Samstag, 26. März 2022

Ribarska

 




(fotografije, cidom, arhiva)


Uz početak sezone ribolova...

(by Emica)

Ovako otprilike teku ribarski razgovori...

Majke mi na žmugaricu, dvan'eska englezerica, zlatna prošara i krila od pera s pijevca Ale Džine. Zakači ona, povuče u dno, ja drž', ne daj, popustim malo kuplung, ona suknu uz vodu. Savi se vrh mlata do tala, a ja ne popuštam.Ma pratim ja nju odavno. Bila je u jatu, vrtila se, da si joj samo plac vidio. Prob'o sam ja da je namamim i na Marinu papuću, Iračku deku, mijenjao prošare, neko reče da radi meda...Tako sam prob'o sve, ali ništa. Vrti se ona oko udice, ćopa, ali je odma' ispljune. Prob'o i na leptira, ma jok, neće i gotovo.

Hama kaže sinoć da je Sena ufatio meku, kilo i po u njoj. Laže, vala, onaj od koga je čuo, ja sam vidio da je samo siću vadio. Kaže , valja mu mački odnijeti, a jutros mu avlija miriše na prženu ribu. 'ta će on ufatiti, nije dobre ribe vidio ni na slici. ..

I, da ti nastavim pričati kako sam je kutaris'o. Kuplung je zakon, i dobra rola. Dlaka dvadesdvica...povuci, popusti...pola sata sam se mučio. Buraz mi podvuče sak, ali nezgodno, okrenu se ona....ko brod...otkide se, a ja po njoj. E ne'š , majku ti tvoju, ja da se ovoliko mučim, a da ti klizneš. Kad smo je izvukli, brod brodova! Brk joj ko dva nokta u palca. Da izvagamo , vage nema, tek kad se vratimo, nego onako od oka, brat bratu...ma ima u njoj osam i po, devet kila. Jedva smo je stavili poprijeko u gepek.

Odma' smotasmo sprave, pokupismo mlatove, umal' ne zaboravih tefter pun sprava i put pod noge. Kad smo došli, žena se prepala, ko će čistiti, a tek pržiti! Kaže da nema toliku tavu ni da je na zvona prži.

Šta??? Da ti dam malo vunice??? Nemam ni ja nego samo za jednu spravu! Ma imaš ti te vunice bola' ! Koga? Prešare?... Ma sve'dno ti je kojom šaraš! Važno ti je da je treča od olova i dvan'eska..Haj ti pa se vidimo sutra pred veće na Boškovim kanalima.

Čuješ ženo....reče on malo kasnije...probudi me ranije, moram uhvatiti mjesto dok se nisu jalan ribari poredali... vidio sam ja kako me gledaju! Ma krivo im bezbeli!

Svim ribolovcima Bistro!

(Emica/20220326)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen