U oglasima koji su se pojavljivali u
dnevnim novinama s početka 20. stoljeća, u našem gradu se moglo
probrati štošta zanimljivoga, među ostalima i nekoliko automobila.
Evo nekih ponuda.
U listu „Osvit“ nalazimo u broju od 6. decembra 1902. g. oglas sljedećeg sadržaja: „Posve nov automobil s 5 sjedala, koji prevali na sat 35 kilometara – prodaje se uz vrlo povoljne uvjete. Pobliže upitati u uredništvu Osvita“.
Neki A. Koluder u januaru 1920. g. prodaje svoju „trokolicu motorbicikel, 5 – 6 konjskih snaga, polovan, s 4 nejednake brzine…“ Doista ne znam koji je motorbicikel ikada imao 4 jednake brzine.
„Pijo Markić, trgovac i posrednik, prodaje dva automobila: teretni – Fiat, 48-50 konjskih snaga, sila 4 tone i osobni – omnibus – Pežo, 36 konjskih sila, za 10 – 12 osoba“. Ovdje je za pretpostaviti da pod riječju sila 4 tone oglašivač podrazumijeva nosivost, ali ne mogu dokučiti zašto teretno vozilo vuku konjske snage, a osobno konjske sile.
Poduzeće braće Aćimović iz Mostara, Srednja ulica br. 27, godine 1927. nude putem novina prijevoz putnika „svojim omnibusom do Duvna“.
U listu „Osvit“ nalazimo u broju od 6. decembra 1902. g. oglas sljedećeg sadržaja: „Posve nov automobil s 5 sjedala, koji prevali na sat 35 kilometara – prodaje se uz vrlo povoljne uvjete. Pobliže upitati u uredništvu Osvita“.
Neki A. Koluder u januaru 1920. g. prodaje svoju „trokolicu motorbicikel, 5 – 6 konjskih snaga, polovan, s 4 nejednake brzine…“ Doista ne znam koji je motorbicikel ikada imao 4 jednake brzine.
„Pijo Markić, trgovac i posrednik, prodaje dva automobila: teretni – Fiat, 48-50 konjskih snaga, sila 4 tone i osobni – omnibus – Pežo, 36 konjskih sila, za 10 – 12 osoba“. Ovdje je za pretpostaviti da pod riječju sila 4 tone oglašivač podrazumijeva nosivost, ali ne mogu dokučiti zašto teretno vozilo vuku konjske snage, a osobno konjske sile.
Poduzeće braće Aćimović iz Mostara, Srednja ulica br. 27, godine 1927. nude putem novina prijevoz putnika „svojim omnibusom do Duvna“.
Fotografija: Musala, osim pumpe na
Musali, Rafael Atijas je držao zastupništvo za vozila marke ADLER
koji je u to doba bio kao i Mecedes, 1938. g.
(Tibor/cidom)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen