Dienstag, 10. April 2018

Konačno mir (2)



(tekst koji slijedi objavljen je na portalu Radio Sarajevo, dana 10. aprila 2018. godine)

Istraživanje / Želite smanjiti stres i nivo kortizola: Uzmite "pauzu" od facebooka

Ako vas skandal povezan s kompanijom Cambridge Analyticom nije zauvijek udaljio od Facebooka, sljedeća bi informacija možda mogla: nova studija pokazala je da deaktiviranje ove društvene mreže kod pojedinca značajno smanjuje nivo kortizola, hormona stresa povezanog s razvojem nesanice i anksioznosti, slabljenjem funkcije imuniteta, ali i razvojem povišenoga krvnog pritiska, bolesti srca i krvnih sudova te dugoročno i razvojem karcinoma, piše Hina.

Voditelj studije, Eric Vanman profesor na australskom univerzitetu s kolegama je istražio posljedice napuštanja Facebooka i njihov utjecaj na nivo stresa te na opće zdravstveno stanje. Kaže da je i sam godinama bio njezin aktivan korisnik.

"Korisnik Facebooka sam bio desetak godina. S kolegama sam razgovarao o tomu da bi povremeno trebalo 'odustati' od te mreže, no nije mi uspijevalo jer sam uživao u sve većem broju prijatelja", iznosi prof. Vanman.

"Kad mi je to konačno uspjelo, osjetio sam olakšanje koje je trajalo danima. Ipak, nakon nekog vremena počeo sam osjećati da mi ta interakcija s FB-prijateljima nedostaje te da joj se moramo vratiti", kazao je.

To ga je potaknulo da, u suradnji s kolegama sa univerziteta, provede eksperiment među 138 aktivnih korisnika ove društvene mreže.

Šezdesetero odabranih sudionika istraživanja moralo je u potpunosti odustati od Facebooka na pet dana, a preostalih 78 ga je nastavilo koristiti.

Vanman i kolege su proveli anketu među ispitanicima o tomu u kolikoj su mjeri zadovoljni životnim okolnostima, o nivou stresa, o raspoloženju i o osjećaju osamljenosti prije i poslije eksperimenta. Istodobno su im iz sline testirali nivo kortizola, fiziološke mjere stresa.
Ustanovili su da i kratak prekid korištenja Facebooka na njegove korisnike ima pozitivan i negativan učinak. Kazali su da je izbivanje s Facebooka u prvih nekoliko dana kod korisnika smanjilo stres, no da se kortizol ponovo pojačao kad im je Facebook počeo nedostajati.

"Ranija su istraživanja pokazala da se zbog svakodnevnog korištenja Facebooka brojni korisnici osjećaju loše. Mnogi zbog toga trajno deaktiviraju svoj korisnički profil, a drugi uzimaju 'Facebook odmo'", koji podrazumijeva apstiniranje od te društvene mreže na nekoliko dana, sedmica ili mjeseci", rekao je Vanman.

Pozitivan učinak "skidanja" s društvene mreže je činjenica da je većina sudionika studije iz grupe koja je napustila Facebook vrijeme provela u kontaktu s prijateljima.
(radiosarajevo.ba)


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen