Samstag, 22. September 2018

Ni povratci više nisu, kao što su nekad bili...



Povratak na kraju ljeta

Povratak u Holandiju nakon ljetnjeg odsustvovanja. Odlazak i dolazak bez emocija, koje su nekad postojale kad se napustala BiH i kad se ulazilo u Holandiju. Jedan naš zemljak je jednom izjavio kako je njemu srce puno kad ulazi u Holandiju, i kako je to sada njegova nova domovina. Drago mi je da je Evropa postala moja nova domovina i da su mi pored zemalja bivše Jugoslavije podjednako drage i sve druge zemlje u kojima bar djelimično provodim svoj život, pa tako i zemlje Beneluksa, Njemačka, Francuska, Spanija..... A Holandija mi je kao i Bosna moja kuća, moj rahatluk...mada bih isto tako mirna srca mogao živjeti i u Španiji ili Portugalu. Prema tome, nema više govora o treperenju srca kad dolazim, isto kao što nema više ni neke žalosti sto odlazim iz Bosne, jer sve je sada to tako blizu i na dohvat ruke, da se mogu vratiti kad hoću. Prošlo je vrijeme srceparajucih pjesama tipa "Moj brate u tuđini", ili "Tebi majko misli lete""....mada je čovjeku žao kad ostavlja neke drage ljude koji su teško bolesni, za koje nije siguran da će ih još ikad vidjeti. Činjenica je da su naši ljudi razbacani po cijelom svijetu, da djeca odlaze od roditelja daleko, ali je i činjenica da su većini dostupne avionske karte i posjete na duže vrijeme. Mi smo u bivšoj Jugi i inače vezani za kuću i mjesto gdje smo se rodili, pa mnogi provedu cijeli život na istom mjestu. To je ovdje u Holandiji skoro nezamislivo i ljudi tokom života promijene toliko kuća i mijesta, a bogami i država, da često i zaborave gdje su sve živjeli. Eto smo i mi sticajem (ružnih) okolnosti postali nekako dio velikoga svijeta, moguće da ce neko reći dabogdo nismo. Nekima se nakon preživjelih užasa prosvijetlilo da stanuju u bogatoj i uređenoj zemlji, što je možda neka satisfakcija koja je svakome individualno različito vrijedna.

(preneseno sa bloga: letholandez.blogger.ba)

potpisujem...
(spagos)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen