Mittwoch, 4. November 2015

Biciklom za dugi život i dobro zdravlje




79-godišnji Mehmed Hrustić je najstariji registrirani biciklista u BiH:
I danas dnevno vozi 80-ak kilometara

Mehmed Hrustić (79) svoj prvi bicikl kupio je 1957. godine i od tada skoro svaki dan, vozeći bicikl, pređe distancu od 80 kilometara.
Ekipa Anadolije je zatekla Mehmeda na jednom od treninga. U razgovoru prisjetio se svojih prvih biciklističkih dana.

Zenička željezara je pedesetih godina svojim uposlenicima, radi lakšeg transporta do radnih mjesta, dijelila bicikla, jer drugih prevoznih sredstava gotovo da nije bilo.

"Amidža od moga oca dobio je bicikl od firme u kojoj je radio, pa sam tako u doba kad je malo ko imao bicikl dobio priliku da ponekad provozam. I to 'ponekad' bilo je sasvim dovoljno da se stvori nerazdvojiva veza između mene i biciklizma, koja traje i dan-danas", prisjetio se Mehmed.

Od makadama do kružnog toka


"Počeo sam voziti dok je po Zenici bio makadam, a sada tu su i kružni tokovi, a ja sam i dalje na biciklu. Za sve ove godine nisam imao ni jednu povredu, a niti neku ozbiljniju bolest iako sam po najvećoj kiši znao voziti do Vlašića. Mislim da mi je biciklizam, pored zdravlja, sačuvao i živce, jer u vožnji čovjek zaboravi na sve belaje i probleme koji ga prate kroz život",  kazao je Hrustić.

U svojoj karijeri Mehmed je osvojio mnoštvo medalja i priznanja, a zahvaljujući biciklizmu uspio je obići skoro sve bh. gradove.

"Najstariji sam učesnik gotovo svih utrka i baveći se ovim sportom stekao sam mnogo prijatelja i obišao sve bh. gradove. Medalje i priznanja koja sam do sada osvojio veliki su mi motiv da još uvijek ne odustanem. Nedavno sam vozio utrku u Goraždu na relaciji dužoj od 35 kilometara i osvojio sam treće mjesto,  to je ono što me tjera da se i dalje takmičim", pojasnio je Mehmed.

Dijelove prvog bicikla Mehmed Hrustić i danas čuva, a pored cestovnih utrka, ovaj sedamdesetdevetogodišnjak bavi se i brdskim biciklizmom.

Za aktivno bavljenje biciklizmom i učešće na utrkama potrebno je imati licencu Biciklističkog saveza Bosne i Hercegovine i svake godine obavljati ljekarski pregled.  Za Mehmeda to nije problem, ljekarski pregled je za njega, kako kaže, rutina.

"Svake godine uspijem produžiti licencu što znači da rezultati ljekarskog pregleda budu pozitivni. Hvala Bogu, potpuno sam zdrav i do sada nisam imao nikakvih problema sa zdravljem, srce kuca kao da sam 50 godina mlađi i dok je tako, osvojit će se još neka medalja", dodaje Hrustić kroz smijeh.

Mehmed je i redovni učesnik Zeničkog polumaratona, pa je tako i ove godine uspio istrčati pet kilometara, i tu je bio najstariji učesnik.

Više od pola vijeka u braku sa Ramkom


Mehmed i Ramka Hrustić u braku su 55 godina. Kažu da je za uspješan brak potrebno mnogo razgovora, dogovora i sloge.

"Često me pitaju čime dedu hranim, mada nema tu ništa specijalno, jede sve što i ostali ukućani", kazala je supruga Ramka. 

"Mislim da se uz dogovor i slogu sve može postići, to je tajna našeg dugogodišnjeg braka. Mehmed gotovo svakodnevno vozi bicikl, pa mislim da se tako izlufta i nema se kad ni ljutiti", dodala je Ramka kroz smijeh.

Za kraj razgovora, mladima je poručio da voze bicikl, jer je to jako zdravo, kao i da je u fizičkim aktivnostima spas od svih loših stvari današnjice.

(Oslobođenje, 25.10.2015)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen