Samstag, 28. Juli 2018

Održani 68. po redu skokovi u Beli Drim u Đakovici








Tradicionalni, 68. po redu skokovi sa mosta u Đakovici održani su proteklog vikenda. 
Skokovi se oobavljeju sa 12 i po metara visokog Švanskog mostu (Ura e Fshajtë) u rijeku Beli Drim,  (Drini i Bardhë) koji se nalazi na pola puta između Prizrena i Đakovice.
U takmičarskom dijelu nadmetalo se 12 predstavnika i to sa Kosova i Albanije, a zbog situacije sa vizama nisu došli skakači iz BiH.
Po lijepom vremenu i u prisustvu više hiljada ljubitelja skokova u vodu sa Švanskog mosta, visokog 12 i po metara, najprije su skalali najmlađi, a onda je jedan od veterana simboličnim skokom otvorio te 68. po redu skokove u Beli Drim.

Skokovi su se izvodili u dve kategorije: na noge i glavu ili takozvani lastavica stil.
Kod prvog stila poželjno je da skakač prilikom ulaska u vodu napravi što manji pljusak dok je u skokovima na glavu obrnuto.
“Ovo je peta godina kako mi iz SO Đakovica organizujemo ovo takmičenje. Imamo pionire, veterane i 12 onih u takmičarskom delu. Njih 11 je sa Kosova i jedan iz Albanije. Trebali su da dođu takmičari iz BiH, ali su nam u poslednjem trenutku javili da ne mogu da stignu zbog veoma oštrog viznog rezima između Kosova i BiH”, rekao je Ferid Gaši iz SO Đakovica.
Gonđe Dija Baša je među rijetkim ženama koja je mlada skakala sa mosta u Beli Drim.
“Kao desetogodišnjakinja skakala sam sa mosta na noge, a sa 15 godina u stilu lastavice. Sa 17 godina htela sam da skačem sa Starog mosta u Mostaru, ali mi organizatori tada nisu dozvolili. Kada sam postala punoletna skočila sam i ja sam prva žena sa prostora bivše Jugoslavije koja sam skakala sa tog neverovatno lepog mosta u Mostaru. Ovo je dosta rizični sport pa je to i razlog žasto nema žena ili one retko nastupaju. Bez obzira na to, ja veoma volim ovaj sport. Neponovljiv je to doživljaj kada letiš ka vodi sa tolike visine. I moja deca dobro plivaju i skaču sa ovog mosta“, kaže Gonđe Dija Baša.
Vedat Krasnići iz Đakovice ove godine se, kaže, nadmeće po treći put. 
“Prilikom skoka adrenalin je neopisivo velik i to me tera da svake godine ponovo skačem. Zaista je neopisovo zadovoljstvo. Neko smatra da je rizično, ali meni je to veoma lepo. Nastaviću da skačem dok mogu“, kaže Vedat Krasnići.
Denis Musić iz Skadra u Albaniji bio je jedini takmičar van Kosova na 68. skokovima u Beli Drim.
“Drugu godinu zaredom učestvujem na ovom takmičenju – stil lastavica. Ovo je izvanredno iskustvo, a mi u Skadru nemamo ovakav vid takmičenja pa zato dolazim na Kosovo. Vežbao sam ovde skokove i ako je bilo pomalo i straha skočio sam sa 12 i po metara. Zadovoljan sam bodovima koje sam dobio. Adrenalin je neopisiv. Voleo bih da jednog dana skačem i u Mostaru. To mi je san”, navodi Musić, čiji su roditelji iz Crne Gore i Srbije.
Organiziacija takmičenje je bila na visokom nivou. Osim spasilačkih i ronilčkih ekipa, bila je prisutna medicinska i ekipa vatrogasne jedinica. Sve je prošlo u najboljem redu, a incidenata nije bilo.
(AA)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen