Montag, 30. Juni 2014

Biciklom iz prošlosti u budućnost


Od nekadašnjeg „velocipeda“ do bicikla na sklapanje, do najnovijih modela, sve to se može vidjeti na izložbu posvećenoj samo biciklima, u Muzeju za rad, u Hamburgu.



Iznenađujuća saznanja o biciklima, njihovoj ulozi u transportu i u budućnosti. Muzej za rad u Hamburgu posvetio je čitavu jednu izložbu samo biciklima. Tu se mogu vidjeti stotine bicikla iz raznih vremenskih operioda. Osim toga, izložba pruža pogled i na biciklističku budućnost. Braća po točkovima biciklu, čije samo ime kazuje da se radi o prevoznom sredstvu sa dva točka, su trotočkaš, pa i četvotočkaš, bicikon za jednu, dvije, ali i više osoba. Posjetiocima je ponuđen pogled na 100 eksponata. Istorijski gledano, nekada je ovo sredstvo prevoza bilo dostupno samo bogatima, i to samo kao sredstvo zabave. Pred Muzejem u Hamburgu, nedjeljom je moguće i provozati istorijsko biciklo, koje je kopija nekadašnjeg čuvenog češkog bicikla. Oko 1880. godine, biciklom se već mogla dostizati brzina i do 40 kilometara na sat. Vožnja je itekako bila opasna. Sjedilo se u visini vozača kamiona, ispod nije bilo nikakvih amortizera, a snagom nogu direktno se pokretao veliki prednji točak. Zahvaljujući kasnijem izumu lanca za pogon bicikla, visoko biciklo je otišlo u muzej. Pored eksponata, posjetioci mogu baciti pogled i na istorijsku literaturu o biciklima kroz vrijeme.


Posebno interesantna je jedna knjiga iz 1897. godine, koja opisuje prednosti i nedostake vožnje bicikla za žene. Naglašavaju se higijenski nedostaci, ali i opasnosti takve vožnje za ženske osobe, a čak je napisano kako je nekulturno da žene voze biciklo. Naravno, sve to se vremenom mijenjalo. Već početkom dvadesetog vijeka, napravljen je znatan zaokret u proizvodnji bicikla za žene. Ali, je takođe, zabilježeno da su u ženska bicikla vrlo često ugrađivani lošiji dijelovi. Do promjena u kulturi vožnje bicikolom došlo u vrijeme kad je biciklo došlo u centar pažnje društvenih diskusija. Međutim, popularnost mu je vremenom i opadala i rasla. Vrhunac popularnosti u svijetu doživljavao jevoko 1960 godine. Ali, i tada je još bilo nezamislivo da jedna žena vozi trkaće biciklo, ili da se pojavi obučena kao Eddie Merckx. A danas, to je već trend. Pa čak se biraju i boje guma, lila, jedna optička varka, kao i ono iz davnina, kada je muškarac vozi ženu pozadi, ali, i to je već prošlost.






Izložba prikazuje i jedan pogled u budućnost, daje vizije izgleda biciklističkih staza, koje predvišaju više biciklističkih traka, za različite brzine bicikla, uz desetke prijedloga izgleda novih bicikla.
U svakom slučaju, najvažnije je što ova izložba podržava najosnovnijuu stvar, što se tiče bicikla, a to je zabava uz vožnju bicikla.  

Smail Špago (Novasloboda.ba)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen