Osoba koja se stalno žali i kuka
crpi vam životnu energiju
Sposobnost pokazivanja saosećanja i
empatija smatraju se pozitivnim osobinama, ali je takođe veoma važno
da ih pametno koristimo. Ako se nakon razgovora sa drugom osobom
osećate iscrpljeno, morate se zamisliti da li treba da promenite
svoj stav.
Život donosi mnoge probleme. Porodica
i prijatelji ih takođe imaju, pa smo često u situaciji da slušamo
kako se žale na nekoga ili nešto.
To je s jedne strane prirodno, jer
ljudi time žele da se oslobode napetosti i često bude im lakše kad
nam se izjadaju. S druge strane, neprestano slušanje tuđih žalbi
nam šteti i oduzima energiju.
Uticaj negativne osobe
Neki ljudi govore o svojim problemima,
kako bi dobili podršku i savete. A drugi – da prenesu svoju
negativnost na druge ljude. Treba da naučite da ih razlikujete.
Moguće je da će vas ljudi iz ove
druge kategorije nazvati neosetljivim egoistom, ukoliko odbijate da
ih saslušate. Možda će pokušati da vam stvore osećaj krivice ili
nešto drugo, takođe neprijatno. To nije strašno. Zauzvrat ćete
dobiti talas energije i osećaj samopoštovanja, nakon odbijanja te
toksične komunikacije.
Zašto ne treba slušati žalbe
Zato što onaj koji se stalo žali ne
čini ništa da promeni svoj život. On je navikao da bude u ulozi
uvređenog. To je njegov psihološki tip, takav mu je pogled na svet.
Možete ga saslušati, ali kako mi
pomoći? Nikako. Njemu nije potrebna pomoć, on samo želi da priča.
A razgovor bez cilja nema nikakvog smisla.
Žaleći se, on podsvesno, a nekad i
svesno, skida sa sebe osećaj krivice za svoj neuspeh. Takvim ljudima
treba da se bavi stručnjak, koji ume da utiče na način
razmišljanja.
Najnegativniji uticaj na čoveka vrše
njegove sopstvene loše misli.
Nikada nećete rešiti probleme onoga
koji se stalno žali, jer on zapravo ne namerava da ih reši. Nikako
nećete umiriti njegovu dušu saosećanjem, pošto mu ono u suštini
nije potrebno. Sve što želi je da skine sa sebe odgovornost za
svoju sudbinu – traži nemoguće.
Šta se dešava s nama kad stalno
slušamo žalbe
Rasipamo sopstvenu energiju. Želimo da
pomognemo, ali ne rešavamo problem. Neprestano pokušavamo i u tim
pokušajima se samo iscrpljujemo.
Prvi znaci iscrpljenosti
1 Emocionalna neravnoteža
2 Teškoće u rešavanju sopstvenih
problema
3 Problemi s koncentracijom
4 Pojava negativnih misli
Kak da izbegnemo one koji se stalno
žale?
1. Napravite i zadržite distancu
Možda će nezadovoljnik u početku
biti uvređen zbog vaše nezainteresovanosti. Međutim, kad bi svi
prestali da slušaju njegove beskrajne tirade o uzaludnosti života,
on bi konačno morao da se uhvati u koštac sa svojim problemima,
umesto da samo priča o njima ili da prestane da se osvrće samo na
loše.
2. Objasnite nezadovoljnom da
nikog ne treba da krivi za ono što mu se dešava, osim sebe samog
Recimo da ste ga slušali. Kad ste već
to uradili, nemojte žaliti još malo vremena da mu iskreno kažete
da je ono na šta se žali samo pojedinačni problem, a da postoji i
opšti, koji se sastoji u njegovom negativnom stavu prema situaciji i
životu uopšte.
3. Ne pokazujte „slabost“
Nezadovoljnik je manipulator. Ne
pokazujte spremnost da mu idete na ruku. Tako ćete upropastiti dvoje
– kako sebe, tako i njega. Negativan uticaj osobe koja
vam se žali tako nikada neće prestati. Kada vas iscrpi, pronaći će
sebi drugu žrtvu.
4. Postavite granice
Zamolite ga da poštuje vaše pravo na
lični prostor. Isto tako, pravo da sami birate temu razgovora.
Možete mu reći da ne želite da stalno pričate o „tragedijama i
nevoljama“. Na taj način ćete takvu osobu primorati da odvrati
pažnju od negativnih stvari.
Možda su vama poznati i drugi efikasni
načini komunikacije s negativnim ljudima? Napišite ih u
komentarima.
(uspesnazena)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen