Montag, 6. Mai 2024

Prije 103 godine - Miris oslobađanja

 


Ovaj parfem je bio revolucija. I ne samo zbog sintetičkog materijala koji je prvi put dodat u miris kako bi damu duže obavijao prijatnim mirisom. Ovaj parfem, koji je pušten u prodaju 5. maja 1921. godine, izvršio je veliku promjenu u svijetu mode koju je pokrenula Coco Chanel. Umjesto uskih korzeta i raskošnih haljina, koje su žene učinile centrom pažnje svojih muževa i ograničile njihov raspon kretanja na udobnost vlastitog doma, dizajner je osmislio prozračne pantalone, udobna odijela od robusnog tvida i „malu crnu haljinu“. ”. Fokus je sada bio na individualnosti nositeljke, a ne samo na njenom tijelu.

Kupcima se dopao jednostavan, luksuzan stil. Na kraju krajeva, brend je bio tako etabliran, da je Coco Chanel krenula u sljedeću revoluciju: parfem koji je trebao opisati osjećaj - životni odnos samouvjerene, moderne žene. Niko drugi do Ernest Beaux, bivši dvorski parfimer ruskog cara, dobio je zadatak da ga kreira. Kada je svojoj klijentici poklonio deset uzoraka, ona je odabrala broj pet - prema legendi, jer je pet bio njen srećni broj. Odabrala je mješavinu za koju je Beaux sastavio više od 80 sastojaka, uključujući jasmin.

Kada je rekao da je to najskuplji sastojak parfema, ona je navodno odgovorila da bi trebalo da ga doda još. Potražnja je ubrzo premašila proizvodne mogućnosti. Sredinom 1920-ih Chanel je prenijela prava na proizvodnju i distribuciju na braću Wertheimer. Chanel br. 5, kao i njena moda, postala je klasika. Kada je Marilyn Monroe priznala da noću ne nosi ništa drugo, osim nekoliko kapi ovog parfema, time, ne samo da je izludila milione muškaraca, već je i promovisala slavu ovog vrlo posebnog mirisa. Coco Chanel je zaradila oko 15 miliona dolara od licence, do smrti 1971.

Do danas, Chanel br. 5 se uibraja u najuspješnije mirise na svijetu.

(welt)

(spagos)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen