Neki su ih nazvali šminka za noge, a jednako su ostale u modi punih 75 godina, i ostaće još zadugo.
Prije svega, jefitine su, mogu stati u jednu običnu kovertu, i nakon što se nose par puta, jednostavno se bace: Najlon čarape. One su nešto što sve nas sve prati svakodnevno, na prvi pogled nevažno, ali upravo sa toliko draža…
Prije 75 godina pojavile su se prve najlonke na tržištu. Najlon je prvobitno bio zamišljen kao materijal za izradu četkica za zube, ali je pronalazač pronašao bolju varijantu, i umjesto čistih zuba, novi materijal se pobrinuo za lijepe noge.
Tanke niti su se pobrinule za jednu vrstu društvene revolucije, a najlonke se ubrajaju u najvažnije dijelove odjeće uopšte.
Hemijska firma DuPont je najlonke predstavila 1930. godine u Wilmingtonu, u državi Delaware. Trebalo je desetak godina da proizvod dospije do tržišta, a kako je zabilježeno, to se desilo 15. maja 1940. godine. I po tim zabilješkkama bile su namijenjena samo za žene iz gradova, što je, opet, upućivalo žene iz okoline, da par dana dođu u grad i nanosaju se najloniki. Tako je sa ponosom zapisano u hronici ove firme.
Nove čarape su išle kao halva. Prvog dana, u toku nekoliko sati, prodati su milioni novih čarapa. Firma je u svojo istoriji taj dan obilježila kao N-dan.
Prethodnik najlonka bile su svilene čarape, koje su bile vrlo osjetljive i derale se vrlo brzo, a bile su skupe. Nove čarape bile su jefitinije od svilenih, ali robusnije, iako su bile tanje.
U vrijeme Drugog svjetskog rata, najlon je korišten za izradu padobrana, pa su čarape morale čekati jedno vrijeme. Međutim, čim je rat završio, tržište je ponovo bilo preplavljeno najlonkama.
A kao i sve ostalo, najlonke su vrlo brzo prešle preko okeana i osvojile tržište, ali i žene Evrope. A do tada, najlonke su bile roba za crno tržište, a kako je zabilježeno, bile su iza cigatera najtraženija roba po švercu.
U međuvremenu, najlonke su postale roba za jednokratnu upotrebu. Mogu se kupiti u bilo kojoj trafici, ili samposluzi. Ostale su u modi sve ove godine, i osim u onim ljetnim najtoplijim danima, a nema žene koja će poći iz kuće, a da ih ne navuče. Najlonke su, u međuvremenu, od čarapa postale hulahopke.
Danas se prodaju u raznim veličinama, različite jačine koja ima stručno ime „Denier”. Ako je taj broj veći, naprimjer 40, onda je čarapa neprovidna i toplija, a ako je broj manji, čarapa je vrlo sexy, ali i puno osjetljivija.
I na kraju napomena: prije par godina predstavljene su prve najlonke, hulahopke za muškarce.
(izvor:bild)
(izvor:bild)
Smail Špago
novasloboda.ba
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen