Tema za neke baš na granici sjećanja, isto kao i kompletna
tema o vozovima, popularnom “Ćiri”, koji
je do 1966. godine tutnjao i dimio po sred grada Mostara. Pored teretnih i putničkih, od koji se pamte
putnički, brzi, lokali, ali i motorni, šinama je klizilo još jedno vozilo. Limuzina
na šinama. Auto drezina. Potrefilo je da se diskusija o ovoj temi, koja je kao
dušu dala za temu desilo se na današnji dan, povede baš na ovaj datum. Međutim
to nije dan kojeg bi se trebalo sjećati, kao nekih drugih dana, važnih za
istoriju, ali se na neki način može reći, da je toga dana iz Mostara, Hercegovine,
pa i iz Bosne i Hercegovine, u istoriju otišao zadnji vidljivi znak Austrougarske
monarhije.
6. novembra 1966.
godine ukinuta je pruga uzanog kolosjeka kroz Mostar.
Nekada je ovim
prugama vozila auto dresina, auto na željezničkom točkovima.
Auto-dresina...slika sa ćirine stanice u
Dubrovniku...Dresina je vozila od Dubrovnika preko Mostara do Sarajeva...znači
sve do ukidanja ćire...6. novembra 1966....Dresina je služila je kao službeno
vozilo, ali i za obilazak pruge...vozila je od stanice do stanice, u
saglasnosti sa redom voznje i šefovima stanica...
Kasnije je dresina, kao službeno vozilo, vozila i na prugama
normalnog kolosjeka, bila je puno veća i šira...na slici je jedna takva
parkirana, ne znam gdje, ali po izgledu vjerovatno van pogona...
Kod auto dresine je bilo sve isto kao kod normalnog auto,
ali su točkovi bili željeznički...Ima jedna anegdota za milicionera, kažu,
naišao milicioner kraj stanice i tražio od vozača drezine vozačku dozvolu...a
vozač, neka liska, reče mu, sad ću ti je donijeti, samo dok napumpam gume...
I još nešto tipično mostarsko...ja sam išao u treću osnovnu,
ona je nekad bila u zgradi sadašnje gimnazije, i mi smo kroz prozore prema
buleveru gledali na prugu...Dresinu smo zvali...ne znam
zašto...terezina...možda se neko još sjeća ovoga...
(slike sa stranica: zeljeznica, vozovi)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen