Dienstag, 27. Juli 2021

Sačuvano od zaborava - Đulfatme


Đulfatme

Ovo su đulfatme kupljene u piljari u Cernici (kod Suade). Ušao sam da pitam ima li smokvare. Neka žena im povremeno napravi nešto od starinskih kolača, pa tim tragom dođoh i do ovog slatka, za koje mnogi mlađi nisu ni čuli.

Prijatno sam iznenađen kvalitetom.

(SemirKazazić/Mostarski behar 20210726))


Đulfatme

Igrali smo, kao i obično, lopte na male na parkingu ispred zgrade „dvice“, kad Enu u po partije zovnu stara da mu nešto kaže, i on bez riječi ode. A nije nam pravo bilo – taman zavatrili.

„Kaže stara da dođemo na baklavu kad završimo, danas je Bajram“.

I kad završismo, 'nako znojavi, Baja, Coka, Mica, ja i ko zna ko još, banusmo u ganjak, više žedni i znatiželjni nego li gladni. „Samo se tu izujte i 'aj sjedite da se počastimo“, reče teta Ajša. Kuća je odisala svježinom svježe krečenih zidova, opranih prostirki i slatkastim mirisom iz kuhinje.

„E ove godine ćete probati nešto drugo, ima i baklave, al' sam napravila i đulfatme – to do sad niste probali“.

I na tanjur dobismo nešto ko kabastu, nezalivenu hurmašicu. Đulfatma se topila u ustima. Zalijevajući hladnom vodom iz Radobolje, šutke je marnusmo. „Jel' dobro?“ Jes', bila je pravo prava. „Aj' sad na izvan“. „Fala teta Ajšo“. I mi othrupismo ko što i u kuću nahrupismo, uz put natičući i šnjirajući tene. Danas je i moja kuća čista i baklave ima, kao spomen na neke fine momente i vremena kad su ljudi imali mjeru, mjeru prema svemu.

(iz knjige: Lažne priče i slike sretnog djetinjstva, autorZdenko Bošković, cidom.org)


Đulfatme, recept Fatima Hasanagić

Napravi se dobro tijesto od iste količine brašna, śećera i masla. Tijesto se mijesi dok se ne bude znalo za šećer. Može se umijesiti radi boje i žumance jedno a ne mora. Količina zavisi od toga koliko gurabija želiš. Oblikuju se gurabije i peku na tihoj temperaturi, zavisno od rerne 100-150 °c.

Mogu se jesti tako pečene i to su obične gurabije a može se zaliti agdom kao za hurmašice i te se zovu đulfatme. A možda ima bolji recept jer sam ove od Tradicionalne delicije Mostar što su na slici i najbolje su što sam ikad probala. Ama je njihov recept tajna.

(Tradicionalne delicije Mostar/facebook)

(spagos)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen