Sonntag, 15. Januar 2017

Kad ga Panta dade od gola do gola


(tekst koji slijedi objavljen je na portalu realsanisave)

Kada golman golmanu da gol preko celog terena, to se prepričava. Ali kada je golman niškog Radničkog Dragan Pantelić šutem iz svog šesnaesterca savladao kolegu iz mostarskog Veleža Envera Marića, koji je tada važio za jednog od naših najboljih i najiskusnijih čuvara mreže, malo ko je mogao da poveruje u to. Pantelić je kasnih sedamdesetih i ranih osamdesetih godina bio prvi golman reprezentacije Jugoslavije i jedan od najboljih evropskih čuvara mreže. Pored 19 utakmica za nacionalnu reprezentaciju, ubeležio je i četiri nastupa za selekcije Evrope i sveta.

Ostao je, međutim, upamćen ne samo po svojim atraktivnim i smelim intervencijama, već i kao nepogrešivi izvođač jedanaesteraca za niški Radnički, tako da je jedne sezone bio drugi strelac svoje ekipe, odmah iza centarfora Dušana Mitoševića. Popularni Panta je sa bele tačke postigao i dva gola za Jugoslaviju – 27. septembra 1980. godine protiv Danske (2:1) i 29. aprila 1981. godine u susretu sa Grčkom.

Pantelić je jedini pogodak na prvenstvenoj utakmici u Nišu između domaćeg Radničkog i mostarskog Veleža postigao na jedinstven način, šutnuvši iz svog šenaesterca loptu, koja je nošena vetrom završila u mreži gola gostujuće ekipe. Gol sa preko 80 metara iznenadio je sve na stadionu, naročito iskusnog golmana Veleža Envera Marića, koji je iza sebe imao nastupe za reprezentaciju na Svetskom prvenstvu u Minhenu 1974. godine i nekoliko sezona u nemačkom prvoligašu Šalkeu. O tom golu Pantelić je pričao:

-Igrao se 88. mi­nut. Uzeo sam lop­tu u svom še­sna­e­ster­cu i od­mah de­ga­ži­rao, ka­ko bih pro­na­šao cen­tar­fo­ra Mi­to­še­vi­ća. U tom tre­nut­ku ni­sam vi­deo da je Ma­rić na­pu­stio gol i ni­sam imao na­me­ru da ga ma­ti­ram. Lop­ta je pa­la iz­me­đu še­sna­e­ster­ca i pe­na­la, na nju su tr­ča­li Mi­to­še­vić, Ma­rić i još ne­ko­li­ko igra­ča. Svi su mi­sli­li da će lop­ta do­ći u nji­hov po­sed, me­đu­tim, ona je ne­zgod­no od­sko­či­la i za­vr­ši­la u mre­ži Ve­le­ža. Po­sle za­vr­šet­ka utak­mi­ce, bi­lo mi je ne­pri­jat­no da se po­zdra­vim sa Ma­ri­ćem. Znam da mi je za­me­rio, ali valj­da je shva­tio da tu ni­je bi­lo zle na­me­re. Haj­de da sam na taj na­čin po­sti­gao gol ne­kom klin­cu, baš bi me bi­lo bri­ga, ali, ova­ko, zna se ko je bio Ma­rić. Me­đu­tim, taj gol nas je od­veo u Kup UEFA.



Na youtube je postavljen video gola, a kako u opisu stoji, to bi trebao biti taj gol:


Da li je to taj gol, nisam baš siguran. Nakon utakmice, u emisiji Sportski pregled, koija se davala na TV nedeljom uveče, bilo je javljeno da gol nije snimljen. Lopta je iznenadila i snimatelja, tako da je on snimio samo momenat kad lopta preskače Marića i ulazi u gol. U redakciji Soprtskog pregleda, napravili montažu jednog izbacivanja lopte od strane Pantelića iz njegovog šesnaesterca, na kome se vidi kako lopta leti od njega preko centra... onda rez...pa su nadodali ovaj prvi dio, na kome je snimljen momenat kad lopta preskače Marića i odlazi u gol.
Na ovom snimku lopta leti u kontinuitetu od golmana preko čitavog igrališta, vara protivničkog golmana i ulazi u mrežu.
Da li je ovo snimak neke druge kamere? Golman liči na Marića, iako se to baš sa stopostotnom sigurnošću ne može reći. Odbrambeni igrači su u crvenim dresovima, a napadači u žutim. Međutim, Radnički je toga vremena imao crvene dresove, kao i Velež, a po fudbalskim pravilima, domaćin zadržava boju svojih dresova, a gostujući tim dolazi u dresovima druge boje. Zbog toga...???

Utakmica Radnički-Velež 1:0 (0:0), odigrana je 26. oktobra 1980. godina na stadionu na Čairu u Nišu, a gol je postignut u 50. minuti.
Na kraju sezone 1980/81 Radnički je bio 3. a Velež 9.

Podaci sa wikipedije:
Dragan Pantelić, bivši jugoslavenski fudbaler, golman. Branio u Radničkom iz Niša od 1971 do 1981 i 1984-1985 na ukupno 433 utakmice i pri tome dao 24 gola iz penala
Za reprezentaciju Jugoslavije branio 19 puta i kao golman dao 2 gola. Najveći uspjesi sa Radničkim u kupovima UEFA. Branio je u francuskom Bodou od 1981 do 1983. Za olimpijsku reprezentaciju Jugoslavije odigrao je 8 utakmica, a za reprezentacije Svijeta i Evrope 4 utakmice.
Ostao je upamćen kao odličan golman i izvođač penala.

Kuriozitet, gol postignut sa gola na gol, protiv Veleža, kojim je Radnički pobijedio sa 1:0. Kakav je nekada bio odnos među fudbalerima i kako se poštovao stariji, kazuju riječi na kraju gornjeg teksta:

Po­sle za­vr­šet­ka utak­mi­ce, bi­lo mi je ne­pri­jat­no da se po­zdra­vim sa Ma­ri­ćem. Znam da mi je za­me­rio, ali valj­da je shva­tio da tu ni­je bi­lo zle na­me­re. Haj­de da sam na taj na­čin po­sti­gao gol ne­kom klin­cu, baš bi me bi­lo bri­ga, ali, ova­ko, zna se ko je bio Ma­rić. Me­đu­tim, taj gol nas je od­veo u Kup UEFA”.

U svakom slučaju, evo nije zaboravljeno.


(spagos)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen