Samstag, 23. November 2013

Kod nas nezamislivo

Djeca Billa Gatesa neće naslijediti očeve milijarde

 
 
Bill Gates, najbogatiji čovjek na svijetu, bogatstvo mu se procjenjuje na 54 milijarde eura, sve svoje bogatstvo usmjerava za pomoć siromašnima u svjetu. Pri tome, njegova djeca, kćerka i dva sina, u nasljedstvo će dobiti samo mali dio od toga.
Ovu informaciju je potvrdio lično Bill Gates u razgovoru povodom dodjele nagrada Bambi, u Berlinu prije nekoliko dana, kada je Billu Gatesu uručena nagrada Bambi-Milenium, za sve ono što je učinio za čovječanstvo u proteklom periodu.
Ovaj Miscrosoft genije, rođen 1955. godine, nakon poslovnog buma, uspjeha i brzog bogatstva, u zadnje vrijeme najviše vremena provodi među siromašnom djecom u Africi i širom svijeta, i svugdje tamo, gdje osjeti potrebu da se pojavi. U javnosti se pojavljuje bez obezbjeđenja, svijetom putuje sa svoja tri asistenta i suprugom Melindom. Naoružan je jedino pomalo stidljivim osmijehom, a rado je viđen gost na svakom mjestu gdje se pojavi. Pored bogatstva koje je ostvario na poslovnom planu, Bill Gates ima i bogato srce. Svojim bogatstvom želi pomoći djeci svijeta u nevolji. Njegova zadužbina za djecu u nevolji (Kinder in not), godišnje izdvoji oko 3 milijarde dolara. A kako se čini, njegova djeca, od očevog bogatstva vidjeti će samo jedan mali dio.



„Moja žena i ja mislimo da našoj djeci ne trebamo činiti uslugu u životu, ako ih zatrpamo novcem koji oni nisu zaradili. Naša djeca moraju sami urediti vlastiti život. Uostalom, finansiramo im jedno solidno obrazovanje. Nadam se da će naša djeca razumjeti ovakvu našu odluku. Naša najstarija kćerka ima 17 goduna, na školovanju je na jednoj visokoj školi. Ona ima interesa za medicinu. Vjerovatno će biti ljekar. Ali, možda će se odlučiti za nešto sasvim drugo. Naša djeca trebaju izabrati zanimanje koje će im činiti zadovoljstvo“, kaže Bill.
Čovjek, koji je u svojoj karijeri zaradio milijarde, sada pokušava spasiti milione ljudi od gladi.
„Obadvije te stvari ispunjavaju me ponosom. Do prije pet godina bio sam šef Microsofta. To mi je činilo veliko zadovoljstvo, jer sam bio dio kompjutertske revolucije, i pri tome naučio neobično mnogo. A sada sa istim žarom učim o vakcinama protiv malarije, ili o sredstvima za oplodnju. Moja zadužbina ima neobično mnogo uspjeha. Ja vjerujem da ćemo unutar jedne generacije doživjeti da siromašna djeca imaju isto tako visoka životna očekivanja kao i ona iz bogatijeg svijeta“, dodaje Bill.
.
Posebno pitanje je bilo, da li ima osjećaj krivice, što ima toliko mnogo novca, uz tako veliki broj siromašnih na svijetu.
„Prije bih rekao da imam osjećaj krivice zbog toga što nisam prije postao svjesniji, koliko je svijet stvarno siromašan. Tek kad sam bio iznad 30. godine, krenuo sam na putovanja po svijetu, i kad sam stigao u Indiju, postao sam svjestan koliko je velika razlika između siromašnih i bogatih. Toga sam morao ranije postati svjestan“, govori Gates.



Na pitanje, koje se postavlja svakom uspješnom čovjeku, čime bi se bavio, da je sad ponovo na početku, i čemu bi se posvetio, govori da bi se, najvjerovatnije, posvetio rješavanju pitanja, šta bi to moglo izmijeniti ili poboljšati današnji svijet.
„Nauka, medicina, software. Mislim, današnji kompjuteri još nisu toliko inteligentni, koliko bi mogli biti“, kaže on.
A na pitanje, da li bi bio toliko uspješan bez njegove supruge Melinde, odgovara:
„Iskreno govoreći, moj poslovni uspjeh zapečatio sam prije ženidbe, ali moja zadužbina bez nje sigurno ne bi funkcionisala tako dobro. Ona usaglašava tematiku, pronalazi prave ljude. Zajedno imamo samo jedan cilj, a to je da svi ljudi moraju imati jednaku šansu da grade bolji život“, rekao je Bill Gates.
(izvor:bild)
Priredio: Smail Špago
 
 
NovaSloboda.ba
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen