Znatete li šta je TikTok? Djeca i
tinejdžeri širom svijeta vole ovu video aplikaciju. Ali ta zabava
nije baš bezopasna.
TikTok je jedna od najpopularnijih
aplikacija na svijetu danas, a dolazi iz Kine. Postala je mega
popularna brzinom svjetlosti, vjerojatno primarno zbog vrste sadržaja
koje nudi, a to je, da ljudi iz cijelog svijeta objavljuju kratka
videa, različitih koncepata.
Tu možemo pronaći zabavne video
sadržaje sa smiješnim skečevima, sa temama muzike, plesa, sporta,
kuhanja, kućnih ljubimaca i slično. Svako može snimiti video i
objaviti ga sa raznim filterima i muzikom u pozadini i na taj se
način izraziti i privući publiku. U svakom slučaju, samo za
gledanje videa nije potrebna registracija, ali ako želite imati
vlastiti profil, komunicirati, objavljivati sadržaje i slično,
morate se registrovati. A više o tome na stranicama za aplikacijama.
Znači li vam nešto ime Loren Grey?
Nikad čuli! Ona ima 36 miliona pratilaca. Ili Baby Ariel, sa 30
miliona pratilaca.
A znate li šta je hashtag
#aroundtheworld? Ne, zar vam to sve ne govori? Upitajte onda svoju
djecu, unuke, ili male rođake oko vas, posebno ako su mlađi od 20
godina.
Oni pokazuju ove „filmiće“, tokom
večeri, pojačavaju ritam u dečijoj sobi, a izuzetno su ponosni na
svoje lajkove.
Dobrodošli u svijet TikToka, trenutno
najvruće video aplikacije na svijetu, napravljene u Kini.
Stvar pravi veliku zabavu, sve #fails
(nezgode), #meme (kurioziteti) i "Challenges“ (izazovi) koji
nisu ništa drugo nego "takmičenja": poziva da napravite
jedan video! Jer od toga ta stvar i živi.
TikTok prikazuje kratke video zapise,
proizvedene brzo i lako, u trajanju od 15 do 60 sekundi. Muzika uz
video se može lako odabrati, TikTokova arhiva je ogromna, prava su
razjašnjena.
Tu je i brzi video zapis mobilnim
telefonom. Gotovo. Svako može lako postati „kreator“:
sinhronizacijom usana, karaoke, ples. Lajkovati, i dobijati lajkove.
A ako budete imali sreće, vaši će se videozapisi pojaviti na
kanalu "Za vas".
"Za vas" je najveća faza
TikToka, koju igra na algoritamu zasnovanom na ličnim željama. Onaj
ko to napravi na ovom automatskom kastingu može postati poznat kao
"TikTok famous".
TikTok i sam planira plasirati podatke
svojih korisnika, reklamna videa se već vrte. Tako TikTok, želi
zaraditi novac, po ugledu na Facebook i Google. Ali još je mnogo
toga je u eksperimentalnoj fazi, barem tako kažu.
Uspjeh TikToka je meteorski. Do prije
dvije godine, aplikacija se još uvijek zvala Musical.ly, što je
takođe bilo popularno. Ali tada je kineska kompanija Bytedance
kupila aplikaciju i preimenovala je. Kompanija Bytedance se
specijalizovala za vještačku inteligenciju i jedna je od
najcjenjenijih start-upova u svijetu sa budžetom preko 67 milijardi
eura. U Kini kompanija vodi sličnu video aplikaciju, Douyin. Ali, u
Kini još nema Tiktoka.
Tiktok ima oko 800 miliona korisnika
širom svijeta, oko 5,5 miliona u Njemačkoj, a većina ih je
starosti između 16 i 24 godine. Na hashtag #MachDichZumOtto, jedna
kampanja maloprodajnog giganta Otto, prikupila je više od 60.000
video zapisa. Direktan pogodak. Medij Tiktok, kao otvarač vrata za
"Generaciju Z", a to su ono rođeni od godišta 1997. pa
nadalje. Čak se i „Tagesschau“, kanal vijesti najozbiljnije TV
kuće u Njemačkoj, ARD-a, sada nalazi na TikToku.
Ali, kritika je jednako velika koliko
je i rast TikToka. Prošle godine je ta kompanija optužena za
cenzisanje političkih sadržaja;
platforma je priznala da diskriminira gejeve, invalide i debele
ljude.
TikTok je u SAD morao platiti kaznu
zbog obrade podataka o djeci - i nikad nije ostalo sasvim jasno ko je
dobio pristup tim podacima. Način na kojiTiktok obrađuje podatke o
djeci je bio vrlo škakljiv. Američka trgovinska komisija (FTC) lani
je kaznila Tiktok sa 5,7 miliona dolara zbog ilegalnog prikupljanja
podataka od djece mlađe od 13 godina; u Velikoj Britaniji je u toku
daljnja istraga.
Prošlog proljeća, bliznakinje Lisa i
Lena, dvije njemačke zvijezde društvenih medija, također su se
povukle iz TikToka, zbog briga o vlastitoj sigurnosti, iako su imale
najviše abonenata širom svijeta.
TikTok demonstrira volju za
poboljšanjem, i pokazuje na koje sigurnosne postavke roditelji
trebaju obratiti pažnju da spriječe cybergrooming, seksualno
uznemiravanje.
Na stranici „Jugendschutz.net,
"(Zaštita mladih) u nadležnom Centru savezne i državne
vlade", kaže se da je TikTok "već napravio neka
poboljšanja" u mogućnostima postavke. Ipak, postoji "daljnja
potreba za optimizacijom".
Ujedno se upozorava na "dvostruki
moral": Facebook i Google su već davno trebali upozoriti, a za
razliku od njih, TikTok barem daje utisak da kritike prima ozbiljno.
Kompaniji se mora dati šansa da ispuni
svoja obećanja.
(stern)
Smail Špago
(NovaSloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen