Giuseppe Farina je bio pobjednik prve
utrke Formule1 u istoriji, a održana je 13. maja 1950. godine.
Kada je Formula 1 prvi put startala u
Silverstoneu, 13. maja 1950. godine, na startu je bio 21 automobil.
Među njima nije bio tim Ferarija, ali su zato bila dva prava
plemića. Pobjednik je bio iz Italije, jer je kasniji svjetski prvak
rekorder, nije imao sreće sa svojim automobilom.
Kralj George VI, otac buduće kraljice
Elizabete II, bio je prisutan, a sa njim više od 100.000 gledalaca.
21 vozač se postrojio za pozdrav, uključujući tajlandskog princa
po imenu Birabongse Bhanudej Bhanubandh, ili kraće princa Bira, kao
i belgijskog jazz glazbenika Johnnyja Claesa.
Bio je 13. maj 1950. Dan je prve utrke
Svjetskog prvenstva Formule1. Početak kraljevske klase moto sporta,
ali bez Ferarija. Ovaj tim je imao svoje automobile spremne tek za
drugu trku Svjetskog prvenstva u Monte Carlu.
Vozači su u prosjeku bili stari oko 39
godina, a nije bilo pravila, da vozači imaju vlastitog trenera.
Možda je moguće, to je bilo vrijeme
kada se heroji rađali na stazama, a čijim imenima se još uvijek
klanjaju i današnje generacije.
Kasniji osvajač rekorda Formule 1,
Argentinac Juan Manuel Fangio, pretrpio je osjetljiv poraz na startu
u Silverstonu. Nije bio u stanju svog Alfa Romea doveze do cilja.
Pobjednik prve utrke bio je Giuseppe
"Nino" Farina. U svom Alfa Romeu vozio je stazom u
Silverstoneu prosječnom brzinom većom od 145 kilometara na sat.
Tada je imao 43 godine. Italijan se kasnije okrunio prvim prvakom
Formule1 - tri boda ispred Fangia.
Mjere predostrožnosti, onakve kakve se
provode danas, nisu ni postojale. "Niko nije mogao ni pomisliti
na posljedice nesreće", kasnije je kazao Sebastian Vettel
govoreći o starim danima Formule1.
Godinu dana kasnije, Fangio je osvojio
svetsku titulu, a nakon toga još četiri. Samo Michael Schumacher je
dostigao Fangiov rekord, sa ukupno sedam trijumfa Svjetskog kupa,
početkom ovog milenijuma. Fangio je umro 1995. godine u 84. godini -
kada je Schumacher bio na putu ka tituli broj dva.
Počeci Formule 1 - nisu bili uporedivi
sa današnjim trkama. "Kad ste u to vrijeme bili na startu,
gotovo uvijek ste trebali očekivati vaš red", sjetio se jednom
92-godišnji bivši trkački vozač Hans Herrmann.
Te 1950. godine nije bilo tehničkih
pomagala. "Imali ste kvačilo, akcelerator, kočnicu i volan
koji ste koristili za vožnju ulijevo, udesno ili ravno."
Formula1 je savladala brojne krize - a
sada je i nju zadesila Corona?
Svako ko se provoza kroz istoriju
Formule1, od iovog storijskog 13. maja 1950., brzo shvaća da je
Formula 1 uvijek nekako manevrisala kroz sve krize i skandale, a bilo
ih je, od nesreće sa požarom Niki Laude, koji je umro prošlog
maja, sjajni otrovni dvoboj između Ayrtona Senne protiv Alaina
Prosta, doba Bernieja Ecclestonea uključujući i postupak
podmićivanja, crni vikend Imole sa smrću Rolanda Ratzenbergera i
ikone Ayrton Senna, kao i bizarna, neshvatljiva špijunska afera, za
koju je McLaren tada dobio rekordnu kaznu 100 miliona dolara.
Tako će biti i 2020. godine. Pandemija
korona virusa je zaustavila Formulu1, svi se nadaju nastavku početkom
jula, ali je jedino izvjesno da je sve neizvjesno.
70 godina nakon Silverstona, Spielberg
u Austriji bit će poprište prvih utrka sezone 5. i 12. jula. Prvi
dvostruki start u istoriji Formule 1 uslijedit će dvije utrke u
Silverstoneu 19. i 26. jula.
(web)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen