Montag, 9. März 2020

Dobra zabava, Made in Kina






Znatete li šta je TikTok? Djeca i tinejdžeri širom svijeta vole ovu video aplikaciju. Ali ta zabava nije baš bezopasna.

TikTok je jedna od najpopularnijih aplikacija na svijetu danas, a dolazi iz Kine. Postala je mega popularna brzinom svjetlosti, vjerojatno primarno zbog vrste sadržaja koje nudi, a to je, da ljudi iz cijelog svijeta objavljuju kratka videa, različitih koncepata.

Tu možemo pronaći zabavne video sadržaje sa smiješnim skečevima, sa temama muzike, plesa, sporta, kuhanja, kućnih ljubimaca i slično. Svako može snimiti video i objaviti ga sa raznim filterima i muzikom u pozadini i na taj se način izraziti i privući publiku. U svakom slučaju, samo za gledanje videa nije potrebna registracija, ali ako želite imati vlastiti profil, komunicirati, objavljivati sadržaje i slično, morate se registrovati. A više o tome na stranicama za aplikacijama.

Znači li vam nešto ime Loren Grey? Nikad čuli! Ona ima 36 miliona pratilaca. Ili Baby Ariel, sa 30 miliona pratilaca.

A znate li šta je hashtag #aroundtheworld? Ne, zar vam to sve ne govori? Upitajte onda svoju djecu, unuke, ili male rođake oko vas, posebno ako su mlađi od 20 godina.
Oni pokazuju ove „filmiće“, tokom večeri, pojačavaju ritam u dečijoj sobi, a izuzetno su ponosni na svoje lajkove.

Dobrodošli u svijet TikToka, trenutno najvruće video aplikacije na svijetu, napravljene u Kini.
Stvar pravi veliku zabavu, sve #fails (nezgode), #meme (kurioziteti) i "Challenges“ (izazovi) koji nisu ništa drugo nego "takmičenja": poziva da napravite jedan video! Jer od toga ta stvar i živi.
TikTok prikazuje kratke video zapise, proizvedene brzo i lako, u trajanju od 15 do 60 sekundi. Muzika uz video se može lako odabrati, TikTokova arhiva je ogromna, prava su razjašnjena.
Tu je i brzi video zapis mobilnim telefonom. Gotovo. Svako može lako postati „kreator“: sinhronizacijom usana, karaoke, ples. Lajkovati, i dobijati lajkove. A ako budete imali sreće, vaši će se videozapisi pojaviti na kanalu "Za vas".

"Za vas" je najveća faza TikToka, koju igra na algoritamu zasnovanom na ličnim željama. Onaj ko to napravi na ovom automatskom kastingu može postati poznat kao "TikTok famous".
TikTok i sam planira plasirati podatke svojih korisnika, reklamna videa se već vrte. Tako TikTok, želi zaraditi novac, po ugledu na Facebook i Google. Ali još je mnogo toga je u eksperimentalnoj fazi, barem tako kažu.

Uspjeh TikToka je meteorski. Do prije dvije godine, aplikacija se još uvijek zvala Musical.ly, što je takođe bilo popularno. Ali tada je kineska kompanija Bytedance kupila aplikaciju i preimenovala je. Kompanija Bytedance se specijalizovala za vještačku inteligenciju i jedna je od najcjenjenijih start-upova u svijetu sa budžetom preko 67 milijardi eura. U Kini kompanija vodi sličnu video aplikaciju, Douyin. Ali, u Kini još nema Tiktoka.

Tiktok ima oko 800 miliona korisnika širom svijeta, oko 5,5 miliona u Njemačkoj, a većina ih je starosti između 16 i 24 godine. Na hashtag #MachDichZumOtto, jedna kampanja maloprodajnog giganta Otto, prikupila je više od 60.000 video zapisa. Direktan pogodak. Medij Tiktok, kao otvarač vrata za "Generaciju Z", a to su ono rođeni od godišta 1997. pa nadalje. Čak se i „Tagesschau“, kanal vijesti najozbiljnije TV kuće u Njemačkoj, ARD-a, sada nalazi na TikToku.

Ali, kritika je jednako velika koliko je i rast TikToka. Prošle godine je ta kompanija optužena za
cenzisanje političkih sadržaja; platforma je priznala da diskriminira gejeve, invalide i debele ljude.
TikTok je u SAD morao platiti kaznu zbog obrade podataka o djeci - i nikad nije ostalo sasvim jasno ko je dobio pristup tim podacima. Način na kojiTiktok obrađuje podatke o djeci je bio vrlo škakljiv. Američka trgovinska komisija (FTC) lani je kaznila Tiktok sa 5,7 miliona dolara zbog ilegalnog prikupljanja podataka od djece mlađe od 13 godina; u Velikoj Britaniji je u toku daljnja istraga.

Prošlog proljeća, bliznakinje Lisa i Lena, dvije njemačke zvijezde društvenih medija, također su se povukle iz TikToka, zbog briga o vlastitoj sigurnosti, iako su imale najviše abonenata širom svijeta.
TikTok demonstrira volju za poboljšanjem, i pokazuje na koje sigurnosne postavke roditelji trebaju obratiti pažnju da spriječe cybergrooming, seksualno uznemiravanje.
Na stranici „Jugendschutz.net, "(Zaštita mladih) u nadležnom Centru savezne i državne vlade", kaže se da je TikTok "već napravio neka poboljšanja" u mogućnostima postavke. Ipak, postoji "daljnja potreba za optimizacijom".
Ujedno se upozorava na "dvostruki moral": Facebook i Google su već davno trebali upozoriti, a za razliku od njih, TikTok barem daje utisak da kritike prima ozbiljno.
Kompaniji se mora dati šansa da ispuni svoja obećanja.
(stern)
Smail Špago
(NovaSloboda.ba)


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen