Jedna nova veza između Macaua i Hong Konga ruši sve dosadašnje rekorde.
Visoke planine, još viši neboderi, vode delte Pearl River, i sve to jedno uz drugo, slike su koje spuštanje avionom na aerodrome Hong Konga i Macaua čine spektakularnim.
Sada je ova mega-metropolitanska regija sa 60 miliona stanovnika obogaćena još jednom atrakcijom: Novi divovski most koji premoštava deltu rijeke na Južnokineskom moru i povezuje financijsku metropolu Hong Kong sa kockarskim gradom Macau i industrijskom regijom Zhuhai na kineskom kopnu.
Hong Kong-Zhuhai-Macau most, kojeg nazivaju građevinom stoljeća, nakon skoro deset godina gradnje oficijelno je otvoren za promet. Konstrukcija je dužine kao Gotthard bazni tunel, naime, punih 55 kilometara. Od toga 35 kilometara ide preko vode kao most, a to je za dvadeset puta više nego Golden Gate u San Francisku.
Za izgradnju je bilo potrebno 400 hiljada tona čelika što je 60 puta više nego za gradnju Ajfelovog tornja u Parizu. „Most će ovdje stajati preko 100 godina“ kazali su graditelji nakon otvaranja. U svakom smjeru izgrađene su po tri saobraćejne trake. Uz brzinu od 100 km/h vožnja od Hong Konga do Macaua trebala bi se sa sadašnja 3 sata smanjiti na 30 minuta.
Hong Kong nije britanska kolonija od 1997, a Macau nije portugalsaka od 1999. godine. Oba grada pripadaju Narodnoj republici Kini, ali još uvijek imaju status posebnih upravnih područja sa vlastitim zakonima i nezavisnom upravom. Između Hong Konga, Macaua i kopnene Kine još uvijek postoje oštre granične kontrole. Stoga su projektanti u sklopu mosta izgradili vještačka ostrva na kojima se nalaze granični prelazi.
Podvodni tunel dug je 6,7 kilometara i najduži je tunel te vrste na svijetu. Otvaranje je održano godinu dana kasnije od planiranog. Procjenjeni tročkovi se kreću oko 14
milijardi eura, što je skoro dva puta više od planiranog. U svemu tome postoji jedan problem: U Hong Kongu i Macau vozi se lijevom stranom, a na kinseskom kopnu desnom.
Većina vozača iz ova dva grada ne smije voziti kopnenim cestama i obrnuto. Ustvari, u delti Pearl River živi isti broj ljudi, kao recimo u Italiji, ili Velikoj Britaniji. Trenutno samo 30 hiljada vlasnika automobila imaju dozvolu koja im omogućuje da voze i u Hong Kongu kao i desnom stranom ceste na kopnu. Stoga, u prvim trenutcima nakon otvaranja, nije ni bilo do neke velike navale za prelazak preko mosta.
(express)
Smail Špago
(Novasloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen