Taj crno bijeli tačkasti kvadrat, koga stručno zovu QR kod, i nije baš nešto posebno atraktivan. Uprkos tome, mnogi Azijati ga vole. U Kini je izbio jedan pravi hype oko ovog šik kvadrataa: prije izvjesnog vremena tamo je ispečen kolač od 36 metara kvadratnih i izložen u jednoj robnoj kući u Pekingu. Odštampan je i na tijelu jednog modela sa modne piste. A nedavno, na jednom polju riže na sjeveroistoku zemlje, od različitih biljaka, izrastao je jedan ogromni QR kod.
Za mnoge, čim ga ugledaju, to je poziv da vade mobitel iz džepa, da ga skeniraju i za tren oka se nalazite u digitalnom svijetu, baš na onom mjestu, gdje to žele oni koji prave reklamu.
U azijskim zemljama, QR kod je sveprisutan, čak i izvan senzacionalnih kodova: ako idete ulicama velikih kineskih gradova, ovaj kod visi iznad skoro svakog kioska, ili radnje. Pomoću njega se plaćanje usluge, ili hrane, može izvršiti veoma jednostavno. Na mobitelu se ukljući app za plaćanje, skenira se QR kod, i naprimjer, kugla sladoleda je već plaćena.
U Njemačkoj je QR kod prvi put uveden prije deset godina, objavljen na naslovnoj strani jednog magazina pop kulture. Jedan hippie simbol na naslovnici jednog hippie časopisa. Tako nekako je trebala da izgleda budućnost. Bila je to jedna egzotična referenca za digitalni svijet.
QR kod je počeo vrlo brzo da se širi, a širio se svuda, gdje god je za to bilo dostupnog mjesta. Ali, baš u Njemačkoj, samo ovlaš pokazuje postojanje. Platiti ovim kodom sladoled? Ne! Ustvari, QR kod se nalazi na plakatima, vizit kartama, na pakovanju mlijeka, u muzejima i na atraktivnim mjestima.. A za razliku od Azije, ovdje ga skoro niko i ne koristi. Ovdje taj mali čudesni kvadrat važi, prije svega, kao sredstvo za hvatanje kupaca. Skenirati QR kod je skoro isto kao kad se na televiziji dobrovoljno gledaju reklame. Za neke je previše što za njegovo korištenje još moraju instalirati potrebnu aplikaciju. QR kod bi, u stvari, trebao prije svega privući mlađi naraštaj, koji i tako, svakodnevno, dosta vremena provodi sa mobitelom.
U jednoj školi u Erdingu, u Bayernu krenuli su sa kursom pod nazivom„ Vezivo jednog QR koda“. Nakon toga bi mladi u budućnosti trebali imali barem malo veći interes za ručnim radom.
Pa, neka im bude sa srećom.
(izvor:sdz)
Smail Špago
(NovaSloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen