četvrtak, 19. prosinca 2013.

Mostar nekad i sad (3)

Most Franje Josipa

Austrougarska monarhija je odmah nakon dolaska u grad na Neretvi 1878. godine, pokazala veliko zanimanje za izgradnju još jednoga mosta, jer je kolski prelaz preko Starog mosta bio uveliko ograničen strmim nagibom, nedovoljnom širinom, nezgodnim prilazom i svakako, ograničenom nosivošću.
 
 
 
Najpogodnija lokacija je odabrana na Musali. Most je, u prvoj fazi, napravljen od čeličnih konstrukcija postavljenih na dva nosača. Osnovna konstrukcija imala je raspon od oko 32 metra sa širinom od 6 metara. Ostatak raspona do druge obale, koji se morao premostiti, sačinjen je od drvene konstrukcije, oslonjene drvenim stupovima na podzide. Most je završen 1882. godine i dobio je ime Franz Joseph Brücke, pa su na obje strane čeličnih bočnih strana postavljene lijevane ploče s navedenim tekstom.

Preko mosta je 1889. godine prevedena vodovodna cijev, čime je omogućeno izdašnije snabdijevanje lijeve obale vodom.
Isti je most 1919. godine dobio ime Kralja Petra I. Odlaskom Austrougarske i uspostavom Kraljevine Jugoslavije, dolazi do ponovne izgradnje novoga mosta na toj lokaciji.

U februaru 1935. godine, započinju radovi na podizanju armirano-betonskoga mosta, a završen je 7. juna 1936.godine. Kod Banje je postavljena ploča s natpisom Most Kralja Petra II., a iza II. Svjetskog rata, 1945. godine, preimenovan je u Most Maršala Tita.
Most je srušen u noći između 29. i 30.maja 1992. godine, da bi se, nakon okončanja ratnih sukoba, izgradio u istom obliku u jesen 2000. godine.
Priredili: Ismail Braco Čampara / Tibor Vrančić / Smail Špago
 
 
NovaSloboda.ba
 

Nema komentara:

Objavi komentar