Samstag, 8. April 2017

Optika malo ukoso: Nije onako kako se čini

Insceniranje poznatih ličnosti na internetu je bezgranično, a povremeno predstavlja i aluziju na djela starih majstora.
Jedne srijede u februaru, pjevačica Beyonce je na instagram postavila svoju sliku sa povelikim stomakom u poodmakloj trudnoći. U toku dana sliku je pogledalo 8,5 miliona ljudi. Rekord interneta! Do tada poznata po fotografijama u raznim životnim situacijama i na raznim mjestima, odjednom, Beyonce sa stomakom do zuba, kako bi se to kod nas reklo. I iznenada se sve učinilo poznato odnekud. Nije li to Boticelli? Da li je Beyonce stvarno kopirala renesansnog majstora? Ili ga je samo citirala, kako se to u umjetnosti kaže. Da, ona je to učinila i to sa dobrim razlogom.
Prominentni su postali mašine za fotografije, čiju osnovu čini insceniranje. Svjesno ili nesvjesno kreću se u bogatstvu slika Moderne, koja je kulturno istorijski blago. A ako se ovo blago koristi, onda je to sigurna garancija uspjeha. Svaki promi ne čini to svjesno. Ponekad, tek dvije slike postavljene jedna uz drugu, svemu tome daju jedan novi smisao. U svakom slučaju kreativno, vickasto, a ponekad je to i pametni dijalog slika u pokretu.
Analiza šest slika prominentnih, od strane istoričara umjetnosti Wolfganga Ulricha.


Školjka i grmlje
Original: Sandro Boticelli (1445-1510) italijanski slikar i crzač rane renesanse, „Rađanje Venere“, 1486.
Promi citat: Beyonce, 35, američka pjevačica, februar 2017.
Riječ stručnjaka: „Uzbudljiva slika za svakog naučnika. Možda čak i malo androgena, ali, naravno kako je Beyonce bila vođena od Boticellija, s tom razlikom da Boticellijeva Venera nije trudna.
Ovdje se vidi još jedan citat od Beyonce iz La primavera, kada se vidi kako su noge Beyonce pokrivene cvijetnim uzorkom. I kod Boticellija i kod Beyonce radi se o porijeklu i snazi, a obe žene izrastaju iz prirode. Samo drevna egipatska figura ne može mi ništa razjasniti. Često pogledam instagram od Beyonce i imam osjećaj da pola od toga ne razumijem. Beyonce razmišlja ekstremno mnogo oko njenih insceniranja. Možda čak i previše“


Leptir i smartfon
Original: William Adolphe Bouguerau (1825-1905) francuski slikar klasičnog realizma, „Amor u zasjedi“, 1891.
Promi citat: Kim Kardashians 36, američka reality i TV glumica, septembar 2014, na „Ellen DeGenres Show“ (ogleda se u ovoj ilustraciji)
Riječ stručnjaka: „ Ovo nije svjestan citat, ali usprkos tome funkcionira. Na netu je česta slika: Smartfon na fotografijama, povezan sa umjetnosti. Čak i ako nije namjerno urađeno, ipak je izvanredno. Kardashians zauzima pozu koji je veoma tipična u vremenima selfija. Zanimljivo da se leptir, koji je u drevnim slikama bio simbol bezgraničnosti, os strane Kardashianove, zamjenjen je  smartfonom. Ako se želi tako tumačiti, moglo bi se čak i reći: I Kardashian nema ograničenja i dalje živi u digitalnoj sferi.“


Inspiracija i opuštanje
Original: John George Brown (1831-1913), englesko-amerilki žanr slikar „Žena sjedi na prozoru“, 1872.
Promi citat: Nicole Scherzinger, 38, američka pjevačica, u decembru 2016.
Riječ stručnjaka: Gospođa Scherzinger je reproducirala jedan tip slike koja postoji u kulturi renesanse. Lik sjedi na prozoru i pogled upućuje vani, u otvoreno, u nepoznato. Razlika je što žena na slici nešto piše i pogled joj služi kao inspiracija, dok Scherzinger pozu zauzima samo za smirenje. Ovakva slika najćešće pokazuje žene. Žena je dugo vremena bila vezana za kuću, a pogled kroz prozor bio je pogled ograničene egzistencije u otvorenom. Naravno, to se na Scherzinger ne odnosi“.


Okvir i crijevo
Original: Leon Risener (1808-1878), francuski slikar iz doba romantizma, „Theophile Gautier) (1811-1872), 1850.
Promi citat: Avner Peres, 28, francuski komičar, maj 2016.
Riječ stručnjaka: „S ovim se može biti oduševljen. Primjer iz istorije umjetnosti nije samo bio citiran, nego je doveo i do apsurda, u kome je primijenjeno crijevo usisivača za prašinu. To je usko povezano za izumima koja se primjenjuju u socijalnim medijima. Slike koje dolaze u jednu ozbiljnu vezu, bivaju inscenirane kao geg i tako postaju primjenjive za socijalne medije. Kao vic, odmah se prenose dalje i brinu za veću pažnju. Na ovaj način, ponovo biva otkriveno salonsko ili žanr slikarstvo“.


Sestre i kolegice
Original: John Singer Sargent (1856-1925), američki slikar portreta, „Ena i Batty, kćerke Asher i mis Wertheimer“, 1901.
Promi citat: Alexa Chung, britanski model i Pixie Geldof, 26, britanski model i pjevačica, januar 2016., na jednom partyju u Los Angelesu
Riječ stručnjaka: Jedan veoma uspješan citat slike, bar tako nalazim. Držanje tijela obe žene je klasična ikonografija za sestre, koja za Chung i Geldof ne važi. Ali primjećuje se jasna želja da se jedno prošlo, aristokratsko vrijeme ponovo oživi. Obratite pažnju na samouvjereni pogled i ponosno držanje glave. Kao i na originalu, obe žene žele pokazati da pripadaju boljem sloju, i mislim da koketiraju sa novoaristokratskim stavovima. Sve četiri žene žele to reprezentirati. I polazi im za rukom prilično dobro“.


Leđa i pozadina
Original: Aime Morot (1850-1913) francuski slikar akademskog realizma, „Naga sa japanskim suncobranom“, bez datuma
Promi citat: Kim Kardashians, 36, američka reality i TV zvijezda u novembru 2014. Fotografija se pojavila na naslovnoj strani časopisa „Paper“ sa naslovom „Prekid interneta“, i stvarno je internet ostao paraliziran. O slici je danima vođena diskusija na internetu.
Riječ stručnjaka: „ U oči odmah upada akt leđa, kojega ima češće. Ali, slika sa Kardashian je jedinstvena i snažna, pa čak nadmašuje original, što je rijedak slučaj. Čak se može reći da je Kardashian s ovom slikom pronašla jedan sasvim novi žanr, mogli bi reći, akt pozadine. Muza, koju pokazuje stara slika, je jedna neodlučna, blago pokorna žena. Ali, Kardashian nije muza, ona je snažna, samouvjerena i gospodarica je situacije. Pogledajte malo bolje njen pogled, Kardashian zna tačno  da provocira, i raduje se tome. Ona ovu igru ima pod punom kontrolom“.
(izvor:sdz)
Smail Špago
(Novasloboda.ba)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen