Samstag, 19. Dezember 2020

Istrgnuto iz zaborava: Gredića vila u Mostaru

 Kad smo ovih dana imali slike hotel Neretve u ponovnoj izgradnji nakon rušenja u ratu, iznenada su se iz mog sjećanja pojavile slike tog dijela grada u vrijeme vrijeme mog djetinjstva. Nećemo sad o godinama, a pogotovo ne o decenijama. Ako kažem da sam rodjen iza II svjetskog rata, onda te slike koje ja pamtim obuhvataju period kad je park na Musali izgledao drugačije, kad je ispred hotela Neretva bio prostor za sjedenje, i recimo, kad nije bilo onog dijela gdje se nalazi gradjevina zvana Titova vila ( u koju on, koliko znam, nije nikad povirio). Na tom dijelu je bila bašta hotela Neretva i Gredića vila.

Gredić, vlasnik vile je bio daidža/ujak naseg prijatelja Miše Bosnica. Mišo i ja smo radili u Sokolu, a kasnije kad sam ja osnovao privatnu firmu Selcom, Mišo je bio jedan od prvih koji je iz Sokola prešao u Selcom. Okolnosti su nas navele da nakon nekog vremena uzmemo u zakup prostor u jednoj kući nedaleko od hotel Neretve, pa smo svaki dan tuda prolazili. Onda bih se ja obratio Miši,

malo u šali a malo i ozbiljno, pa pitao što kao jedan od nasljednika, ne traži povrat daidzine imovine. Mišo danas živi u Londonu, UK i nije nikad htio tražiti povrat ni svog stana u Splitskoj ulici, koji je zasluženo dobio u Sokolu. Neki ljudi su navikli da cijeli život znanjem i radom stvaraju. Mišo je jedna od tih.

Posto sam htio pogledati neke od starijih slika, znao sam koga cu pitati. Smail Špago mi je odmah odgovrio na moj email i poslao seriju koju zelim da i vi pogledate. Vjerujem da će vas interesirati. Hvala Smailu sto nam je ovo poslao.




Mostarci će prepoznati pogled prema sjeveru i crne spile. Ali obratite paznju, da se vidi sjeverni logor a nema carinskog mosta.


Kako je nadošla Neretva na sljedećoj slici.




Evo, na desnoj strani slike se vidi Gredica vila i jos jedna kuća u kojoj su u vrijeme mog djetinjstva u prizemlju stajali Bela i Branka Pećanac sa roditeljima, a na spratu Maja Mandić (Jerković) i njeni. Ovo pišem i zbog onih (idiota) što bi htjeli grad samo za sebe i svoj tor, ili eventualno ga dijelili na dvoje. SK


Pogled prema jugu-jugoistoku pa se prilično dobro vidi i pravoslavna crkva.

Tekst i pomenute fotografije objavljene su na Google grupi "Mostarski behar", 18. decembra 2020. godine, a autor teksta je Semir Kazaić.

Hvala Semiru na objavi.

(spagos)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen