(tekst koji slijedi napisala je
Minela Pamuk, fotografije napravio Damir Ćumurović, a tekst je
objavljen u Oslobođenju 12. septembra 2017.)
Probudite emociju kišobranom
Belma i Ensad prvi su u državi koji
prave kišobrane sa motivima gradova, koji su odlični suveniri i
promotori turizma
Svi mi kada odemo u neki drugi grad ili
državu volimo kupiti nešto što će nas i kada se vratimo kući
podsjećati na to mjesto. Uglavnom to budu magneti za frižider,
privjesci za ključeve, rjeđe neke razglednice, ali rijetko smo
imali priliku da kupimo kišobran sa motivima tog grada. Čak i ako
bismo zamislili da takvo što negdje ima, a sigurno ima u svjetskim
metropolama, nismo mislili da bismo to mogli imati i u našoj državi.
Širenje ponude
Upravo to je ono čega su se sjetili
Belma Hadžibajrić i Ensad Mehinagić, koji su odlučili da prave
kišobrane sa motivima Sarajeva i Mostara, za početak. Ideja je bila
Ensadova i bio je siguran u nju, imao je i podršku svoje porodice i
prijatelja, ali od ideje do realizacije je dug put i pređu ga samo
najuporniji.
- Bio sam siguran u uspjeh i kada sam
definitivno odlučio da ću krenuti s tim, dešavalo mi se da noćima
nisam mogao spavati, samo sam razmišljao o tome kako to sve da
napravim, usavršavao sam svaki detalj dok to nije postalo stvarnost.
Počelo je prije tri do četiri godine, a krenulo je od ideje da
napravimo neki lijepi suvenir kojeg ovdje nema. Kišobran je bio
savršeno rješenje jer to nije samo suvenir nego je i predmet koji
nam vrlo često treba. Odlučili smo se da za početak radimo sa
motivima Sarajeva i Mostara, a uradili smo i neke sa motivima
Beograda jer smo htjeli da budemo prvi ne samo u državi nego i u
regionu, priča nam Ensad.
Ideja da sa Sarajevom ili Mostar-om
“iznad glave” prošetaju i nekim drugim gradovima i zemljama
najviše se svidjela strancima i dijaspori koji najviše i kupuju ove
kišobrane, u šta smo se uvjerili i tokom susreta sa Belmom i
Ensadom. Naime, dok su nam pokazivali kišobrane, prišao im je jedan
čovjek koji kao da je samo čekao da ih sretne. Naručio je odmah
deset kišobrana koje namjerava poslati rodbini u inostranstvo, a mi
smo nastavili razgovor.
- Ovo je dobar način i da se promovišu
ovi gradovi i naša zemlja i da se turisti pozovu da dođu ovdje jer
svako će se zainteresovati kada vidi te motive na kišobranu i
pitati gdje se to nalazi. S obzirom na to da je ova ideja još u
početku, za sada imamo samo ove motive, ali namjeravamo u budućnosti
da tu ponudu proširimo i na neke druge gradove i prirodne ljepote
koje naša država ima. Međutim, za to nam treba i vremena i novca,
tako da će to malo pričekati dok ne ostvarimo neku dobit od ovih
kišobrana koje sada imamo, kazala je Belma.
Dogovor s Kinezima
S obzirom na to da niko u BiH ne pravi
kišobrane, a da u Hrvatskoj ima jedna firma koja pravi samo za svoje
potrebe, morali su sklopiti dogovor sa jednom kineskom kompanijom
koja radi po njihovoj ideji.
- U Kini ima jeftinih i skupljih
proizvoda, a mi smo išli na varijantu da kišobrani budu kvalitetni
pa je i krajnja cijena u skladu s tim, a kišobran se u slobodnoj
prodaji može kupiti za 19,50 KM. Osim na Facebooku, na stranici
Kišobrani emocija, svoje kišobrane prodajemo i u knjižarama
Svjetlost i Kultura, te u nekim gift shopovima, a cilj nam je
sklopiti dogovore i sa još nekim prodajnim mjestima. Za sada imamo
samo velike kišobrane, ali vremenom bismo trebali početi raditi i
one manje, jer nas često pitaju za njih i traže ih, istakao je
Ensad.
Kišobran kao proizvod nisu mogli
zaštititi, ali je ideja u procesu zaštite i to u Evropskoj uniji
jer u BiH to nije moguće.
MINELA PAMUK
(oslobodjenje)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen