Donnerstag, 14. September 2017

S Mostarom iznad glave






(tekst koji slijedi napisala je Minela Pamuk, fotografije napravio Damir Ćumurović, a tekst je objavljen u Oslobođenju 12. septembra 2017.)

Probudite emociju kišobranom

Belma i Ensad prvi su u državi koji prave kišobrane sa motivima gradova, koji su odlični suveniri i promotori turizma

Svi mi kada odemo u neki drugi grad ili državu volimo kupiti nešto što će nas i kada se vratimo kući podsjećati na to mjesto. Uglavnom to budu magneti za frižider, privjesci za ključeve, rjeđe neke razglednice, ali rijetko smo imali priliku da kupimo kišobran sa motivima tog grada. Čak i ako bismo zamislili da takvo što negdje ima, a sigurno ima u svjetskim metropolama, nismo mislili da bismo to mogli imati i u našoj državi.
Širenje ponude

Upravo to je ono čega su se sjetili Belma Hadžibajrić i Ensad Mehinagić, koji su odlučili da prave kišobrane sa motivima Sarajeva i Mostara, za početak. Ideja je bila Ensadova i bio je siguran u nju, imao je i podršku svoje porodice i prijatelja, ali od ideje do realizacije je dug put i pređu ga samo najuporniji.

- Bio sam siguran u uspjeh i kada sam definitivno odlučio da ću krenuti s tim, dešavalo mi se da noćima nisam mogao spavati, samo sam razmišljao o tome kako to sve da napravim, usavršavao sam svaki detalj dok to nije postalo stvarnost. Počelo je prije tri do četiri godine, a krenulo je od ideje da napravimo neki lijepi suvenir kojeg ovdje nema. Kišobran je bio savršeno rješenje jer to nije samo suvenir nego je i predmet koji nam vrlo često treba. Odlučili smo se da za početak radimo sa motivima Sarajeva i Mostara, a uradili smo i neke sa motivima Beograda jer smo htjeli da budemo prvi ne samo u državi nego i u regionu, priča nam Ensad.
Ideja da sa Sarajevom ili Mostar-om “iznad glave” prošetaju i nekim drugim gradovima i zemljama najviše se svidjela strancima i dijaspori koji najviše i kupuju ove kišobrane, u šta smo se uvjerili i tokom susreta sa Belmom i Ensadom. Naime, dok su nam pokazivali kišobrane, prišao im je jedan čovjek koji kao da je samo čekao da ih sretne. Naručio je odmah deset kišobrana koje namjerava poslati rodbini u inostranstvo, a mi smo nastavili razgovor.
- Ovo je dobar način i da se promovišu ovi gradovi i naša zemlja i da se turisti pozovu da dođu ovdje jer svako će se zainteresovati kada vidi te motive na kišobranu i pitati gdje se to nalazi. S obzirom na to da je ova ideja još u početku, za sada imamo samo ove motive, ali namjeravamo u budućnosti da tu ponudu proširimo i na neke druge gradove i prirodne ljepote koje naša država ima. Međutim, za to nam treba i vremena i novca, tako da će to malo pričekati dok ne ostvarimo neku dobit od ovih kišobrana koje sada imamo, kazala je Belma.

Dogovor s Kinezima

S obzirom na to da niko u BiH ne pravi kišobrane, a da u Hrvatskoj ima jedna firma koja pravi samo za svoje potrebe, morali su sklopiti dogovor sa jednom kineskom kompanijom koja radi po njihovoj ideji.
- U Kini ima jeftinih i skupljih proizvoda, a mi smo išli na varijantu da kišobrani budu kvalitetni pa je i krajnja cijena u skladu s tim, a kišobran se u slobodnoj prodaji može kupiti za 19,50 KM. Osim na Facebooku, na stranici Kišobrani emocija, svoje kišobrane prodajemo i u knjižarama Svjetlost i Kultura, te u nekim gift shopovima, a cilj nam je sklopiti dogovore i sa još nekim prodajnim mjestima. Za sada imamo samo velike kišobrane, ali vremenom bismo trebali početi raditi i one manje, jer nas često pitaju za njih i traže ih, istakao je Ensad.
Kišobran kao proizvod nisu mogli zaštititi, ali je ideja u procesu zaštite i to u Evropskoj uniji jer u BiH to nije moguće.

MINELA PAMUK
(oslobodjenje)



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen