Montag, 17. Januar 2022

Muhamed Ali, uz godišnjicu rođenja sjećanje Georga Foremana

                                  

Muhamed Ali, najveći bokser svih vremena, u ponedjeljak 17. januara bi napunio 80 godina.

George Foreman, koji je protiv Muhameda Alija izgubio meč “Rumble in the Jungle” 1974. godine, prisjeća se: Bio je to možda najspektakularniji bokserski meč u istoriji, a u svakom slučaju najpoznatiji: Meč Muhamed Ali protiv Georga Formana odrđan je u Kinshasi u Zairu 30. oktonra 1974. godine. 100.000 frenetičnih gledalaca u gledalištu i milioni ispred televizijskih ekrana, vidjeli su kako je Ali nokautirao svog protivnika u osmoj rundi. Tom pobjedom Ali je povratio titulu svjetskog prvaka u teškoj kategoriji u svim verzijama.

Muhamed Ali bi 17. januara napunio 80 godina. Umro je 3. juna 2016. godine nakon što je godinama patio od Parkinsonove bolesti.




Foreman sada ima 73 godine, i prisjeća se svog velikog protivnika:

Naravno, “Rumble in the Jungle”, je naša epska borba. Ostala je za sva vremena nezaboravljena. Moj uzor je tada postao moj lik mržnje. Razlog: Zato što je taj Ali htio da mi oduzme titulu svjetskog prvaka, jer je bio tako glasan, koji je svojim podlim verbalnim napadima ponižavao svakog izazivača do srži. Bio sam 1000% siguran da ću ga nokautirati u prvoj ili drugoj rundi. Mislio sam da sam nepobjediv. U 40 borbi do tog trenutka, samo su tri protivnika sastavljala kraj s krajem protiv mene. Bombardovao sam Alija najjačim pogocima. Bilo ko drugi bi pao na koljena. Htio sam da ga ubijem. Međutim, Ali je ostao na nogama. A kada mi je onda u osmoj rundi šapnuo na uho: “Je li to sve što imaš?” bio sam gotov, moj kraj je bio zapečaćen.

Bilo je grozno, okrutno, strašno. Poraz me je doveo u tešku depresiju. Oduzeo mi je samopoštovanje, moje dostojanstvo, moj ponos. Više nisam znao šta da radim sa svojim životom. Bio sam bez cilja. Često sam zurio u fotografiju, koja je visila na zidu u mojoj sobi, na kojoj Ali stoji iznad mene nakon nokauta u osmoj rundi u Zairu. Toliko sam puta plakao zbog toga.

Tek kada sam sebi priznao da me pošteno prebio i nokautirao, da je jednostavno bio bolji te noći, pomirio sam se sa sobom i sa njim. U suštini, danas sam sretan što mi je Ali zadao odlučujući udarac. Jer sve što sam postigao od tada, ono što sam sada, i što imam sada, dugujem ovom porazu. On me je učinio drugom osobom.”


Na slikama:

Ali je u sedmoj rundi desnicom pogodio Foremana u glavu, jednu rundu kasnije bio je kraj meča za dotadašnjeg svjetskog prvaka.

Neposredno prije kraja osme runde, Ali je nokautirao svog konkurenta. Kad se ovaj vratio na noge, sudija je već bio odbrojao.

Bivši protivnici su se ponovo sreli 1997. godine na jednoj zabavi. Mržnja iz prošlosti je odavno bila iza njih.

(sport)

(NovaSloboda.ba)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen