Donnerstag, 21. Juli 2016

Nostalgični sat budilnik

(sličan sat imali smo u kući od 1952.)

Krenulo je kao lančana reakcija. Prvo je Ajša objavila sliku i kratku priču o njenom kućnom satu, a onda je priču nastavio Azo. Sve to me ponukalo da i ja nastavim... Siguran sam da će priča imati još barem koji nastavak...

Koliko li je samo ovakvih nostalgičnih uspomena ostalo iza mnogih, pogotovo onih koji su nekada davno, a davno se može računati i vrijeme prije 23/24 godine, napuštali svoje domove i kretali put bijela svijeta. Neke stvari se potpuno zaboreve, neke se smetnu, ali sjećanja vrlo brzo i ponovo ožive kad se vidi slična stvar. Ovom prilikom govor je o kućnom satu, budulniku, koji je ujutro budio radnike na posao, djecu u školu, ali i stalno pokazivao tačno vrijeme. Ponekad bi se starinski sat usaglašavao sa satom na televiziji, ili na tačno vrijeme objavljivao na radiju. Svako veče sat je morao biti navijen, kako bi radio. To se nije zaboravljao. Neko je u kući imao navijanje sata kao dnevnu, najčešće večernju obavezu. Jer navijao si i veliki kućni sat, budilnik, ali i svi drugi satovi u kući. Bila su to vremena kad se o satu na baterije nije imalo pojma, a polako vremenom, imali su ga prvo samo rijetki, sve dok nije potpuno oduzeo mjesto satovima na navijanje. A danas, više nema ni satova te vrste. Svako ima svoj sat i svoje vrijeme na mobitelu. Svako navija budjenje sam za sebe. I svako živi u nekakvom svom vremenu i svojim dnevnim terminima.


(sat/Ajša)


Nostalgicni KUCNI SAT
Juce sam bila kod sahadzije Duvnjaka da mi promjen bateriju za rucni sat,..Cekajuci..pogled mi pade na bezbroj poredanih satova,, raznih vrsta i oblika,, od onih na zidu .. do onih '' vise glave '' da nas bude ujutro..Rekoh usput da sam bas ovakav imala i pokazah mu..on se ustade .. dohvati sat.. malo ga krpom poprasi i meni predade.. Iznenadi me prijatno taj njegov gest.i zahvalla sam se..Evo ga u mene u kuci .. kao da onaj moj nije nikad '' otisao '; radi .. kuca. vrati me u daleke sezdesete godine.. mjesto mu je bilo na kredenci / .. ciji je model svako imao / mala djeca.. tek kupljen TV.. komsije na kafu..roditelji zivi.. a sad pogled na ovaj sat .. stvarnost.. sama zivim .. djeca velika .. roditelja nema.niti ima druzelja .. sasvim druga vremena,, VRIJEME DONOSI I ODNOSI
(Ajša/facebook)


(sat/Azo/ minut do dvanaest!)


Na ovo me inspirisala ,moja kolegica, Ajša sa objavom "Nostalgični sat"
Ovaj sat je jedna od rijetkih uspomena što je "preživjela" rat. Nemam pojma koliko mu je godina ali ga se sjećam još od ranog djetinjstva. Kad god ga pogledam sjetim se onih lijepih vremena i pomislim koliko li smo lijepih i ružnih "otkucaja" imali zajedno .
Još od prije rata ne radi pa sam ga namjestio na " minut do dvanaest" i tako stoji.
Na kraju primjetih da gledan ozada podsjeća na tužnog smajlija... .možda i to govori nešto o našem prošlom vremenu .

(Azo/facebook)

(spagos)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen