Berlin 1963. godine. Zid između
istočnog i zapadnog dijela grada stoji već dvije godine. Režim DDR
je to uradio vrlo ozbiljno. Po zidu je postavljena bodljikava žica i
izdato naređenje da se puca na svakoga ko pokuša preći. Režim je
navodno, na taj način štitio građane od imperijalizma. A u
suštini, država radnika i seljaka je na taj način blokirala
vlastite građane. Bio je to ljudski zločin u ime socijalizma.
U početku su neki građani ipak
uspijevali da se provuku kroz kanalizaciju i iskopane tunele.
Međutim, režim je bio spreman na sve. Svaka takva rupa je
začepljena.
Automehaničar Klaus Jacobi, iz
zapadnog Berlina, došao je na ideju kako da svog prijetelja Manfreda
prošvercuje preko graničnog prelaza.
Za to je odabrao vozilo BMW Isetta,
dugo 2,30 metara, široko 1,40 metara, sa 13 KS, i brzinom do 85
km/h. Ustvari, bio je to „motor sa pomoćnim sjedištem“, kako su
ismijavali ovo vozilo u ono doba. Bilo je vrlo malo prostora da druga
osoba normalno sjedne, a pogotovo malo prostora za nekog slijepog
putnika. Ali, barem je postojala nada da bi se tako nešto moglo
izvesti.
Kako bi napravio mjesto za svog
prijatelja, Jacobi je uklonio grijanje i rezervoar za gorivo. Tako je
nastala šupljina, pozadi iza sjedišta.
Avanturistički bijeg je uspio. Do
1964. godine na isti način je prošvercovao još 9 ljudi iz DDR-a.
Težnja za slobodom prevazilazila je sve granice.
U povodu30. godišnjice pada zida u
Berlinu, filmom kojeg su napravili Jung de Matt i Next Alster,
obilježena je istorija bijega. Za snimanje filma pod naslovom „The
Small Escape“, Mali bijeg, autori su u Budimpešti, na pogodnoj
lokaciji napravili pravi Check Piont, kontrolnu tačku, zajedno sa
zidom, rampom i linijom smrti, kakve su prije više od tri decenije
postojale u Berlinu
Od početka oktobra, film sa gornjim
naslovom može se pogledati na You tube kanalu.
(focus)
(NovaSloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen