Vidite li zgradu
WTC kako gori 11. septembra 2001. godine? I da, i ne. Slika naravno predstavlje
jednu instalaciju od papira i vate u ateljeu dvojice umjetnika, kao i sve ostale
fotografije u prilogu, samo su replike ikona-fotografija, koje su nam ostale duboko
u sjećanju. I kao da pitaju: vjerujete li svojim očima?
Fotografija sa
tragedijom WTC pokazuje samo jednu rekonstrukciju. Iako se vide svi uređaji i
oprema iz ateljea, pred našim očima, htjeli mi to ili ne, odvija se slika iz
2001. godine.
Jedan mali korak za čovjeka, a veliki korak za čovječanstvo?
Ali gdje? Jedna vreća cementa, oštre svjetlosne sjenke, drvena papuča, bile su
sasvim dovoljne da se sredi „dokazni foto“ otiska stopala Neila Armstronga u pjesku
sa mjeseca, iz 1969. godine.
Čovjek zaustavio kolonu tenkova, poznata je fotografije iz
1989. godine, napravljena tokom protesta na Trgu nebeskog mira u Pekingu. Fotografi su posao morali obaviti sa malo
više truda, zbog većeg broja modela tenkova.
Horor u formatu
igračke, koji predstavlja mučenje u Abu Gharibu, iako je minijatura, ni malo ne
gubi od svoje opsesivnosti.
I na kraju, kao da
su umjetnici bili na licu mjesta, kad se zapalio Zeppelin Hindenburg, 6. maja
1937. godine u Lakehurstu u SAD. Danima su umjetnicii radili na ovoj
iritirajućoj diorami.
A dali je sve
bilo baš onako kako je bilo, ili ipak bilo nešto malo drugačije? Fotografije instalacija
umjetnika ne dokazuju ništa.
Joakim Cortis i
Adrian Sonderegger nakon studija na Visokoj školi u za primjenjenu umjestost u
Zürichu rade zajedno. Nadogradnjom i instalacijama katastrofa bave se samo u
slobodnom vremenu. Njihov novac zarađuju u reklamnoj industriji. Na ovoj seriji
rade od 2012. godine, nakon što su objavili knjigu “Ikone” u povodu 200 godina
fotografije.
Za izradu
dekonstrukcije poznatih originalnih fotografija, prvo istražuju okolinu, gdje
je stajao fotograf, zatim fotografije iz drugih uglova, orjentaciju u prostoru,
kako bi se od jedne ravne fotografije napravio trodimnezionalni scenario. Nakon
toga eksperimnetišu sa materijalima, teksturom i svjetlosti, za što im treba
narednih dva, tri dana.
Nakon svake
instalacije umjetnici tvrde da su imali osjećaj da su bili na licu mjesta u
momentima kada se dešavalo ono što su replicirali.
A gdje? Na
mjescu, ili u nekom studiju u Hollywoodu?
Fotografije stoga
treba prihvatiti samo kao oslikavanje stvarnosti, a same slike instalacije
nemaju nikakvu svrhu dokazivanje da pomenutih događaja nije bilo. Upravo zbog
toga što su očigledno konstruisane i začuđujuće slične originalu.
One upozoravaju
na oprez: Ne vjerujte očima.
Fotografije ne dokazuju ništa!
(izvor:geo)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen