Tribina: „Nastavnici kao faktor u
rješavanju ovisnosti o internetu“ održana u Mostaru
Inicijativa građanki/na Mostara IGM je
organizovala je Tribinu, na kojoj se razgovaralo o korištenju „novih
tehnologija“. Tribina je završnica provedenog projekta u tri
osnovne škole, dvije iz Mostara i jedna iz Stoca (OŠ Zalik, OŠ
„Mustafa Ejubović –Šeh Jujo“, OŠ Stolac).
Na početku projekta provedeno je
anonimno anketiranje nastavnike s ciljem dobijanja informacija o
njihovom mišljennju i stavovima o korištenju “novih tehnologija“
u obrazovanju. Rezultati koji su dobijeni analizom anketa su
korišteni kao materijal za razgovor, za razmjenu mišljenja i
kreiranje prijedloga o rješavanju problema vezanih za „nove
tehnologije“, a sa kojim se susreću nastavnici i učenici. Na
završnoj tribini su se poredili rezultati sa stanjem u zemljama u
našem okruženju i drugim, razvijenim zemljama. Uvodničarka na
ovoj tribini je bila profesorica dr. Zarema Obradović, koja je dala
osvrt na neke od najaktuelnijih stavova iz ove oblasti.
Jedno od anketnih pitanja odnosilo se
na potrebu da se javno govori o problemu prekomjernog korištenja
interneta i zloupotrebi digitalnih medija.
Posljednjih dana se u Evropi govori o
knjizi „Digitalna demencija“ dr. Manfreda Spitzera,
neuropsihijatra iz Njemačke. Dr Spitzer počinje sa intrigantnim
nazivoma.“ Kako mi i naša djeca silazimo s uma”. On u svom djelu
upozorava roditelje da dječiji je mozak još u razvoju, da ograniče
vrijeme provedeno ispred ekrana digitalnih medija.
Sva istraživanja dr Spitzera lično,
tako i velikog broja naučnika širom svijeta) ukazuju da nas
„pametni telefoni“, digitalni asistenti, računari, satelitske
navigacije, kao i generalno stalna povezanost sa internetom –
„oslobađaju“ uobičajenih mentalnih napora što za posljedicu
ima da naše psihičke sposobnosti slabe i da postajemo sve ovisniji
o tehnologijama.
Prema raspoloživim naučnim
saznanjima, kompjuter je za učenje potreban koliko i bicikl za
plivanje. Spitzer, kao i drugi autori smatraju da je korisnije
unaprijediti osnovni životni standard djece (obezbijediti im
kvalitetnu užinu, čiste i uslovne škole, te sposobne, motivisane
nastavnike) nego zatrpavati škole skupom informatičkom opremom koja
brzo zastarijeva, traži stalno softversko i hardversko
unapređivanje, a nedovoljno je upotrijebljena u nastavi.
Sa učesnicima u projektu se
razgovaralo o upotrebi mobitela kao nastavnog sredstva, te se
usaglasili da to nije moguće, jer mobitel nije nastavno sredstvo,
niti se od djece može zahtijevati da svi imaju iste (skupe) mobitele
za rad u školi. Zbog različite ekonomske moći roditelja, na ovaj
način se diskriminišu djeca roditelja koji nisu u stanju da djetetu
obezbjede skup mobitel, a što nikako ne treba da utiče na njihove
rezultate u nastavnom procesu. Mnoge zemlje, znatno naprednije od nas
(SAD, Australija, Južna Koreja, Francuska) odustaju od nepotrebne
digitalizacije u ranom dječijem uzrastu i vraćaju se tradicionalnim
načinima učenja. Možda je vrijeme da i mi razmislimo šta činiti
u budućnosti kako ne bismo napravili greške koje se teško
ispravljaju.
(Novasloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen