Dienstag, 3. Dezember 2019

Ne dozvolite da vam kradu pozitivnu energiju



Osoba koja se stalno žali i kuka crpi vam životnu energiju

Sposobnost pokazivanja saosećanja i empatija smatraju se pozitivnim osobinama, ali je takođe veoma važno da ih pametno koristimo. Ako se nakon razgovora sa drugom osobom osećate iscrpljeno, morate se zamisliti da li treba da promenite svoj stav.
Život donosi mnoge probleme. Porodica i prijatelji ih takođe imaju, pa smo često u situaciji da slušamo kako se žale na nekoga ili nešto.
To je s jedne strane prirodno, jer ljudi time žele da se oslobode napetosti i često bude im lakše kad nam se izjadaju. S druge strane, neprestano slušanje tuđih žalbi nam šteti i oduzima energiju.

Uticaj negativne osobe
Neki ljudi govore o svojim problemima, kako bi dobili podršku i savete. A drugi – da prenesu svoju negativnost na druge ljude. Treba da naučite da ih razlikujete.
Moguće je da će vas ljudi iz ove druge kategorije nazvati neosetljivim egoistom, ukoliko odbijate da ih saslušate. Možda će pokušati da vam stvore osećaj krivice ili nešto drugo, takođe neprijatno. To nije strašno. Zauzvrat ćete dobiti talas energije i osećaj samopoštovanja, nakon odbijanja te toksične komunikacije.

Zašto ne treba slušati žalbe
Zato što onaj koji se stalo žali ne čini ništa da promeni svoj život. On je navikao da bude u ulozi uvređenog. To je njegov psihološki tip, takav mu je pogled na svet.
Možete ga saslušati, ali kako mi pomoći? Nikako. Njemu nije potrebna pomoć, on samo želi da priča. A razgovor bez cilja nema nikakvog smisla.
Žaleći se, on podsvesno, a nekad i svesno, skida sa sebe osećaj krivice za svoj neuspeh. Takvim ljudima treba da se bavi stručnjak, koji ume da utiče na način razmišljanja.
Najnegativniji uticaj na čoveka vrše njegove sopstvene loše misli.
Nikada nećete rešiti probleme onoga koji se stalno žali, jer on zapravo ne namerava da ih reši. Nikako nećete umiriti njegovu dušu saosećanjem, pošto mu ono u suštini nije potrebno. Sve što želi je da skine sa sebe odgovornost za svoju sudbinu – traži nemoguće.
Šta se dešava s nama kad stalno slušamo žalbe
Rasipamo sopstvenu energiju. Želimo da pomognemo, ali ne rešavamo problem. Neprestano pokušavamo i u tim pokušajima se samo iscrpljujemo.

Prvi znaci iscrpljenosti
1 Emocionalna neravnoteža
2 Teškoće u rešavanju sopstvenih problema
3 Problemi s koncentracijom
4 Pojava negativnih misli

Kak da izbegnemo one koji se stalno žale?

1. Napravite i zadržite distancu
Možda će nezadovoljnik u početku biti uvređen zbog vaše nezainteresovanosti. Međutim, kad bi svi prestali da slušaju njegove beskrajne tirade o uzaludnosti života, on bi konačno morao da se uhvati u koštac sa svojim problemima, umesto da samo priča o njima ili da prestane da se osvrće samo na loše.

2. Objasnite nezadovoljnom da nikog ne treba da krivi za ono što mu se dešava, osim sebe samog
Recimo da ste ga slušali. Kad ste već to uradili, nemojte žaliti još malo vremena da mu iskreno kažete da je ono na šta se žali samo pojedinačni problem, a da postoji i opšti, koji se sastoji u njegovom negativnom stavu prema situaciji i životu uopšte.

3. Ne pokazujte „slabost“
Nezadovoljnik je manipulator. Ne pokazujte spremnost da mu idete na ruku. Tako ćete upropastiti dvoje – kako sebe, tako i njega. Negativan uticaj osobe koja vam se žali tako nikada neće prestati. Kada vas iscrpi, pronaći će sebi drugu žrtvu.

4. Postavite granice
Zamolite ga da poštuje vaše pravo na lični prostor. Isto tako, pravo da sami birate temu razgovora. Možete mu reći da ne želite da stalno pričate o „tragedijama i nevoljama“. Na taj način ćete takvu osobu primorati da odvrati pažnju od negativnih stvari.
Možda su vama poznati i drugi efikasni načini komunikacije s negativnim ljudima? Napišite ih u komentarima.
(uspesnazena)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen