

"Pa bili ste u mom razredu!" odgovorila sam ushićeno.

 

I ONDA JE TAJ ODVRATNI, SIJEDI, ĆORAVI, IZBORANI PEDERČINA REKAO:

 

"A što ste predavali?"

 

(sa fb)



 

  muzička ilustracija: grupa WHO sa  My Generation...

petak, 29. studenoga 2013.

Sedamdeset godina...

Prije sedamdeset godina u Jajcu je održano Drugo zasjedanje AVNOJ-a, događaj o kome danas mnogi ne znaju ništa ili skoro ništa, a o kome mnogi govore falsifikatorski i klevetnički. Drugi, pak, o ovom događaju govore sa dužnim poštovanjem i nadom. Događaj koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. To pokazuje koliki je njegov značaj, ne samo za one koji se bave istorijskom naukom, nego, prije svega, za ljude koji žive u današnjim banana republikama. 

 

Mostarka legenda

Cvijeće za Gretu

Raštrkani širom svijeta, mnogi Mostarci ni ne znaju da su se građani Mostara, nekoliko godina nakon rata, dostojno odužili svojoj Greti, Habibi Avdić, podižući joj mezar u Šarića haremu. Na njenom mezaru i danas se vrlo često nađu svježe ruže.


Greta je umrla 1987. godine, sahranjena je u Šarića haremu, a pošto više nije imala nikog živog iza sebe, grupa Mostaraca je nekoliko iza rata, pokrenula inicijativu da se njin mezar dostojno obilježi.




Na spomenik je u početku bila uklesana samo godina smrti 1987., jer godina rođenja nikom nije bila poznata. I to je naknadno učinjeno. Godina rođenja 1922. godine.





Portret „Greta” izradio je dr. Nusret Velić, a tekst „Spomenik Greti”, objavila je Ajša Šehić Nametak u časopisu Most 1999. godine.
Fotosi: Ajša Šehić Nametak
Priredio: Smail Špago
 
 
NovaSloboda.ba
 

Ako ste sijedi - zdravi ste!

Bilo ga, ne bilo istinto, čovjeku nekako drago.
Pogotovo ako je sijed!
 
 
Istraživanje

Ako ste sijedi - zdravi ste!

Ako ste sijedi - to je znak da ste zdravi, tvrde američki naučnici.Oni navode da sijeda kosa ne govori o starenju ili zdravstvenom poremećaju, već suprotno – o odličnom zdravlju.
 
 
Kako idu godine, smanjuje se količina antioksidansa glutationa, a sijeda kosa je znak zdravlja, ukoliko se ne pojavi prije tridesete godine.
 
NovaSloboda.ba

četvrtak, 28. studenoga 2013.

Oko špica šestara

Dvadeset osmi novembar...


Oko špica šestara

To je ono, kad imate krug, a u sred kruga rupu, od centra gdje se bio zab’o špic šestara. Napravio sam laganu šetnju u pauzi one sitne što sipi. I to, baš onim nultim centrom grada. Neke gužve nema. Valjda sredina sedmice. Sjetih se nekadašnjeg dvadesetosmog uoči dvadesetdevetog i one gužve, kao i pred svaki praznik. Svima se žurilo nekud. Svi su radili skraćeno, čak i škole, a i sokolovci su se cvikali ranije. Neko se spremao za roštilj, trodnevni, neko za pastrvu, neko za pečenje rakije, a neko i na tri dana na more. Od Dubrovnika do Splita. Kažu pitali nekoga: Šta je bilo prije, koka ili jaje, a on odgovori: bilo je prije, i koka i jaje, i bilo je i na more za dvadesetdeveti. U ovoj gradskoj gužvi sjetih se i onoga: Neki čovjek išao ulicom, a onda ga iznenada bubnu neka žena, i odmah ga kao iz topa napade: sram te bilo, što ne gledaš kud ideš. A on je pogleda, i kad ugleda kod nje, jedno Zadru, drugo Šibeniku, reče joj: ženska glavo, a što ti ne ideš kud gledaš. Ne bješe danas takve gužve, iako je i danas bilo na stotine grupa ekskurzija. Hohestrasse i Schildergasse su najposjećenije trgovačke ulice u svijetu. Kažu, tuda prođe i do dvanaest hiljada prolaznika svakog sata. A kažu opet, svakog dana u Köln ih stigne u posjetu, oko stotinu hiljada, onako u prolazu. I svaki pojede i popije nešto. Ili kupi. (spagos)










Najzdravije namirnice


Kombinacije koje čuda čine za vaš organizam

 

Voće, povrće, orašasti plodovi i žitarice su najzdravije namirnice. Svaka od ovih namirnica ima svoja korisna svojstva, ali određene kombinacije su mnogo zdravije i djelotvornije nego da se jedu posebno.

 

 


 

Bademi




Brokula i paradajz = kontrola raka:

Ove dvije zdrave namirnice jako su djelotvorne u borbi protiv raka, a naučnici su otkrili da zajedno daju čak i veću zaštitu. Istraživanja su pokazala da je istovremena konzumacija paradajza i brokule djelotovrnija u usporavanju rasta kancerogenih tumora na prostati u poređenju sa samostalnim konzumiranjem tih namirnica. 
 


Savjet: Jedna i po šolja brokule i dvije i po šolje svježeg paradajza (ili jedna šoljica paradajz sosa) odradiće čaroliju. Naručite picu bogato ukrašenu paradajzom i brokulom ili ovo povrće pomiješajte sa špagetama.

Zobena kaša i jagode = zdravije srce:
 
 

 

Zob sadrži dvije važne fitohemikalije: avenantramide, koji djeluju kao snažni antioksidansi, te fenolnu kiselinu koja blokira upale. Njihov uticaj je pojačan uz prisustvo vitamina C čime se smanjuje uticaj lošeg holesterola i pomaže u prevenciji stvaranja štetnih nakupina u arterijama koje mogu dovesti do srčanog udara.

Savjet: Pola šolje nasječenih jagoda dodajte u jutarnju porciju zobene kaše.

Marelice i bademi = zdravi krvni sudovi:
 
 

 

Ovaj moćni par pomaže u prevenciji oksidacije lošeg holesterola, procesa koji se događa kada se god loš holesterol susretne sa slobodnim radikalima, a oksidirani loš holesterol štetan je jer potpomaže nastajanje opasne nakupina u arterijama. Fitohemikalije u bademima u kombinaciji sa antioksidativnim vitaminima E i C iz marelica smanjuju oksidaciju lošeg holesterola.

Savjet: Kombinujte četvrtinu šoljice sušenih marelica sa bademima i uživajte u ukusnim i zdravim grickalicama.

Crveni i bijeli luk = zaštita cijelog tijela:
 
 

 

Ovo povrće sadrži veliki broj organosulfatnih komponenti, hemikalija koje su dobre za srce i arterije održavaju fleksibilnima i čistima od štetnih nakupina. Neki od ovih sastojaka bili su predmet istraživanja zbog svojim mogućnosti da vrše detoksikaciju kancerogenih tvari koje u tijelu izazivaju stvaranje raka. Istovremenim konzumiranjem ovih namirnica brinete se za svoje cjelokupno zdravlje i njegovu zaštitu.

Savjet: Skuvani zajedno, crveni i bijeli luk čine odličnu bazu za supe, umake, variva i odličan je dodatak drugom povrću.

Crvene paprike i crni grah = bolji imunitet:
 
 

Ako ste od onih koji izbjegavaju da jedu meso, apsorpciju željeza višestruko ćete potpomoći ako svojoj prehrani dodate crvene paprike. Naime, željezo iz graha dolazi u drugačijem obliku nego željezo koje dobivamo iz mesa i samostalno ga je teže probaviti. Dodavanje namirnice koja je bogata vitaminom C, poput crvenih paprika, pretvara željezo u onaj tip koji je tijelu probavljiviji.

Savjet: Prema jednom istraživanju žene su apsorbovale tri puta više željeza kada su svom jelu dodale i 63 miligrama vitamina C. Ova količina jednaka je pola šalice nasjeckane crvene paprike.

Radič i kelj = jače kosti:
 
 

 

Iako kelj smatraju kraljem kalcijuma, naučnici tvrde da ćete apsorbovati čak i više ovog minerala ako to zdravo povrće kombinujete sa radičem. Ovo tamnocrveno povrće bogat je izvor inulina, ugljikohidrata koji povećava apsorpciju kalcijuma u crijevima.

Savjet: Pomiješajte ove dvije biljke u ukusnoj i nevjerojatno zdravoj salati.
 
(izvor:24sata)