Mittwoch, 8. Februar 2023

U sjećanju – Miroslav Ćiro Blažević

 

(tekst koji slijedi objavljen je na portalu klix.ba dana 8. februara 2023.)


Legendarni nogometni trener Miroslav Ćiro Blažević je preminuo danas u 88. godini.

Trener svih trenera, kako je glasio njegov nadimak kojeg je dobio nakon osvajanja bronze sa Hrvatskom na Svjetskom prvenstvu 1998. godine, je rođen 10. februara 1935. godine u Travniku.

U igračkoj karijeri, koja je prema njegovom sopstvenom priznanju bila prosječna, nastupao je za Travnik, zagrebačke Dinamo i Lokomotivu, Sarajevo, Rijeku, te švicarske Sion i Moutier.

Kao 33-godišnjak je 1968. godine postao trener Veveyja, a već nakon dvije sezone dolazi do prvog od 11 trofeja u trenerskoj karijeri - osvajača 1. lige Švicarske.

Svoju punu afirmaciju i priznanje za svoj rad stekao je na kraju sezone 1981/1982 kada je donio titulu Dinamu nakon 24 godine čekanja, kasnije će se pokazati i posljednju u Jugoslaviji.

Od jula 2008. do decembra 2009. je vodio reprezentaciju Bosne i Hercegovine do prvog plasmana u baraž u historiji, no u borbi za Svjetsko prvenstvo 2010. od Zmajeva je bolji bio Portugal.

Ipak, ostat će zauvijek upamćen ne po rezultatima koliko po pristupu trenerskom poslu, specifičnom slatkorječivom odnosu sa novinarima, te načinom na koji je "galvanizirao" nogometaše koji su bili spremni učiniti sve za njega i saigrače na terenu.

-:-


Miroslav Ćiro Blažević ostat će upamćen, osim po uspjesima na terenu, i po legendarnim izjavama koje su većinom praćene pokojom simpatičnom psovkom.

O Capellu, Mourinhu i Travniku

Ćiro je bio ponosan na to što je rođen u Travniku, a jednom prilikom je istakao da je on najbolji trener na svijetu baš zbog svog mjesta rođenja.

"Ja kažem da sam bolji trener od Capella. Onda me pitaju: 'Kako to?'. Pa, da su Capello ili Mourinho rođeni u Travniku, došli bi do Turbeta (mjesto pored Travnika, op.a). Neka oni odu iz Travnika do vrha nogometa, ma daj", rekao je Ćiro.

O Gabrielu Batistuti

Jedan od uspjeha na koji je najviše bio ponosan, uz titulu s Dinamom 1982. godine, je osvajanje trećeg mjesta s Hrvatskom na Svjetskom prvenstvu 1998. godine.

Hrvatska je u trećem kolu grupe H u direktnom dvoboju s Argentinom igrala za prvo mjesto, a prije utakmice na konferenciji za medije jedan novinar ga je upitao da li bi mijenjao Davora Šukera za Gabriela Batistutu.

"Ni Zvone (Boban, op. a.) ni ja ne bi dali Šukera za deset Batistuta!", rekao je Ćiro, a potom je pogledao u Bobana koji je sjedio pored njega i u svom stilu dodao: "J*bo te Batistuta...", što je izazvalo glasno smijanje svih prisutnih u sali.

O bh. političarima

Mnogi pamte i Ćirine riječi iz oktobra 2013. godine kada se poslije plasmana reprezentacije BiH na Svjetsko prvenstvo u Brazilu telefonski uključio u emisiju FTV-a "Odgovorite ljudima".

Na pitanje: "Ko može više za državu uraditi, političari ili sport?", Ćiro je "kao iz topa" odgovorio:

"J*bo te političari, šta oni mogu jadni...", na što su se gosti u studiju, legendarni Ivica Osim i Safet Sušić nasmijali.

O pobjedi BiH nad Estonijom

Kada je vodio reprezentaciju BiH Ćiro je vidno raspoložen došao na konferenciju za medije nakon pobjede nad Estonijom 7:0.

"Laž je osobina budala. A njih je 22 svjedoka gdje sam danas za ručkom rekao: 'J*bat ćemo im majku, dat ćemo im pet komada'. Ova dvojica, Ibro i ovaj što su zabili šesti i sedmi, odgovarat će, vjerujte", rekao je tada Ćiro.

O Prosinečkom

Ćiro je tokom karijere stvorio veliki broj nogometaša, ali ako je u jednoj procjeni pogriješio - to je odluka da "precrta" Roberta Prosinečkog u Dinamu. On je tada 18-godišnjeg veznjaka pustio da pređe u Crvenu zvezdu.

"Pojest ću trenersku diplomu ako jednog dana Prosinečki postane igrač", rekao je tada Blažević.

O zdravlju i novcu

Ćiro je uvijek znao napominjati ljude na svoje bogatstvo koje je stekao, posebno u poznim godinama radeći u Iranu.

"Svi kažu da je zdravlje najvažnije u životu. Ali, i najzdraviji čovjek bez para - gotova bolest. Ja kad nemam para, ja sam psihički bolestan. Moraš raditi na sebi da bi mogao sebi osigurati egzistenciju. Moraš se jako truditi da bi zaradio novac", poručio je Ćiro.

(klix)


Ćirine legendarne izjave: Mourinho iz Travnika, Prosinečki i diploma, deset Batistuta... (klix.ba)


Legendarne izjave Ćire Blaževića koje nikada nećemo zaboraviti: O talentu, nacionalizmu, životu...

Umro je Miroslav Ćiro Blažević. Legendarni nogometni trener i bivši izbornik hrvatske reprezentacije preminuo je u 88. godini nakon duge borbe s rakom. Bolest mu je prvi put dijagnosticirana 2011. godine, dvaput ju je pobijedio, ali treći put, nažalost, nije uspio. Za dva dana je trebao proslaviti 88. rođendan. Ovo su neke od izjava po kojima ćemo ga pamtiti.

Zašto je najbolji trener na svijetu?

Ja kažem da sam bolji trener od Capella. Onda me pitaju: "Kako to?" Pa da su Capello ili Mourinho rođeni u Travniku, došli bi do Turbeta (mjesto pored Travnika, op.a). Nek oni odu iz Travnika do vrha nogometa, ma daj.

O Batistuti pred okršaj protiv Argentine na SP-u 1998. godine

"Ni Zvone (Boban) ni ja ne bi dali Šukera za deset Batistuta. J*bo te Batistuta."

Po odlasku u Švicarsku radio je kao metlar, a osam godina kasnije postao izbornik ove zemlje. Pitali su ga je li očekivao da će od metlara postati izbornik?

Kada me jedan šovinist novinar upitao jesam li očekivao da ću od metlara postati izbornik, nisam zanijekao da sam bio metlar iako sam tada furao Jaguara, a oblačili me kreatori. Odgovorio sam mu: Kad sam bio metlar, nisam mislio da ću biti izbornik. Ja sam u to bio siguran, budalo jedna.

Zašto život definira kao male satisfakcije i velika razočarenja?

Čuješ... Skoro si me rasplakao, jer to je najveća istina. Ja sam bio šampion i kup osvajao. Bio sam izbornik pet reprezentacija. I to su sve velike satisfakcije. A još veće razočarenje je kada si na ulici. Kada te đubrad istjeraju i onda ti hodaš trotoarom i pitaš se: "Bože, hoće li me još neko angažirati?" E, to su ta razočarenja koja totalno zakamufliraju onu radost koju si imao kad si bio šampion."

Poruka mladima

Moraju znati raditi na sebi da osiguraju ono što je najvažnije jer svi kažu zdravlje. A Ćiro kaže: "Da, zdravlje... Ali, i najzdraviji čovjek bez para - gotova bolest." Ja kad nemam para, ja sam psihički bolestan. Moraš raditi na sebi da bi mogao sebi osigurati egzistenciju. Moraš se jako truditi da bi zaradio novac.

Sreća i razočarenje

Nikada sreća ne može biti tako velika kad pobijediš koliko je razočarenje veliko kad izgubiš.

Sedam faktora uspjeha

Postoji jedna formula sastavljena od sedam faktora: talent, motivacija, karakter, sportska inteligencija, sredina, trening i, na kraju, sreća. Svi su ti faktori važni. U mojem se slučaju socijalna motivacija pokazuje kao najveća. Prije je, možda, taj elemenat bio dovoljan, ali se nije uočavalo koliko je i sredina važna.

O talentu

Moja me majka spremala za svećenika. Otišao sam u sjemenište, ali kada me časna oblačila, shvatio sam da to nije za mene. Otišao sam kući i rekao majci da sam se zaljubio u časnu sestru i tu je bio kraj mog svećeničkog puta. Želim reći da moraš biti talent za neke stvari i da se to ne može nametnuti.

O nacionalizmu

Ja volim sve ljude. Mrzim ove primitivce koji odlaze u ekstreme pa mrze nekoga zato što nije... To je grozno. Ja sam takav, evo ti sve, respektiram tvoje, ali nemoj dirati moje. To je u mojoj doktrini i mom odgoju. Odrastao sam s muslimanima i Srbima. Nikad nismo znali tko je tko. Nadam se da će to jednom prevagnuti kod nas jer čovjek se ne smije pozivati na primitivce koji su smatrali da mogu ubiti, a da im se ništa ne dogodi. To je strašno.

Ćirine najjače izjave: Da je Mourinho rođen u Travniku... - Index.hr

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen