Milioni slika se svakodnevno širom svijeta postavljaju na društvene mreže. Danas, jedna, iz te digitalne kutije čudesa.
Plaćena cijena ostaje tajna, tržišna cijena je najmanje 20 miliona eura: Pinakothek der Moderne u Münchenu kupila je sliku pod nazivom “Femme au violon” Pabla Picassa, kubističko remek-djelo iz 1911. godine.
Pinakothek na Instagramu prati 44,500 pretplatnika.
Ova slika je dobila oko 600 lajkova, po objavljivanju.
Više na: www.instagram.com/pinakotheken
(focus)
Remek djelo analitičkog kubizma
“Femme au violon” se smatra jednim od vrhunaca Picassovog analitičkog kubizma. Nastala u proljeće 1911. godine, označava ključni trenutak u Picassovom djelu u kojem je gotovo u potpunosti postignut raspad objektivnog. Kompozicija, koju karakteriše geometrijska disekcija figure i instrumenta, fascinira reduciranim koloritom u sivim, smeđim i oker tonovima kao i istovremenim pulsiranjem uzrokovanim tapkanjem boje, što platnu daje živu teksturu.
Povratak u Minhen
Godine 1912. djelo je prikazano na legendarnoj izložbi “Sonderbund” u Kelnu. Kolekcionar i trgovac umjetninama Alfred Flechtheim odmah je otkupio djelo i “Femme au violon” je prvi put prikazana u Minhenu 1913. godine na prvoj Picassovoj retrospektivi na svijetu u “Modernoj galeriji Heinrich Thannhauser”. U to vrijeme, izložba je izazvala veliku buru i značajno doprinijela priči o uspjehu francuskog kubizma u Njemačkoj. Kroz daljnje faze, “Femme au violon” je oko 1927. godine završila u poznatoj kolekciji krefeldskog tekstilnog proizvođača Hermanna Langea. Slika je ostala u porodici Lange i prvobitno se vratila u Minhen 2014. godine kao trajna pozajmica prije nego što je konačno kupljena za Pinakoteku moderne 2024. godine. Ova akvizicija zatvara prazninu u minhenskoj kolekciji i sada omogućava da se razvoj kubizma predstavi sveobuhvatno. U kombinaciji sa “Ženom s mandolinom” Georgea Braquea (1910), koja se također nalazi u zbirci, umjetnički dijalog između dva pionira kubizma može se doživjeti na jedinstven način.
Umjetnički dijalog između Picassa i Braquea
Suprotstavljanje Picassove “Femme au violon” sa Braqueovom “Femme à la mandoline” omogućava da se doživi duboka isprepletenost dva umjetnika tokom razvoja analitičkog kubizma. Oba djela predstavljaju inovativnu razmjenu između Picassa i Braquea, koji su zajedno istraživali nove načine predstavljanja između 1908. i 1912. i postavili temelje moderne umjetnosti. Kupovinom “Femme au violon” ovaj važan dijalog u Pinakothek der Moderne oživljava i postaje dostupan širokoj publici. Prezentacija u prostoriji 29 ne samo da ističe uticaj analitičkog kubizma, već pokazuje i kako je ovaj umjetnički pokret oblikovao djela narednih generacija.
Bayerische Staatsgemäldesammlungen (pinakothek.de)
(spagos)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen