Donnerstag, 30. Juli 2020

Iz nekog davnog vremena: Željeznica nade


Robert Gerwig je rođen 2. maja prije 200 godina, u Karlsruheu u Njemačkoj. Njegovo ime je mnogima nepoznato, ali je njegovo životno djelo dobro poznato: Planiranje i izgradnja željezničke pruge Schwarzwaldbahn, Švarcvald željeznice u Badenu.

Čineći nemoguće mogućim, napravio je vrhunsko inženjersko djelo u 19. stoljeću!

Sa tada još uvijek slabom željeznicom, savladao je relaciju od oko dvanaest kilometara dužine, i oko 420 metara visine.

Morao se osvojiti najteži teren, probiti najtvrđi granit i uz to ispoštovati strogi plan izgradnje, mnogo prije nego što su se pojavila mašine za bušenje tunela.

Robert Gerwig planirao je rutu između Hornberga i St. Georgena, koja se probijala kroz 36 tunela, kroz kamen Schwarzwalda- jedna je od najlepših planinskih železnica uopšte,

Bila je model za švicarsku Gotthard željeznicu.

Zapravo postojala je jedna jednostavnija i jeftinija ruta od Offenburga do Singena, ali bi ona vodila djelimično preko regije Württemberg.

To je za Baden onog vremena još bilo nezamislivo, jer je željeznica trebala povezati industriju u Badenu, posebno tada jaku i prosperitetnu industriju satova. A ne Švabe!



Iz istorije

Željeznica u Schwarzwaldu, između Hornberga (na 384 m nadmorske visine) i Sommeraua (na 832 m nadmorske visine) penje se visinski oko 448 metara, sa maksimalnim nagibom od samo 20 promila. To je omogućio inženjerski trik: pravolinijski razmak od jedanaest kilometara između Hornberga i Sommeraua produžen je željezničkom prugom na dužinu od 26 km. Da bi se to postiglo, morale su biti izgrađene dvije obrnute petlje i 36 tunela koji su u najtežim uslovima izbušeni u stijenama.

Izgradnja dionice Offenburg - Hausach započela je 1865. godine. Prvi vozovi su saobraćali već u julu 1866., a u septembru 1866. dionica Singen – Engen,dok je veza Singen - Constance uspostavljena je već u junu 1863. godine. Donaueschingen je povezan u junu 1868., a Villingen u augustu 1869. godine.

Teška planinska dionica Hausach - Villingen gražena je malo duže. Otvoren je tek nakon rata, 10. novembra 1873. godine.

Dugo očekivani startni signal za elektrifikaciju željeznice Schwarzwald dat je 26. juna 1972. godine, dok je 28. septembra 1975. pokrenut je električni pogon između Offenburga i Villingena. Dve godine kasnije je elektrificirana dionica Villingen – Konstanz.

Na slici





Panorama

Pogled na legendarnu željezničku prugu Schwarzwaldbahn, između Hornberga i St. Georgena: dugačka dvanaest kilometara, penje se na visinu od 420 metara, remek-djelo inžinjerstva iz Badena

U Hornbergu

Odavde potiče izreka "To ide poput pucnja iz Hornberga - najpoznatiji sin grada je predsjednik Bundestaga Wolfgang Schäuble

Pjesma minera

Bruno von Hornberg (13. stoljeće) živio je u dvorcu lordova od Hornberga. Četiri pjesme iz njegovog minnesonga ušle su u poznati heidelberški Codex Manesse

Kao model voza

Vijadukt Schwarzwaldbahna uobličava izgled grada Hornberga.

(spiegel)

(spagos)


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen