Ovaj zvanično prvi jugoslovenski
omnibus (sve tri priče je režirao glasoviti Vladimir Pogačić, a
sva tri segmenta je napisao Dragoslav Ilić) pomalo nenadano za fokus
bira Beograd noću.
Beogradska noć je krajnje sugestivan i
uvjerljiv okvir za priču u kojoj suštinski motiv biva nepostojanost
i s njom uvezana nesigurnost; počev od dvoje ljubavnika koji se bave
svojim odnosom pod udarima noćne beogradske košave, preko teško
zaboravljivih prizora bokserskog meča pa sve do znalački i
nadahnuto detaljistički snimljene igranke na prostranoj
prestolničkoj terasi, tog plesnjaka koji će možda riješiti ako ne
sve, a onda barem neku od tjeskoba glavnih junaka. Filigranskog
izraza, zadivljujuće vizuelne kulture, praćen muzikom velikog
Bojana Adamiča, Subotom u veče donosi tri vrhunske varijacije na
temu života u Beogradu u tom trenutku, održavajući do dana
današnjeg ubjedljivu iluziju univerzalnosti i vanvremenosti.
(izvor:Citymagazin 154)
Pogačićev omnibus Subotom uveče
(1957) se sastoji iz tri beogradske priče (Na košavi, Doktor, Svira
odličan džez). „Ovo je jedan od omiljenih domaćih filmova, ne
samo zbog toga što je jedan od prvih pravih primera filmskog
modernizma u posleratnoj srpskoj i nekadašnjoj jugoslovenskoj
kinematografiji u načinu korišćenja filmskog jezika, promociji
urbane kulture i novih muzičkih vrednosti drugačijih od dominantnog
socrealističkog modela; nego i zbog sjajne glumačke ekipe u kojoj
su i neka od najvećih imena koja smo imali u istoriji domaćeg
filma. Druga priča, Doktor, govori o marginalcu, strastvenom
zaljubljeniku u boks i danas pleni rediteljskim majstorstvom i
maestralnom glumom Milana Srdoča, za čiju ulogu je i Oskar malo,
zbog čega ju je moguće gledati iznova nebrojeno mnogo puta.“
(izvor:omiljenidomaći)
(spagos)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen