Sonntag, 1. Februar 2015

Super bowl XLIX u super brojkama

U nedelju uveče biće odigran 49. Super bowl, poseban spektakl, koji je za Amerikance sportski događaj godine.







U Super bowlu, ove sezone sastaju se branioci titule Seattle Seahawks i New England Patriotsi, a utakmica će biti odigrana na University of Phoenix Stadium, Glendale, u Arizoni.
Super bowl je više od sporta. Sve oko ove utakmice se iskazuje u super brojevima, koji su u nekim drugim, normalnim okolnostima nezamislivi.
- Za majice sa oznakama Super bowla, koji se ove godine označava magičnim rimskim brojevima XLIX, što znači 49, Amerikanci će ove godine izdvojiti 12 milijardi dolara (10,6 milijardi eura)
- Tokom ovog vikenda širom američkog kontinenta poješće se 1,4 milijarde hamburgera.
- Prosječna cijena jedne karte za ovaj spektakl kreće se oko 4.833,25 dolara (4.282,90 eura)
- Oko 152 miliona dolara investirala je samo jedna firma za reklame na Super bowlu. Radi se o firmi Budweiser, Anhueser Bush
- U Phoenix će u toku ovogodišnje Super bowla biti potročeno 359 miliona dolara
- U 7,5 miliona domaćinstava već je kupljen novi televizor, kako bi se gledao Super bowl
- Vrijeme za izvođen je nacionaklne himne prije finala iznosi tačno 116 sekundi
- Od zadnjeg finala do danas je za obnovu u Downtown u Phoenixu uloženo 4 milijarde dolara.
- 60 specijalnih letova na dan održavanja finala već je najavljeno na aerodromu u Phoenixu.
- Super bowl će biti direktno prenošen u 180 zemalja svijeta
- Super Bowl zapravo i nije utakmica za prave navijače ni jedne od ekipa u finalu. Otprilike oko 80 posto karata bude podijeljeno sponzorima, korporacijama sa kojima NFL sarađuje, VIP gostima, navijačima preko nagradnih igara, političarima.
- Izračunato je da svaki 12 gledalac sjedi pred TV ekranima i gleda Super Bowl samo da bi vidio reklame, koje najmoćnije svjetske kompanije snimaju specijalno za ovu priliku i to plaćaju milionima dolara. Kult reklama, snimljenih samo za ovu finalnu utakmicu, pojačava rejting prenosa, pa su vodeće TV mreže uspjele na taj način da privuku i publiku koju američki fudbal i ne zanima baš toliko.
- Ishod finala ne utiče samo na klubove, trenere i igrače, već i na najveći dio američke populacije. Otprilike šest posto od ukupnog broja zaposlenih u SAD, u ponedeljak nakon finala, ne ide na posao i prijavi bolest.
- Prodaja antioksidanasa i ostalih „čistača” organizma, u nedelji nakon Super bowla, skače za oko 20 posto. Zbog toga je sasvim tačno ono što je napisano u gornjoj tački, kako se mnogi u ponedeljak ujutro ne osjećaju dobro.
Za one koji odluče da noć sa nedelje na ponedeljak provedu zu TV prenos sa Super bowla, podatak da će u poluvremenu Super bowla nastupiti američka mega zvijezda Katy Perry, koja ima 64 miliona pratilaca na twitteru. Ona je o svom nastupu rekla tek toliko, da će njen gost predstavljati iznenađenje, te da će tu biti jedan pravi lav, ali i više ajkula…???

Smail Špago
novasloboda.ba

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen