Sonntag, 20. Juni 2021

Otvoren za saobraćaj planinski prelaz Passo del Rombo, ili Timmelsjoch

 


Koliko je stvarno visok ovaj planinski prevoj?

Kažu da je planinski prelaz Passo del Rombo, kako ga zovu sa italijanske strane, ili Timmelsjoch kako ga nazivaju u Austriji, visok 2509 metara, i po tome je najviši alpski put u Austriji. Ili je to možda samo marketinški trik.
Kao i u prethodnih 15 godina, ovaj put je za saobraćaj otvoren 10 juna. A tada, svaki korisnik ove brdske ceste, može koristiti moderne metode i visinu izmjeriti lično: Koliko je zapravo visok ovaj planinski prelaz? Na pitanje se ne može odgovoriti baš tako jednostavno, kako to zvuči. Na oznakama na cesti i na web stranici operatera, Timmelsjoch Hochalpenstraße AG, visina je već dugi niz godina označena sa 2509 metara.
Internetska usluga Google Maps, koja je za mnoge putnike postala najvažnija kartografska informativna točka, označava vrh na granici između Austrije i Italije sa 2509 metara. Alpski prevoj nadmašuje tako visoku alpsku cestu Großglockner za tačno pet metara, čime bi Passo Rombo, ili Timmelsjoch, bio najviši asfaltni put u Austriji. Jedna lijepa etiketa.

To je upravo bio razlog zašto je tirolski istražni autoritet, blogger Markus Wilhelm nedavno ispitao ovih 2509 metara na svojoj web stranici i opisao ih kao "turistički hohštapleraj". Na starim kartama visina prelaza iznosi 2478 metara.
Forumi trkačkih bicikala i Wikipedia također pokazuju da je visina prolaza 2478, ili čak 2474 metra. Wilhelmova sumnja: Radi se samo o superlativima.

Do sada se Timmelsjoch reklamirao samo selektivno kao "najviši prelaz u istočnim Alpama", što je ionako pogrešno, zbog 2.757 metara visokog prelaza Stilfser Joch, barem ne tako agresivno, kao što bi se moglo očekivati.

Za sada se ne može odgovoriti na pitanje, kako je tih 2509 metara uspjelo doći na znakove i web stranice. Logotip sa naznakom visine izrađen je šezdesetih godina prošlog stoljeća, a samim tim i mnogo prije nego što je cesta prešla iz javnog u privatno vlasništvo na prelazu milenijuma. Do sada tačna visina nikada nije predstavljala problem. Međutim, uskoro bi mogao stići odgovor na najnovije kritike: "Trenutno preturamo po starim dokumentima."
Konačno, negdje mora biti informacija: Kako se došlo do tih 2509 metara?
Možda bi ovaj slučaj mogao biti primjer za još neke označene visine. Na primjer, nedaleko od ceste na Timmelsjoch nalazi se vrh Wildspitze, sa 3770 metara visine, samo 28 metara manji od vrha Großglockner, i prema mapi Alspskog kluba u Austriji, druga je najviša planina u Austriji. Još!

A po svoj prilici, radi se i o svijevrsnoj reklami za ovaj zaista posjete i pogleda vrijedan planinski prelaz.

Nakon otvaranja ove ceste, 1960. godine, njom je prošlo je 5592 automobila i 372 motocikla. Skoro šezdeset godina kasnije, 2019. godine, bilo je oko 106 000 automobila i gotovo 80 000 motocikala, iako je prelaz prohodan samo od kasnog proljeća, pa do druge polovine oktobra.
Na Timmelsjoch se više ne ide samo zbog planinske panorame Ötztal alpa i njegovih oštrih krivina, jer dolje u Hochgurglu postoji muzej motocikala, koji je doduše trenutno zatvoren, zbog požara u januaru, kao i Muzej planinskog prelaza, tačno na samom graničnom prelazu.





Informacije:

Cesta sa obaveznom naplatom Timmelsjoch High Alpine Road prelazi preko Ötztal Alpa i povezuje Merano sa Inntal dolinom. Sa vozačke strane zanimljivija, ali i u lošijem voznom stanju, je jugistočna cesta sa italijanske strane, za koju se ne plaća taksa. S druge strane, proširenje austrijske ceste gotovo je na nivou autoputa. U pogledu krajolika, obe strane su apsolutni vrhunac!
Prolaz je zatvoren zimi, a tokom ljetnih mjeseci postoji i zabrana noćne vožnje između 20:00 i 7:00. sati. Vozilima preko 8t bruto mase vozila, kao i autobusima i vozilima sa prikolicama zabranjeno je voziti se talijanskom stranom.
Naplatna kućica nalazi se na austrijskoj sjeverozapadnoj rampi odmah iza sela Hochgurgl. Cestarina iznosi 15 eura za motocikle (2016: 14 eura, 2010: 12 eura) i 17 eura za automobile (2016: 16 eura, 2010: 14 eura), za jedan smjer (od 2020.). Postoje posebne cijene za povratna putovanja, pri čemu povratno putovanje ne mora biti istog dana. Postoji popust za motociklističke grupe, za više od 10 motora.





Prelazni put je izgrađen je 1955. godine, ali je stari put, od davnih vremena, povezivao ove dvije doline. Prvi dokument koji spominje njegovo postojanje datira iz 1241. godine.

Ova spektakularna zmijolika cesta svake godine primi oko 160.000 vozila i otvorena je za saobraćaj od prve polovine juna do druge polovine oktobra, svakodnevno od 7:00 do 20:00. Na strani doline Ötztal naplaćuje se cestarina. Generalno, cesta je prilično fluidna, i sa ne mnogo saobraćaja.
Preporučena ruta je iz slikovitog sela Moso u Passiriji, na talijanskoj strani. Vožnja prolazi idiličnom Val Passirijom, preko pašnjaka i šuma. Naići ćete na pejzaže koji su, istovremeno zapanjujući zbog svoje ljepote, ali i iznenađujuće udaljeni. Na austrijskoj strani, 12 km dugačak planinski put vijuga se kroz 12 krivina do ulaska u Passo del Rombo.
Može se uživati u veličanstvenom pogledu na Ötztal alpe i shvatiti da je Passo del Rombo zaista remek-djelo cestogradnje, sa ni manje ni više nego 60 spektakularnih oštrih krivina, koje vode do njegove najviše tačke – jedno zaista nezaboravno iskustvo. Na vrhu prevoja nalazi se mali, ali vrlo zanimljiv muzej i lijepa terasa, koja putnicima nudi topla pića i obroke.
Ono što je najvažnije, Passo del Rombo je raj ne samo za motocikliste i entuzijaste, već i za sve ljubitelje planina. Dio užitka u vožnji ovom cestom je blizina prirode: koze, ovce, pa čak i kozorozi uobičajena su pojava na padinama planina.


Činjenice
Lokacija: Tirol, na granici između Italije i Austrije, Evropa
Dužina: 21,5 km
Godina izgradnje: 1955
Širina: 5 m standardno, 2 trake
Površina: asfalt
Kvalitet površine (ocjena od 1 do 5): 5 za veći dio ceste
Najviša tačka: 2.474 m
Radno vrijeme: Sredina juna do sredine oktobra, od 7 do 20 sati
Strada Statale 44 bis Passo del Rombo (SS 44 bis)
Ruta: Moso u Passiriji - Timmelsjoch

Izvori:

(sdz)

(alpenrouten)

(roadstodrive)


Smail Špago

(NovaSloboda.ba)



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen