pozicija mosta, bijela linija
Malo je poznato da je u Mostaru, odmah
nakon izgradnje mosta Mujage Komadine (Lučki most), planirana
izgradnja još jednoga. Naime, austrougarska vlast je shvatila da je
za izuzetno brzo širenje Mostara potreban još jedan most koji bi
povezao istočnu i zapadnu obalu Neretve. Stoga se u julu 1913. g.,
odmah nakon puštanja u promet Komadinovog, pristupilo izradi
projekta za novi most.
Prihvaćen je impozantan nacrt mosta u
pseudo-maurskom stilu, nacrt koji i stručnjake i obični puk ostavi
bez daha. Trasa mosta bila je zacrtana tako da povezuje Mejdan,
ispred zgrade Vojne kasine, a na desnoj obali bi završavao u
Baščinama. Već mu dadoše i odgovarajuće ime – Rudolfov most, u
čast princa, jedinoga sina cara Franje Josipa, koji je čak dvaput
posjetio Mostar. Projekt je predviđao dužinu mosta od 64 m, širine
8 m, te nogostupe za pješake od po 2 m. Most je trebao biti na dva
kata, od kojih je gornji bio predviđen za dva niza prodavaonica,
obrtničkih radnji i restorana cijelom duljinom mosta. Takvog mosta
ni Europa ne bi imala. Projektant je po smjeloj zamisli otišao 50
godina u budućnost.
Sjajna se ideja nažalost ne ostvari.
Izbijanje Prvog svjetskog rata pomete ovaj projekt u arhiv
Hercegovine i u Državni arhiv u Beču, gdje se i danas čuva.
Tibor Vrančić
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen