Montag, 7. März 2022

Putopisci novog doba – Na putu kroz BiH, zaplakao u Mostaru





(tekst koji slijedi objavljen je na portalu Anadilija dana 6. marta 2022. godine)


Azerbejdžanac biciklom na putu oko svijeta: U Bosni kao da sam rođen, zaplakao sam ugledavši Mostar

Put oko svijeta sintagma je kojom će se poslužiti skoro svaki prolaznik na ulici upitate li ga koja je njegova najveća želja.

Za mnoge potajne avanturiste putovanje oko svijeta, nažalost, ostaje samo želja ili nešto o čemu će vječito sanjariti, no u takvu priču se definitivno ne uklapa i 44-godišnji Azerbejdžanac Ramil Ziyadov, koji već devet godina na svom biciklu obilazi svijet.


Biciklom, na kojem su istaknute zastave Turske i Azerbejdžana, počeo je putovati svijetom 2013. godine, a od tada je boravio na četiri kontinenta (Afrika, Azija, Evropa i Južna Amerika), posjetio je više od 50 zemalja i “propedalao” oko 90.000 kilometara. Na tom putu bilo je lijepih ali i teških trenutaka, no za Ziyadova je to prije svega bio put na kojem je otkrio šta je sreća. Za sebe kaže kako je moderni derviš.

Trenutno putuje kroz zemlje Balkana. Nakon obilaska Sjeverne Makedonije, Albanije i Crne Gore, put ga je doveo i do Bosne i Hercegovine. Sretan je, kaže u razgovoru za Anadolu Agency (AA), što je došao u Bosnu i Hercegovinu, zemlju koju doživljava kao bratsku i u kojoj se ne osjeća kao stranac. Malo je takvih zemalja u koje je došao a osjećao se kao kod kuće. Zahvalan je na gostoprimstvu koje mu je pokazano u svakom bh. gradu kroz koji je prošao.


Teška odluka

Govoreći o tome kako se rodila ideja da krene u ovu avanturu, koja je san mnogih a java tek ponekih, Ziyadov objašnjava kako se još od djetinjstva i momenta kada je prvi put vidio kartu svijeta u njemu probudila želja da taj svijet upozna.

Sjećam se da sam kao dječak često znao crtati kartu svijeta i tada sam na neki način mislima putovao planetom. Kako sam odrastao tako je rasla i moja želja. Trudio sam se da shvatim odakle dolazi toliko interesovanje za svijetom, razmišljao sam i pitao se da li je to meni upućena neka poruka, da li mene taj svijet sebi zove i tako sam odlučio krenuti na ovaj put – kaže za AA Ziyadov.

Jer, vi ste na putu kao vjetar, put vas nosi. Najteži dio bio je donijeti odluku za ovakav poduhvat. Uspio sam pronaći u sebi tu hrabrost, napravio sam taj korak, prodao sam sve što sam imao i danas sam sretan čovjek. Neću pogriješiti ni ako vam kažem da sam pronašao teoriju sreće – govori Ziyadov.

Moderni derviš

Svoje putovanje započeo je 2013. obilaskom zemalja azijskog kontinenta, Rusije, Uzbekistana, Kirgistana, Kazahstana.

Počeo sam putovati po zemljama Azije. Mogu kazati da je nakon toga u potpunosti promijenjen moj pogled na svijet i život. Shvatio sam da je ne živim u ovom svijetu već da on živi u meni. Na tom tragu nastavljam svoja putovanja, sebe vidim kao jednog modernog derviša – govori Ziyadov.

Posljednju deceniju svog života opisuje riječima jednog od najvećih sufijskih pjesnika i mislilaca Mevlane Dželaludina Rumija, koji je rekao: “Sve sam izgubio ali sam pronašao sebe”.

Obišao sam više od 50 zemalja, za to vrijeme prešao više od 90.000 kilometara. Posljednjih godina više i ne brojim. Jednostavno se osjećam kao vjetar, osjećam da sam vrijeme unutar vremena, i tako letim. Čovjek sam, ali sam i dio ovog svijeta – kaže Ziyadov, navodeći da je tokom boravka u Južnoj Americi posjetio Ekvador, Venecuelu, Kolumbiju, Peru i druge zemlje.

Boravak na minus 40 u Sibiru, hapšenje u Egiptu

Tokom putovanja bilo je i teških momenata, a Ziyadov posebno ističe period boravka u Sibiru na vrlo niskim temperaturama.

Dok putujem spavam u šatoru, naravno tu su kiša, vjetar, snijeg. U Sibiru sam boravio na minus 40, to su bili zaista teški trenuci. S druge strane, to je istovremeno vrlo značajno iskustvo. U cijeloj priči bitna je motivacija i to što čovjek savladava svoje strahove. U prevazilaženju neke prepreke na ovom putu čovjek pronalazi sebe i to je također značajno. Da nije prepreka i teških situacija na ovom putovanju, možda ono ne bi bilo ni zanimljivo, niti bi imalo smisla. Kada se penjete uz neko brdo, onda se počinjete spuštati i ispred vas se ukaže grad, to je jedan nevjerovatan osjećaj. Osjećate se kao pravi pobjednik, kao da letite – priča Ziyadov.

Među teškim trenucima sa putovanja ističe i august 2015. godine u Egiptu, kada je uhapšen i kratko zadržan u pritvoru. Kaže kako su to momenti koje bi najradije zaboravio, a nakon Egipta više se nije vraćao u Afriku.

O Bosni i Hercegovini govori sa velikom dozom emocije, ističući kako je mali broj zemalja u svijetu u koje je došao prvi put a osjećao se kao kod kuće. Za Bosnu i Hercegovinu kaže kako ima osjećaj da se tu rodio i odrastao.

Ovo nije nikakva fantazija, ovo je moj osjećaj. Kao da sam se vratio godine unazad i kao da sam tu rođen. Čak, šetajući ulicama, sebi postavljam pitanje kako je moguća takva emocija kod nekoga ko je došao iz Azerbejdžana koji toliko kilometara daleko od BiH – govori Ziyadov.

Tekle su mi suze kada sam ušao Mostar, toliko je jaka bila ta emocija. Kada sam izašao iznad grada i pogledao ga, osjećao sam se kao dijete kojem je majka pružila ruke i zagrlila ga. Osjetio sam toliku ljubav, ne samo grada već i ljudi. Zaista, kada prolazim ovim ulicama imam osjećaj da je to moj zavičaj, kao da sam tu odrastao. Jednostavno, imate osjećaj da vam sve u tom gradu pruža ruku, ljudi, ulica, kiša, zemlja, sve – kaže Ziyadov.


Neka rat u Ukrajini što prije stane

Ziyadov dodaje kako je imao priliku posjetiti i Ukrajinu, ističući kako je to prelijepa zemlja. Kao i ljudi širom svijeta pogođen je vijestima iz Ukrajine, koju je prije 10 dana napala Rusija. Kao Azerbejdžanac iz regije Nagorno-Karabah i sam se još tokom ranog djetinjstva upoznao s ratom i svim strahotama koje on sa sobom nosi.

Posjetio sam i Ukrajinu i Rusiju. Moja jedina želja je da rat prestane, jer cijena rata je visoka. Tamo imate djecu koja stradaju, a ja poznajem taj osjećaj jer sam na svojoj koži osjetio šta je rat. U Nagorno-Karabahu smo pobijedili u borbi protiv armenskog okupatora. Dobro znam šta je rat i zato ga nikome ne želim. Želim ponovo posjetiti Ukrajinu, to je jako lijepa zemlja i lijep narod – ističe Ziyadov.

Smatra kako ima određene simbolike u tome što se danas, u vremenu kada u Ukrajini bukti rat, kao Azerbejdžanac iz Nagorno-Karabaha nalazi u Sarajevu, koje je također s početka 90-ih godina preživjelo tešku opsadu. Podvlači i to kako je ponosan na bosanski narod, njegovu borbu i otpor koji su tada pokazali.

Zaista i sada dok razgovaramo ja sam pod velikom emocijom. Ja sam neko ko je preživio rat, danas prolazeći kroz Sarajevo na zgradama sam mogao vidjeti ožiljke rata. Stoga, kao čovjek iz Nagorno-Karabaha danas iz Sarajeva želim poslati poruku koja glasi: Neka rat u Ukrajini stane – poručio je Ziyadov.

Nakon BiH, planira posjetiti i Srbiju, a potom i Rumuniju. Na samom kraju Ziyadov govori o tome koliko čovjek mijenja svoj pogled na svijet nakon što ga više i bolje upozna.

Čovjek u potpunosti mijenja svoj pogled na svijet. Ovdje imate jednu filozofiju. Ja sam čovjek vjernik i vjerujem da je Allah stvorio ovaj svijet. Ono što sam shvatio jeste to da je ovaj svijet prazan. Moramo imati na umu da nas jednog dana čeka smrt. Vrijeme i zdravlje su nam dati na korištenje, i ja to koristim. Koristim ga za život, ljubav, molitvu, mir i sreću, a nikada za zlo, i najbogatiji sam čovjek na svijetu. Činite dobro, jer sretni su oni koji dobro čine – zaključio je Ziyadov.

(Anadolija)

Azerbejdžanac Ramil Ziyadov biciklom na putu oko svijeta: U Bosni kao da sam rođen, zaplakao sam ugledavši Mostar (aa.com.tr)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen