Elvis Cero napravio vozilo koje se
može sklopiti u veličinu putničkog kofera
(tekst koji slijedi objavljen je na
portalu klix.ba dana 19. decembra 2017. godine)
GoCity potpuno je orginalna ideja
inžinjera Elvisa Cere kojeg je posao doveo iz Tuzle u Mostar. Ovaj
sjajni mladi čovjek izumio je vozilo na tri točka koje može
razvijati brzinu do 45 km/h, a za tri minute se sklopiti na nivo
putničkog kofera i smanjiti svoj volumen deset puta.
Elvis Cero je mašinski inžinjer, ima
dvadeset i devet godina, rođeni je Tuzlak s mostarskom adresom i
trenutnim mjesto zaposlenja u kompaniji "GD Konstrukcije".
U Hercegovinu je došao zbog posla, ali i školovanja na Mašinskom fakultetu Univerziteta Džemal Bijedić, na kojem je diplomirao i gdje danas pohađa master studij. Na toj visokoškolskoj instituciji krenula je i priča o malom sklopivom trotočkašu nazvnom GoCity.
"Prije pet ili šest godina uveliko sam se bavio startupovima, pisao sam i osmišljavao razne projekte. USAID je nekad u to vrijeme podržao moju ideju električnog bicikla ili trocikla. To je tada bila jednostavna ideja da se klasičan bicikl 'prepakuje' u električni. Od novca tada dobijenog sklopio sam malu kućnu radionicu i tako je sve krenulo", prisjeća se početaka Elvis Cero.
Cero je brzo shvatio da je na tržištu previše električnih bicikla, ideja gdje inžinjer zamijeni obični zadnji točak s jednim na kojem je elektromotor pa se prebacio na složeniju ideju.
"Na tržištu nije bilo zatvorenih ili poluzatvorenih vozila koja bi se upotrebljavala po kiši, vjetru, snijegu, a da ga uvijek možete sklopiti. Došao sam na ideju vozila kojem za sklapanje treba tri minute ovako mehanički, a kad bude instalirana elektronika to će ići mnogo lakše, a vozilo će u sklopljenom izdanju pored vas samo se kretati", objašnjava nam ideju sjajni mladi inžinjer mašinstva.
Planirane su dvije verzije, lakša i teža, prva u kojoj dominira aluminij, a druga s plastičnim masama. Teža verzija je praktičnija za gradsku vožnju gdje se traži stabilnost i otpornost na potisak koji dolazi od drugih vozila u saobraćaju. U zavisnosti od instalirane baterije zavisi dohvat vozila, a planira se da će bez punjenja moći voziti i 150 km.
"Ovaj prototip izrađen je od čelične osnove koja nosi opterećenje i aluminijskih limova. Izrada ovog prvog vozila koštala me je između 350 i 400 eura materijala. Kad sam početkom ove godine pričao da imam ideju da napravim jedno manje vozilo koje će se sklapajući umanji svoju zapreminu za deset puta, ljudi nisu mogli vjerovati, pitali su me da li znam šta govorim. Kasnije kad sam napravio 3D model svima je bilo jasno da je ideja moguća", kaže nam Cero.
Prototip vozila GoCity poslužio je Elvisu kao diplomski rad na fakultetu, a po njegovim nacrtima izradili su ga uposlenici firme u kojoj radi, koja je upotpunosti podržala i finansirala izradu vozila.
U Hercegovinu je došao zbog posla, ali i školovanja na Mašinskom fakultetu Univerziteta Džemal Bijedić, na kojem je diplomirao i gdje danas pohađa master studij. Na toj visokoškolskoj instituciji krenula je i priča o malom sklopivom trotočkašu nazvnom GoCity.
"Prije pet ili šest godina uveliko sam se bavio startupovima, pisao sam i osmišljavao razne projekte. USAID je nekad u to vrijeme podržao moju ideju električnog bicikla ili trocikla. To je tada bila jednostavna ideja da se klasičan bicikl 'prepakuje' u električni. Od novca tada dobijenog sklopio sam malu kućnu radionicu i tako je sve krenulo", prisjeća se početaka Elvis Cero.
Cero je brzo shvatio da je na tržištu previše električnih bicikla, ideja gdje inžinjer zamijeni obični zadnji točak s jednim na kojem je elektromotor pa se prebacio na složeniju ideju.
"Na tržištu nije bilo zatvorenih ili poluzatvorenih vozila koja bi se upotrebljavala po kiši, vjetru, snijegu, a da ga uvijek možete sklopiti. Došao sam na ideju vozila kojem za sklapanje treba tri minute ovako mehanički, a kad bude instalirana elektronika to će ići mnogo lakše, a vozilo će u sklopljenom izdanju pored vas samo se kretati", objašnjava nam ideju sjajni mladi inžinjer mašinstva.
Planirane su dvije verzije, lakša i teža, prva u kojoj dominira aluminij, a druga s plastičnim masama. Teža verzija je praktičnija za gradsku vožnju gdje se traži stabilnost i otpornost na potisak koji dolazi od drugih vozila u saobraćaju. U zavisnosti od instalirane baterije zavisi dohvat vozila, a planira se da će bez punjenja moći voziti i 150 km.
"Ovaj prototip izrađen je od čelične osnove koja nosi opterećenje i aluminijskih limova. Izrada ovog prvog vozila koštala me je između 350 i 400 eura materijala. Kad sam početkom ove godine pričao da imam ideju da napravim jedno manje vozilo koje će se sklapajući umanji svoju zapreminu za deset puta, ljudi nisu mogli vjerovati, pitali su me da li znam šta govorim. Kasnije kad sam napravio 3D model svima je bilo jasno da je ideja moguća", kaže nam Cero.
Prototip vozila GoCity poslužio je Elvisu kao diplomski rad na fakultetu, a po njegovim nacrtima izradili su ga uposlenici firme u kojoj radi, koja je upotpunosti podržala i finansirala izradu vozila.
"Nekoliko mjeseci nakon izrade
nisam izlazio u javnost plašeći se da će neko kopirati ideju, sad
planiram patentirati vozilo na nivou naše zemlje, a do kraja naredne
godine usavršiti ideju, nastojati ga automatizirati ugradnjom
elektronike, redizajnirati, jer ovo je sada potpuno mehanički model,
napraviti konačnu verziju. Nakon toga cilj je potražiti investitore
koji bi omogućili serijsku proizvodnju vozila", govori nam o
narednim koracima Cero.
Već sada je jasna namjena jednog ovakvog vozila, osim pretrpanih gradskih centara bez mnogo dostupnih parking mjesta, GoCity bi se mogao koristiti na aerodromima, sajmovima, nacionalnim parkovima... Ekološki je potpuno prihvatljiv jer koristi električnu energiju, može se voziti i po kolovozu, ali i po biciklističkim stazama, nakon sklapanja kao kofer ga unesete u tramvaj ili autobus.
"Planirano je da ima dva režima vožnje, sa brzinom 25 km/h i bude tretiran kao bicikl te brzinom do 45 km/h kao moped, sa snagom motora do 1 kW. Ovaj današnji model s nekim manjim korekcijama procijenjujem da će koštati od 2.700 eura. Cijena će naravno zavisiti od mjesta proizvodnje, a idealna varijanta je da se od materijala kupljenih na istoku vozilo sklapa ovdje kod nas, da se uposli naša radna snaga", kazao nam je Elvis Cero.
Strast Elvisa Cere je mašinstvo, kaže nam da mu je to i ljubav i posao i hobi, da radi na desetinama ideja te da najiše voli rješavati probleme od kojih drugi bježe.
Zaljubio se u Mostar, u vedro nebo i sunce, pronašao dom za porodicu, sebi mjesto za razmišljanje i inoviranje.
Već sada je jasna namjena jednog ovakvog vozila, osim pretrpanih gradskih centara bez mnogo dostupnih parking mjesta, GoCity bi se mogao koristiti na aerodromima, sajmovima, nacionalnim parkovima... Ekološki je potpuno prihvatljiv jer koristi električnu energiju, može se voziti i po kolovozu, ali i po biciklističkim stazama, nakon sklapanja kao kofer ga unesete u tramvaj ili autobus.
"Planirano je da ima dva režima vožnje, sa brzinom 25 km/h i bude tretiran kao bicikl te brzinom do 45 km/h kao moped, sa snagom motora do 1 kW. Ovaj današnji model s nekim manjim korekcijama procijenjujem da će koštati od 2.700 eura. Cijena će naravno zavisiti od mjesta proizvodnje, a idealna varijanta je da se od materijala kupljenih na istoku vozilo sklapa ovdje kod nas, da se uposli naša radna snaga", kazao nam je Elvis Cero.
Strast Elvisa Cere je mašinstvo, kaže nam da mu je to i ljubav i posao i hobi, da radi na desetinama ideja te da najiše voli rješavati probleme od kojih drugi bježe.
Zaljubio se u Mostar, u vedro nebo i sunce, pronašao dom za porodicu, sebi mjesto za razmišljanje i inoviranje.
(klix.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen