Samstag, 13. Mai 2023

Najviši željeznički most na svijetu je završen

 





Ogromni most sada povezuje dolinu Kašmira sa indijskom željezničkom mrežom. Most Chenab je viši od Ajfelovog tornja u Parizu i trebalo je više od 20 godina da bude izgrađen. Međutim, politički je ovaj veliki projekat i dalje kontroverzan.
Chenab most u Indiji je novi najviši željeznički most na svijetu. Na 359 metara iznad istoimene rijeke Chenab, on je dobrih 35 metara viši od vrha poznatog Eiffelovog tornja u Parizu (koji je visok 300 metara, ili 324 metra sa antenama). Most Chenab nalazi se u indijskoj regiji Jammu i Kašmir i dugačak je 1315 metara.
U saopštenju Metro Railwaya u Kolkati, most je opisan kao "čudo inženjerstva". „Upotrebljena je masivna čelična konstrukcija od 28.000 tona i jak temelj raspona od oko pola fudbalskog terena“. Više od dvije decenije rada je uloženo u novi najviši željeznički most na svijetu. Prema ministru željeznica Shri Ashwini Vaishnawu, most ima "očekivani životni vijek" od 120 godina. Od kraja decembra 2023. ili od početka januara 2024. trebao bi biti otvoren za putnike.
Najviši željeznički most na svijetu dio je velikog projekta
Most Chenab dio je šireg plana za povezivanje regije Kašmir s indijskom željezničkom mrežom, stvarajući bližu vezu između regije i ostatka Indije. Prema riječima stručnjaka koje citira CNN, most će ojačati i industrijski i poljoprivredni sektor u regionu. Najviši željeznički most na svijetu je dio je projekta pod nazivom “Udhampur-Srinagar-Baramulla željeznička veza” (USBRL). To uključuje planirani tunel koji će postati najduži transportni tunel u Indiji, kao i prvi indijski kablovski (viseći) most.
Do sada, jedini način da se iz Indije dođe do dijelova Kašmira pod kontrolom Indijaca bio je magistralni put Srinagar-Jammu. Izuzetno je vijugav i dug 300 kilometara. Međutim, ovaj put se zimi zatvara, a nova pruga će omogućavati promet tokom cijele godine. Osim toga, na magistralnom putu se redovno dešavaju nezgode.
Politički značaj Čenabovog mosta
Vlada vidi most Chenab kao prekretnicu u povezivanju doline Kašmira s ostatkom Indije. Pokušaj da se Kašmirci osjećaju više kao da pripadaju Indiji. Ali to nije nužno ono što svi žele, piše CNN. List citira Sushant Singa, starijeg saradnika u Centru za istraživanje politike u Indiji, koji kaže da ostaje da se vidi hoće li Kašmirci pozitivno gledati na ovu proširenu vezu. Kašmir je "potkopan politikom premijera Narendre Modija i njegove vlade posljednjih godina", kaže on. Kao rezultat toga, ljudi u regiji su se osjećali otuđenim od ostatka Indije.
U avgustu 2019. godine, novoizabrana indijska vlada na čelu s premijerom Narendrom Modijem naložila je državama Jammu i Kašmir da ukinu autonomiju. "Ukinuti su čl. 370 i čl. 35A indijskog ustava, koji je jedinoj državi Unije s većinskim muslimanskim stanovništvom dao visok stepen autonomije", piše Federalna agencija za građansko obrazovanje (skraćeno BPB). Kao rezultat toga, vlada je podijelila državu unije na dvije sindikalne teritorije i stavila ih pod kontrolu centralne vlade.
Navodna namjera bila je "normalizirati" ekonomski slab i politički nestabilan region i tješnje ga integrirati s ostatkom Indije", piše BPB. "Uistinu" radilo se o "dovođenju regiona pod direktnu kontrolu indijske države". Vlada je rasporedila desetine hiljada dodatnih vojnika, stavila ključne političare u kućni pritvor, uvela policijski sat i zatvorila regiju od svih komunikacija sa vanjskim svijetom. Telekomunikacioni i internet servisi bili su blokirani mjesecima.” Protestni pokreti su ugušeni, a ljudi su, kako se navodi, pod velikim pritiskom.

(msn)

(NovaSloboda.ba)





Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen