Freitag, 4. Februar 2022

Omerova Škoda

 



(tekst koji slijedi objavljen je na portalu mostarski.ba, dio je teksta koji je objavljen na portalu Radio Sarajevo, dana 2. februara 2022. godine, autor je Faruk Vele)


Kad raja vidi VW ili Škodu na ulici, kažu: “Što je Nijemac!” A ono naš Omer-aga!

Jedan je ovo od komentara naših ljudi na iznimnu karijeru Omera Halilhodžića (1963.), bosanskohercegovačkog automobilskog dizajnera sa adresom u Njemačkoj, istinskog građanina svijeta, za kojeg je šira međunarodna javnost čula još početkom ovog milenija.

Najsnažnija Škoda
Automobilska industrija ponovo se klanja našem dizanjeru nakon što je Škoda jučer predstavila novi model Enyaq Coupe vRS kojeg, kako pišu svjetski mediji, krase dvije bitne odrednice. Jedna je da je ovo “parnjak Volkswagenu ID 5 GTX modelu, što nije neuobičajeno u Volkswagen grupi kojoj odavna pripada i češka kompanija, a druga je da je riječ o najsnažnijem serijskom Škoda automobilu ikad”.

Ovo je i prvi električni model s oznakom RS, koja je do sada nalazila samo na Škodinim sportskim modelima koje pokreću motori s unutrašnjim sagorijevanjem. U njemu se kriju dva elektromotora koji zajedno proizvode 299 konjskih snaga i 460 Nm obrtnog momenta. Inače, Škoda Enyaq Coupe vRS moći će se naručiti od sljedećeg mjeseca, a za najjači serijski auto iz češke tvornice trebat će izdvojiti oko 65.000 eura.

Mostarac Omer Halilhodžić je Akademiju likovnih umjetnosti, smjer industrijski dizajn, okončao u Sarajevu 1989. godine.

Budući su ga uvijek privlačili automobili, prvi posao je pronašao u Hercegovina autu u rodnom Mostaru. Potom je dobio američku stipendiju, a posredstvom tadašnjeg direktora sarajevskog TAS-a, Bernda Leistnera, početkom 90-ih našao se u Volkswagenovom timu dizajnera.

Tokom četiri godine ‘službe’ u VW-u, učestvovao je u kreiranju Golfa ‘četvorke’, Passata B5, o čemu je govorio u svojoj ispovijesti za portal Radiosarajevo.ba 2017. godine.

Početkom 1996. godine prelazi u Mitsubishi gdje će se zadržati više od jedne decenije i učestvovati u stvaranju Colta, CZ2, CZ3, Lancera, Outlandera…

Omer je danas ponovo u matičnom VW, gdje radi na iznimno važnim projektima.

(mostarski.ba)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen