srijeda, 9. kolovoza 2017.

Problem nerazumijevanja dužih tekstova

generacija smartfon

Njemački Savez učitelja (Deutsche Lehrverband) udara alarm na sva zvona: Učenici i sudenti u Njemačkoj imaju problema sa analiziranjem dužih tekstova.
„Mladi ljudi su sve manje spremni upuštati se u takvu vrstu naprezanja. To je znak upozorenja, koji se mora ozbiljno uzeti u obzir“, kaže predsjednik ovog saveza, koji broji oko 160 hiljada učitelja i nastavnika.
„Učenici su spremni u svakom trenutku što brže posegnuti za kompjuterom. Brz tempo i gustoća informacija generalno se prenosi na površnost. Ovakav razvoj situacije je izuzetno opasan. Svakodnvno vidimo kako se manipulira ljudima, i to kroz najjednostavnije poruke. Ljudi moraju postati imuni na prljave vijesti (fake news) i smeće dezinformacija“, dodaju učitelji.
„Velika opasnost postoji u oblasti kulturne tehnike, kao što su čitanje i pisanje, koji generalno dolaze u veliku opasnost. Zbog toga, učitelji  kroz svoj savez  traže pojačanje učenja jezika, jer su sadašnja tri časa sedmično premalo, da bi đaci i studenti razumjevali ono što čitaju. To ne znači odmah da učenici i studenti danas manje čitaju i pišu, Ali, u pola jedne, ili u jednoj kratkoj rečenici, najčešće jedni drugima šalju banalne poruke. I na tu vrstu komunikacije su se već navikli. Sve ovo ne bi smjelo dovesti do toga, da im se  lektira starih klasika prezentira u mini dozama, ili do potpunog izbacivanja zahtjevnih tekstova iz nastave. To bi dovelo do nepopravljivog srozavanja nivoa.  Međutim, valja napomenuti da je također primjetno, da svake godine postoji određeni broj mladih ljudi, koji se rado zadubljuju u tekstove. Svi takvi su zavrijedili da se ističu kao primjer“, riječi su iz Saveza učitelja.
(izvor:contra-magazin)
Smail Špago
(NovaSloboda.ba)

Nema komentara:

Objavi komentar