Od sjaja do rušenja
Jedan po jedan, odlaze nekadašnji simboli, nekadašnjeg grada Mostara.
Oni koji još imaju u sjećanju vožnju nekadašnjim Ćirom od Mostara do Sarajeva, od Mostara do mora, do Ploče, ili od Čapljine do Trebinja, Dubrovnika, Bileće i Titograda, pamte puni sjaj i značaj stare stanične zgrade u Mostaru.
Zgrada Ćirine stanice nalazila se u ruševnom stanju od završetka rata 1995. godine. Po prilici, nije se uklapala u neke nove poglede, ali ni u sjećanja na neka davno protekla vremena.
Danas 10.1. počelo je rušenje nekadašnje Ćirine stanice u Mostaru.
Možda je moglo i drugačije ???
Periferija za dvije strane grada
Najgore što niko nikoga ništa ne pita, a još i gore što niko ne reaguje. U sred centralnog gradskog kvarta, pored opšteg nereda i brojnih bespravno i bez plana napravljenih objekata, objekata koji su godinama u izgradnji... ruši se baš ova, ćirina zgrada, koja za nas nije samo zgrada i bivša željeznička stanica. Ona je nama naš rodni grad. Vrijedna uspomena koju je svakako trebalo sačuvati. Mogla je i trebala biti muzej u centralnom gradskom kvartu punom zelenila, fontana, restorana, dućana i sadržaja kaji će nas privući a ne odbijati. Ili je možda problem u shvatanju ili predstavljanju pojma "centralni gradski kvart", koji je ustvari već dugo samo periferija za dvije strane grada?
(Dženana Dedić)
Evo i kratkog podsjećanja:
Ćirina stanica u Mostaru građena je od 27. augusta 1884. do 13. juna 1885. godine, kada je puštena u promet dionica željezničke pruge uskog kolosijeka Metković - Mostar dužine 42,4 km.
Prvi voz na pokusnoj vožnji provezao je 12. aprila 1885. od Mostara do luke Metković. Iz vojničkih i tehničkih razloga odlučeno je da se pruga prema luci Metković gradi desnom obalom Neretve.
Austrougarska vlada je kao graditelja Južne pruge izabrala Karla Schwartza iz Beča. Gradnja je započela 1884., a završila 1885.
U zgradi stanice Mostar bila je smještena željeznička administracija i željeznička arhiva do početka 1992. kada je u ratnim događanjima zgrada zapaljena. U sastavu stanice bila je radionica za popravke lokomotiva, vagona i ložionica, kao i parkirno mjesto za lokomotive. Stanična zgrada je imala i jedan uredan restoran, sa terasom sa strane kolosjeka.
(fotografije: arhiva, cidom, portali)
(spagos).
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen