Sonntag, 16. November 2014

Kultura sjećanja – Mate Parlov


Da je živ, danas bi slavio tek 66. rođendan.
 
 

 

Mate Parlov (Split, 16. novembar 1948. - Pula, 29. juli 2008.) je slavni hrvatski i jugoslavenski bokser, olimpijski osvajač zlatne medalje za Jugoslaviju. U profesionalnoj karijeri osvojio je 1976. godine naslov evropskog prvaka u poluteškoj kategoriji i naslov svjetskog prvaka u poluteškoj kategoriji po WBC-u 1978. godine. Pored evropskih, svjetskih i olimpijskih titula, Parlov je osam puta (1967-1974) osvajao titulu prvaka Jugoslavije, dva puta je osvajao Zlatnu rukavicu, a pet puta (1970-1974) titulu najboljeg na Balkanu.

Po opštoj procjeni Parlov je bio najbolji hrvatski i jugoslavenski bokser svih vremena, te je već za života proglašen najboljim hrvatskim sportistom 20. vijeka.

Preminuo je u Puli 29. jula 2008. od raka pluća u 60. godini života.

(podaci. wikipedia)

Ostala je za sva vremena zabilježena njegova kultna izjava, data u jednom intervjuu 2004. godine: “Kako ja mogu biti nacionalist ako sam svjetski prvak? Mnogi to ne razumiju. Nisu bili ni prvaci države, a često niti sami sebe nisu uspjeli pobijediti. Svijet se divio mojim rezultatima, i svi su me svugdje prihvatali kao svoga, bijeli i crni, svejedno. Upoznao sam svijet, i ne mogu biti ništa doli kozmopolit”
 

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen