Jedna vožnja niz tobogan, molim! Brodovi moraju slobodno prolaziti ispod mosta Eshima Ohashi u Japanu. Stoga su se arhitekti odlučili da s jedne i druge strane mosta naprave uspon od 6 stepeni.
A čini se da Japanci imaju smisla za lude konstrukcije mostova, jer most Kawazu Nandaru Loop Bridge je sve samo ne most. A na mostu je sve drugačije nego na nekom konvencionalnom rješenju.
Visina i oblik mosta na jezeru Pontchartrain Causeway u državi Louisiana u SAD su pomalo dosadni. Njegova dužina je 38 kilometara i objekat se čini veoma zastrašujućim. Nakon 12 kilometara ni u jenom pravcu nema kopna na vidiku.
„Most za nigdje“ je nadimak mosta Storseisundbrua na obali Atlantika u Norveškoj. Vozači, ali i putnici u vozilima, postaju zastrašeni kad se približavaju mostu sa ove strane. Međutim, nema razloga za brigu. Do sada su svi stigli na drugu stranu živi i zdravi.
Na prvi pogled, most Husaini izgleda sigurno. Međutim, stanovnici istog grada izgradili su ovaj most od materijala kojeg su našli u svojoj okolini. A kod se malo bolje pogleda, to biva sasvim jasno.
… a ako bi bilo ko most u pakistanskoj regiji Galit Baltistana nazvao smjelim, ili pak oskudnim, bio bi beskrajno potcijenjen. Uprkos stanju na terenu, most za stanovnike Husainija je žila kucavica. Jedino pitanje, koliko još dugo. Poznati su nam mostovi za koje su graditelji prilikom početka gradnje rekli: Nek’ potraju koliko i mi?
Južno od malezijskog grada Amarapura nalazi se jezero Taunghtaman. Preko njega vodi most U-Bein. Prelaz je napravljen 1850. godine i smatra se najstarijim mostom na svijetu izgrađenim od teak drveta.
Mostovi majmuna na mnogim mjestima u Vijetnamu su jedini način da se pređe preko moćnog Mekonga. Oni se sastoje samo od međusobno povezanih bambusovih kolaca. A šta bude sa mostovima nakon neke poplave?
Mnogo stabilnije djeluju mostovi na Meghalaya u Indiji. Korijenje gumenih stabala ručno se okreće da raste u određenom pravcu, a u vazduhu se povezuju sa granama okolnog drveća.
Nazad ka kolosima od čelika i stakla, koji nisu ništa manje strašniji. Chesapeake Bay Bridge tunel u saveznoj državi Virdžiniji ima svega i svačega u svojih 37 kilometara dužine: krivine, uspone, nepredvidljive vremenske prilike, sve to su njegovi najvažniji znakovi raspoznavanja.
Sunninbergbrücke most u švajcarskom kantonu Graubunden je u punom smislu riječi savijen. Objekat je viseći most, blago nagnut. Na visini od 526 metara, automobili prolaze jasno naglašenom krivinom.
Ljudi koji imaju strah od visine definitivno nisu dobrodošli na most Trift u švajcarskom kantonu Bern. Viseći most prema nepalskom primjeruu razapet je na visini preko 100 metara u dužini 170 metara. Kad puše vjetar, most se ljulja ko lud i prelaz je veoma neugodan.
Naravno, u ovom kratkom pregledu ne smije nedostajati najviši most na svijetu. Završen u decembru 2016. godine Beipanjing most u južnoj Kini spaja dvije planine na visini 565 metara iznad doline kojom teče rijeka Beipan Jiang. Uzbuđenje je zagarantovano prilikom svakog prelaska mosta.
Srednja carevina ima još spektakularnih konstrukcija za ponuditi, pogledati i doživjeti. Jedna od njih je stakleni most Zhangjiajie u provinciji Hunan. Na visini od 300 metara prelazi se preko jedne provalije, a nezaboravan, i ujedno zastrašujući, pogled prema dole ponuđen je kroz staklenu plohu, direktno ispod nogu.
Konačno, putovanje preko mostova završavamo u Njemačkoj, konkretnije na planini Harz. Direktno pored pored monumentalne brane Rappbode nalazi se most Titan RT dužine 458,5 metara, visine od skoro 100 metara.
(web)
Smail Špago
(NovaSloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen