Stari most pod nazivom Le point de
Nyons je srednjovjekovni kameni most preko rijeke Eygues u Nyonu, u
regiji Auvergne-Rhona-Alpe na jugu Francuske.
Gradnja mosta, koji
za to vrijeme posjeduje izvanredan raspon luka od 40,53 meatra,
završena je 1409. godine
Gradnja je počela u vrijeme kada se
malo naselje Nyon počelo širiti. Pored
visoke kamenite srednjovjekovne jezgre grada nastale su dva nova
naselja, oko današnjeg mjesta Arkada i predgrađa na istočnom
dijelu. Za gradnju mosta je izabrano mjesto na samom kraju novog
predrgrađa, gdje se dolina sužava, zbog teško prohodnih litica.
Navodno je planirano da gradnja bude slična većini tadašnjih
poznatih mostova na jugu Francuske.
Sredstva su bila obezbjeđena porezom
na žetvu u iznosu jedne dvadesetine, ili 5 posto, od
lokalnog stanovništva, te od donacija i zaostavština.
Biskupi iz Vaison la Romane, Valence i Die sakupljali su donacije, a
donatorima omogućili oprost grijehova.
Prema lokalnim istoričarima iz Nyona,
izgradnja je započeta 1341. godine, ali se tokom narednih pola
stoljeća radovi nisu puno odmakli od početka. Sa
obe strane rijeke su bili podignuti samo kameni
stubovi, nosači mosta. U martu 1398. potpisan je ugovor sa
Guillaumeom de Paysom i njegovim klesarima iz kamenoloma Romans sur
Isere, koji su se obavezali da će za sumu od 1200 zlatnih florina
napraviti „bien et convenablement“, dobar i uredan, most sa
jednim lukom između dva već izgrađena
nosača sa obe strane rijeke. Grad Nyon se obavezao da će
osigurati hranu i smještaj za radnike. Godine 1400. je potvrđeno
povjerenje u rimske obrtnike. Most je potpuno dovršen 1405. godine,
a 1409. godine ga je svečano otvorio biskup od Vaisonsa.
Sve do 19. stoljeća na vrhu mosta je
bila naplatna kula u kjojoj je naplaćivan prelaz preko mosta, tzv.
mostarina.
Most je ostao skoro nepromjenjen gotovo
četiri stoljeća. Jedna poplava Eyguesa je znatno oštetila most, a
šteta je otklonjena dodatnim sanacijskim
radovima.
Oko 1850. godine kula na sredini mosta
je srušena, a nekoliko godina kasnije most je bio dostupan vozlima
onog vremena, koja su mogla prelaziti samo jednom saobraćajnom
trakom.
Sve do izgradnje Pont de l'Europe,
1970. godine, nizvodno od ovog mosta. Pont de Nyons je bio jedini
most kojim se moglo preći sa jedne na
drugu stranu rijeke Eygues.
Danas se most, jedna
od najvažnijih istorijskih građevina Nyona, zbog starosti,
snžnog i estetskog dizajna, vrlo rijetko
koristi za saobraćaj. Od 1925. godine je
historijski spomenik.
2009.
godine stanovnici Nyona su proslavili 600. godine ovog mosta.
(wiki)
Smail Špago
(NovaSloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen