Mittwoch, 5. Februar 2020

Odlaze dragi nam ljudi



(tekst koji slijedi objavljen je na portalu ljubušaci.com 4. februara 2020. godine, by Mithad M.)

Sjećanje na Ajišu

Jutros me rastužila vijest na portalu ljubusaci.com: 'Preselila Ajiša Špago'. I odmah suze i sjećanja na drage ljude i jedno vrijeme.



Ajiša je supruga Husina, majka našeg najdražeg prijatelja Muje Špago, i Senadina, Senadova, Zejnina i rah. Zijina, nena njihovoj djeci. Živjeli su u Gradskoj pored Ljubuškog. Visoka, crna, vitka, odmjerena i uvijek blago nasmiješena, dobra, draga je bila naša Ajiša. Takvu je pamtim prije rata.
Senad je imao kafić blizu naše kuće u Ljubuškom, Madera se zvao. Bio nam je druga kuća, uvijek smo bili tamo. Maša je često išla s lijepom Senadom kod njih na Gradsku, igrala se i uvijek pričala kako joj je lijepo bilo kod nene 'Jiše, Senade i Samira Zejninog. Mujo je taksirao tada u Međugorju kasnije imao i svoju radnju koja je među prvima odletjela u zrak kad je došla hrvatska demokraCija u Ljubuški. Poslije povratka iz logora Heliodrom, Mujo je zadnji izašao od svih Ljubušaka, otišli smo svi zajedno u Prag. Tamo se i vjenčao sa Binasom, Ljubušankom, mojoj prijateljicom. Bila sam kuma na njihovom vjenčanju u Pragu. Sve u Pragu bilo je posebno lijepo i nezaboravno. Rodila se tamo i njihova kćerka Selma, ljepotica, uskoro i doktorica - završava medicinu. Danas žive u Konjicu. Senad i Zejna sa familijama u Sarajevu a Senada u Njemačkoj.
Tuga devedesetih, progon i rat, izbjeglištvo najprije u Zagrebu gdje smo i mi bili s njima, a potom u Njemačkoj, pa povratak u Sarajevo potom ponovo u Gradsku, u Ljubuški, sve to je ostavljalo traga. Nestalo je radosti, a ostala bol gubitka voljenog sina Zije. Nikad se Ajiša od toga nije oporavila. Došla sam je zagrliti tada u Gradsku, plakala je neutješno. Nekako sam osjećala da je Ziju najviše voljela ili najviše možda bdjela nad njim. Dođite mi svi sutra da ga ispratimo zajedno, rekla mi je tada. I išli smo ispratiti Ziju. Prerano i pretužno. Zijo je bio prelijep, išao je s mojim bratom u školu u Ljubuški. Sve cure su za njima jurile. Često su znali parkirati motore i svratiti kod njih u Gradsku na ručak ili kavu pa onda lagano kući. Voljeli smo ih sve puno, puno.
Sutra ćemo ispratiti i Ajišu na istom mjestu, kraj svoga Zije. Kako će Huso sada bez nje, ne znam, odavno slabo vidi i gotovo je slijep. Znam da će se djeca brinuti o njemu.
Samo pišem o odlascima dragih ljudi i cvilim po kući, prebirem slike i vidim ih sve, žive i nasmijane. Dok se pogled opet ne zamagli.

Štefica Galić

Zahvaljujemo Štefici na ustupljennom tekstu i fotografiji
(ljubusaci.com)


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen