Fotografije prominentnih u prirodnoj veličini, takozvani mamut posteri, sastavljeni od više dijelova, bio je, prije više od četrdeset godina, osnovni element časopisa Bravo. U gradu Lüneburgu u Njemačkoj, priređena je izložba svih 118 mamut postera, objavljenih tokom godina u ovom časopisu.
Kada se časopis Bravo pojavio, prvo u Njemačkoj, a onda i kod nas, prije više od 60 godina, kao časopis za film i televiziju, kako je pisalo uz njegovu naslovnicu, bilo je to kao udar meteorita u zemlju. Bilo je to vrijeme rok i omladinske kulture. Nekadašnji poklonici časopisa odlučili su javnosti pokazati svih 118 postera u prirodnoj veličini, koje je časopis objavio tokom godina. Bili su to portreti muzičkih i filmskih zvijezda, čije sakupljanje, do potpunog sklapanja postera, je znalo trajati sedmicama, pa čak i mjesecima. Od Jamesa Deana u pozi iz filma “Div”, pa sve do Britney Spears, 40 godina kasnije.
Prva u seriji je bila fotografija Brigitte Bardot iz 1959. godine. Slijedili su Elvis, Rex Gildo i Juliane Warding, a kasnije Teens, David Hasselhof i Eminem.
Izložba je šetnja kroz istoriju pop kulture i pomak granica ukusa, a pokazuje kako je jedan časopis u toku četvrt vijeka, svake sedmice imao i zadržao po milion čitalaca.
Ideja za izložbu je nastala, kada je jedan od inicijatora ispričao kako na tavanu stare kuće ima komplet časopisa Bravo iz 1959. godine sa pomenutim posterima. Pregledavanjem prašnjave kolekcije, došli su do fotografija koje je izazivaje veliko interesovanje, posebno savremenika. Beatlesi, Bay City Rollersi, Suzi Quatro, Abba, Vilage People, samo su par imena koji su obilježili muzičku kulturu u drugoj polovini prošlog vijeka.
Za mnoge posjetioce to je susret sa vlastitim “ja” od juče. Raspoloženje u prostorijama izložbe je ispunjeno lakoćom i radošću, a mnogi su u knjigu utisaka upisali kako je ovo divno putovanje kroz vrijeme. Interesantno je da na izložbu dolaze i mladi, pa čak i djeca sa roditeljima, koji su živjeli i doživljavali objavljivanje i sakupljanje postera.
Posljednji mamut poster u časopisu Bravo se pojavio 2004. godine.
Čekanje sedmicama na upotpunjavanje jednog postera činilo se redakciji neprikladno sa novim vremenima i tehnologijama.
Dok se danas uz “Virtual Reality” konzumentima te vrste kulture omogućuje da imaju osjećaj kao da su sasvim blizu popularne zvijezde, čežnja je nešto što je bilo juče.
(izvor:sdz)
(Novasloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen