Freitag, 3. Februar 2023

Iz starih foto albuma – Vojnički pasulj



Uspomena sa snimanja filma “Bitka na Sutjesci”.

“Fotografija potiče iz 1971. godine. Služio sam kao vojnik u vojsci Jugoslavije.
Na fotografiji sam u gornjem redu, četvrti s desne strane. Tada sam imao 20 godina. Glumci Richard Burton i Elizabeth Taylor sjede ispred mene, sa prevodiocem s njihove desne strane.
Ostali muškarci su bili vojnici vojske Jugoslavije, koji su takođe glumili u filmu.
Fotografija dolazi iz pauze u snimanju filma “Peta ofanziva” (“Bitka na Sutjesci”); radi se o partizanskom ratu Jugoslovena pod vođstvom kasnijeg šefa države Tita protiv Hitlerove invazije.
Film prikazuje bitku za opkoljavanje na Sutjesci u jugoistočnoj Bosni, koja je u to vrijeme bila prekretnica za Jugoslovene. Richard Burton je igrao Tita. Snimano je na originalnim lokacijama, bili smo u Bosni kod Foče.
Burtonova supruga, Elizabeth Taylor, stanovala je u luksuznom hotelu u Dubrovniku i redovno je helikopterom dovođena na lokacije snimanja. Međutim, ona se nije pojavila u filmu. Sam Richard Burton je ostao u šatoru slavnih i moj posao je bio da ga vozim do scene u prikolici jednog BMW. Da bi bio u formi za snimanje Burtonu je trebalo pola litre votke i isto toliko viskija dnevno.
Bio je veoma ljubazan prema nama običnim vojnicima. Ako je nekada imao narandžu ili bananu, bacio bi je nekome i rekao: hvataj! Jednog dana trebalo je da mu za ručak odnesem vojnički pasulj. Pojeo je dva tanjira i rekao da nikada u životu nije jeo ništa tako ukusno.
Kada je snimanje završeno, dao je nama vojnicima tri miliona dinara za oproštajnu večeru, što je preračunato iznosilo oko 25.000 eura, a to je i danas veliki novac. Film je premijerno prikazan 1973. godine, a u to vrijeme sam radio u fabrici za proizvodnju autodijelova za Fiat. Iako je to bio dobar posao, napustio sam ga i otišao u Njemačku.
Radio sam prvo u građevinarstvu šest godina i postavljao estrih, upoznao sam zemlju, svaki dan smo bili negdje drugo. Kasnije sam završio školu za zubnog tehničara. I danas radim taj posao, uz penziju. Film sam od tada odgledao bezbroj puta, makar samo zato što sam htio vidjeti da li ću se slučajno pojaviti u nekoj sceni.”

Fotografiju priložio i priču ispričao Zija Topali, 71, Fulda, Njemačka

(spiegel)

(spagos)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen