Mittwoch, 2. November 2016

Terrafugia, mehanička tranzicija automobil/avion: Leteći u budućnost?





Da je došlo do realizacije obećanja naučne fantastike, ove godine smo trebali nositi Mylar leteća odijela, dnevnu dozu nutrijenata dobijati iz zelene soje, a uz sve to, oko nas bi zujali leteći automobili.
Prođa soja produktata je još upitna na tržištu, a ideja o letećim automobilima je previše fascinantan koncept, koji bi tako lako mogao isčeznuti iz naše svijesti. Također i lični „jetpack“, ideja o letećem automobilu je veoma liberalan koncept. Koliko god posjedovanje vlastitog automobila pruža veliku slobodu vozačima, leteći automobili im nude jednu dodatnu dimenziju potencijalnog poimanja slobode kretanja, obzirom na kretanje visoko iznad zemlje.
I evo nas u 2016. godini, a nebo je uglavnom slobodno za avione i ptice, doduše, i za dronove odnedavno. Šta je sa letećim automobilima?
Automobilska kompanija Terrafugia iz Massachusettsa bi mogla ponuditi odgovor na ovo pitanje.
Tranzicija se reklamira kao hibridni automobil/avion koji može biti garažiran kod kuće. Kad izađe na ulicu samo je obični automobil, a nakon male mehaničke tranzicije, za raširivanje krila, može se dignuti u zrak.
Automobil/avion je izgrađen u potpunosti po standardima sigurnosti za automobile i potpuno legalno se može kretati ulicom, a osim toga, to je i jedan pravi avion.
Vozilo ima pogon na zadnje točkove, a njime se upravlja putem klasičnog volana i pedala, kao kod konvencionalnog automobila. Prema web stranici Terrafugia vozilo može primiti dva putnika, koji sjede rame uz rame, a pozadi ima dovoljno prostora za prtljag. Pogon je rotacioni motor 100 KS Rotax 912iS, koji je sposban za brzine od oko 100 km/h i potrošnjeom od oko 7 litara na 100 km.
Nakon tranzicije u avion, vozilo dobija krila širine od oko 8 metara. Upravljanje i pedale za let su kao kod svih lakih aviona. Rotax motor prelazi iz vožnje sa pogonom na zadnje točkove, u let sa propeleron na zadnjem dijelu vozila. Za uzlet mu je potrebno oko 1700 metara poletne staze. Tokom leta vozač može primjetiti osjetan pad potrošnje goriva, koje u letu iznosi svega 5 litara na sat, pri brzini leta od 100 km/h.
Ovdje naravno treba napomenuti da niko ne kupuje automobil zbog potrošnje goriva. Sve to je samo „super“ faktor, a obzirom na kapacitet rezervoara od 23 litra, to omogućuje skoro 5 sati leta. Valja napomenuti da se potrošnja povećava u slučaju da se voze dva putnika i dodatni prtljag. Rezultat je ipak respektabilan, ako se proračuna da je za udaljenost od 500 kilometara potrebno 5 sati leta, izuzimajući naravno njemačke autobanove. Zvanični podaci proizvođača se ograničavaju na 400 kilometara leta, plus 30 minuta rezerve.
Dijelovi ovog vozila su napravljeni uglavnom od naprednih kompozita, kako bi se održala ukupna manja težina vozila.
Proizvođač omogućava pogled na vozilo na internetu, izrađen pomoću programa Photo View 360, koji služi u svrhu marketinga.
Već je izbačena i cijena ovakvog vozila: 270 hiljada dolara. Sada se traže excentrici koji su spremni izdvojiti toliko novca za jednu ovakvu vrstu zabave. Prema prvim pokazateljima, takvih nema baš mnogo.
Uz sve to firma je već izradila i nacrt malo većeg modela ovakvog automobila/aviona, koji bi uz brzinu 200 km/h mogao primiti četiri putnika.
Sve u svemu. Bez obzira na obećanja, izgleda da za jedan ovakav komercijalni automobil/avion, sad za sad nema baš puno nade i da će se malo sačekati dok nešto ovakvo zaista ne dođe u svakodnevnu upotrebu.
(izvor:engineersrule.com)

Smail Špago
(novasloboda.ba)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen