Sonntag, 23. Februar 2014

Kako i zašto?


Za one koji ovo još nisu znali, a i one druge da ponove gradivo.




Razmak između željezničkih tračnica u SAD je točno 1.4351 m .
Zašto toliko?
Zašto što je toliki razmak između željezničkih tračnica britanske željeznice.
Budući da su željeznice u SAD počeli graditi Englezi, upotrijebili su i u Americi istu mjeru.
A zašto u Engleskoj upotrebljavaju tu mjeru?
Zato što su prvi vagoni u Engleskoj izrađeni u radionici koja je prije izrade vagona proizvodila kočije. Za željezničke vagone su upotrijebili isto podvozje koje su prije koristili za kočije.
Zašto su za podvozja kočija upotrebljavali baš tu mjeru ( 1.4351 m )?
Zato što je razmak kotača na kočijama bio prilagođen starim europskim putevima koji su imali utrtu tu širinu.
Zašto su putevi imali utrtu baš tu širinu?
Zato što su puteve napravili stari Rimljani tijekom svojih osvajačkih pohoda.
Njihove dvokolice sa konjskom zapregom imale su tu mjeru.
A zašto su rimske dvokolice imale baš tu mjeru?
Zato što su zapregu konstruirali tako, da je bila široka točno onoliko koliko su zahtjevale dvije konjske guzice.


Konačno:


Američki space shuttle ima dva rezervoara za gorivo (SRB - Solid Rocket Booster) ., koje . izrađuje firma Thiokol u saveznoj državi Utah.
Inženjeri koji su projektirali rezervoare htjeli su napraviti šire, ali su bili ograničeni širinom željezničkih tunela, kojima je prolazio vlak sa rezervoarima. Širina tunela je određena razmakom tračnica.

Zaključak:

Najnapredniji primjer američke tehnologije je zasnovan na temelju širine guzice rimskoga konja!
Trebalo bi ovo poslat kompletnoj državnoj upravi i majmunima koji mijenjaju zakone i pravilnike svako malo, uz napomenu: "Držite se konjske guzice!"

 

(mostarskibehar/fikret)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen